Led Zeppelin - How the West Was Won (2003)

Label: Atlantic

1. LA Drone (0:14)
  2. Immigrant Song (3:42)
  3. Heartbreaker (7:25)
  4. Black Dog (5:41)
  5. Over the Hills and Far Away (5:08)
  6. Since I've Been Loving You (8:02)
  7. Stairway to Heaven (9:38)
  8. Going to California (5:37)
  9. That's the Way (5:54)
  10. Bron-Yr-Aur Stomp (4:55)
  11. Dazed and Confused (25:25)
  12. What Is and What Should Never Be (4:41)
  13. Dancing Days (3:42)
  14. Moby Dick (19:20)
  15. Whole Lotta Love (23:08)
  16. Rock and Roll (3:56)
  17. The Ocean (4:21)
  18. Bring It on Home (9:30)
avatar van avdj
Die versie van Moby Dick is zó gaaf.
Eigenlijk moet je hier beelden bij hebben.

avatar van Flipper
Dit live album geeft een goed overzicht wat de band toe in staat was. Een optreden was een ervaring voor iedere bezoeker. Knap hoe ze een groot stadion met minimale middelen op z'n kop konden krijgen. Jammer dat ik ze nooit live heb kunnen zien, maar gelukkig heb ik de DVD waar een aantal concerten in chronologische volgorde opstaan.

nicolas
ja, viking, op de dvd staat een heerlijke versie van trampled underfoot (enorm snel), achilles last stand staat er ook op (een optreden in 1979) en in the evening spelen ze op hetzelfde concert na achilles last stand en voor kashmir, moet ook een heerlijke performance geweest zijn... communication breakdown staat ongeveer 4 keer op de dvd, met het hoogtepunt op "danmarks radio", een mini concertje. all my love is de enige die er niet op staat. ik vind het enorm mooi nummer, maar het past niet echt op de dvd...

avatar van avdj
Jammer dat Communication Breakdown niet op deze plaat staat. Voor de rest een mooie compilatie van het werk van 69-73

Hans Brouwer schreef:
Alle goede berichten omtrent dit album hebben mij doen besluiten om een bestelling bij Bol.com te plaatsen. Als het goed is heb ik 'm voor het weekend (geen 1 april grap) nog in huis. Volgende week krijgt u mijn mening te horen!

Groeten, Hans

Ik ben 'm nu aan het draaien. In één woord geweldig, uitzonderlijk goede geluidskwaliteit! Hulde, hulde!

Groeten,

avatar van the viking
Hans het acoustische gedeelte (live at Earlscourt)van de live dvd uit 2003 heeft ook een prima geluid met tracks als That's the way,Bron Y Aur stomp,In my time of dying en Stairway to Heaven(zeker gezien het jaar van de oorspronkelijke release (1975)) Echt de moeite waard als je deze dvd nog niet hebt !

klopt

een aanrader.

Groeten,

Hey Hans, ik heb nu toevallig (ookal is het 23,55uur )
de Zeppelin Dubbel Live DVD opstaan, hoe vind je die dan?
Ik vind hem toch gewoon meesterlijk goed!

avatar van Paalhaas
Ik ben bang dat Hans zich van antwoord onthoudt. Hij heeft aangegeven hier niet meer terug te komen.

avatar van the viking
Hopelijk bedenkt Hans zich nog !

Paalhaas schreef:

Haha hoezo komt Hans hier dan niet meer terug?

avatar van HiLL
Hans heeft een ban.

avatar van the viking
Hans heeft zich op eigen verzoek laten verwijderen !

the viking schreef:
Hans heeft zich op eigen verzoek laten verwijderen !

Maar Hans is op eigen verzoek ook weer terug. I'm so happy!

avatar van VanDeGriend
Hee hallo Hans

avatar van Paalhaas
Welkom terug Hans

Hans Brouwer schreef:
Maar Hans is op eigen verzoek ook weer terug. I'm so happy!

Oke, zeg hans wat vind je dan van de Zeppelin Dubbel Live DVD?

Backdrifter schreef:

Oke, zeg hans wat vind je dan van de Zeppelin Dubbel Live DVD?

Helaas Backdrifter tot mijn schande moet ik bekennen dat ik die niet ken Wat adviseer je me, nog maar even aanschaffen voor de Pasen??

avatar van the viking
Het is natuurlijk een aanrader van de bovenste plank,maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken !

the viking schreef:

Tja The Viking wat zal ik zeggen.......... Ik heb een goeie baan, mijn vrouw heeft een nog veel betere baan, huis nagenoeg hypotheek vrij, geen schulden bij oom Leen, je weet wel die gladjanes van Frisia. Dus met mijn portemonee zit het wel snor Zal ik dan op de terugweg uit het Oosten des lands (zie mijn bericht bij Jesus Christ Superstar) maar even bij de Mediamarkt naar binnen wippen.........?

Even "on topic" zoals ze dat hier zo mooi zeggen: "How the west was won" is perfect en mischien nog wel beter dan "The song remains the same"

nicolas
Zeg, zouden niet wat meer mensen hun 4 favoriete tracks willen ingeven? Ik ben benieuwd naar wat de beste nummers hierop zijn, ik kan geen keuze maken...

avatar van Hans Brouwer
Nicolas, een keuze van vier is inderdaad erg moeilijk maar hier komt ie:
1. Dazed en Confused
2. Going to California
3. Dancing days
en last but not least
4. The ocean

nicolas
okee bedankt! dat geeft al een iets minder onduidelijk beeld

rocknerds

lol ik houd me wel in m'n eigen genre

Inspectah Deck schreef:
lol ik houd me wel in m'n eigen genre
En dat genre is?

nicolas
Stoere, felle hiphoppers waarschijnlijk.

nicolas
Je hebt anders Bob Marley wel een 5* gegeven?!

Planefreak
Het geeft een goed beeld van Led Zeppelin live denk ik. Ik ben ook nog maar 14 jaar. Ik weet niet of HTWWW wel beter dan TSRTS LP is.(1973?) Maar ik vind stairway,since ive been loving you en whole lotta love niet echt super. Toch kan ik er met groot plezier en bewondering naar luisteren. Zie dan meteen die oude, maar mooie beelde van hun op het podium terug. Hoewel ze wel een groot aantal nummers niet helemaal zelf hebben bedacht.