Kanye West - Late Registration (2005)

Label: Roc-a-Fella

1. Wake Up Mr. West (0:41)
  2. Heard 'Em Say (3:23)

11. Addiction (4:27)

met Newz

12. Skit (0:32)

met Bernie Mac

13. Diamonds from Sierra Leone [Remix] (3:53)

met Jay-Z

met John Legend

18. Skit (1:18)

19. Gone (6:03)

met Consequence en Cam'ron

20. Diamonds from Sierra Leone * (3:59)
  21. We Can Make It Better * (3:52)

met Common, Talib Kweli, Q-Tip en Rhymefest

22. Late * (3:50)
  23. Back to Basics * (1:39)

met Common

totale tijdsduur: 1:02:46 (1:16:06)
avatar van Robbie Keane
Hier is Kanye zijn warme sound van zijn vorige album en de Blueprint kwijt. Dit klinkt geëvolueerder, anders maar ik houd meer van die soulvollere beats als Trough The Wire en Never Change.

avatar van Robbie Keane
My Way Home

avatar van UmindC
Duidelijk het minste album van Kanye West, nummers als We Major, Heard Em Say en Diamonds grom Sierra Leone zijn van zeer hoog niveau. Maar als geheel vind ik dit album niet zo.

Ik vind Gone toch echt het beste nummer hier. gewoon een persoonlijke toppertje. Die stijl ligt me daar gewoon het beste met al die wordplay en
repetitio erin verwerkt.

avatar van thgryda
UmindC schreef:

avatar van thgryda
FlyLo schreef:
Nooit geweten dat die beat van Drive Slow eigenlijk komt van 'Anything Is Everything' van The Dynospectrum..

Ik kende hem vooral van Shorty Wanna be a Thug

avatar van Raul
gerre schreef:
Roses, gotta love it...Die warme soul, dat hoor je niet meer in huidige Kanye West-muziek eh. Jammer.
Check White Dress anders een keer; heerlijk, recent, soulful plaatje van Ye

avatar van Holla
Drive slow homie, drive slow.... Lekker album dit!

avatar van Raul
wauw, Gold Digger is het nummer waar het meest op gestemd is?
is een standaard skipper voor mij…

Gone en Late zijn mijn shit!

Dit is net als MBDTF een ongelofelijk goed album van Kanye West. Kanye's productie in combinatie met het orkest zorgt voor geniale muziek. Ook Kanye's teksten zijn van hoog niveau, zoals die van Crack Music bijvoorbeeld. Verder zijn nummers als Gone, Roses, Diamonds from Sierra Leone, Touch The Sky, Hey Mama en We Major geweldig. Minste nummer vind ik Celebration, maar ook die is nog steeds bovengemiddeld goed.

avatar van Chicken Sun
Het lyrische smaakje aan dit album bevalt best goed, de featuring artiesten zijn veel beter dan op College Dropout, waar enkele mannen de tracks een beetje kwamen verprutsen. Hier niet, zelfs Adam Levine van die kutband zet hier een passende toon, vooral met dank aan Jon Brion en Kanye want die slaan dit balletje rechtstreeks het park uit. Alle tracks glijden als gesmolten boter zó je oren binnen. Leuk ook dat Common zijn eigen track krijgt. Celebration en We Major vind ik er wel nét teveel aan. Hey Mama en Roses zijn mooi doorvoelde en gevoelige tracks. Uniek album, die mix van orkest en soul. Knap! 3,5 *

avatar van Nr.4
Af en toe is het album net iets te prefect in elkaar gezet ofzo, en een enkele wat saaiere track, maar over het algemeen blijf ik deze zonder echte skippers (op het te vaak gehoorde Gold Diggers na) kunnen draaien.

avatar van Nr.4
Was nog niet eerder bekend met de Late Orchestration live show rondom dit album, maar ziet er wel tof uit. Vandaag was Gone duidelijk m'n favoriete track.

Rudi1984
Ik vind al die lof maar overdreven. Er staan zeker enkele sterke nummers op, zoals Diamonds from Sierra Leone), maar hij weet zeker niet 62 minuten lang m'n aandacht vast te houden. Daarvoor is hij als rapper veel te eentonig en beperkt. Zijn producties zijn bovendien prima, maar ook weer niet zo bijzonder als de verhalen doen geloven. Doe mij dan Yeezus maar.

Luistert lekker weg op de achtergrond, maar meer dan een zesje kan ik hier niet van maken.

avatar van Ernie
Echt wel een heel goed album.
Heel muzikaal en niet al te bombastisch. Heard 'Em say, Gold Digger, Drive Slow, Diamonds from Sierra Leone, We Major & Gone zijn heel sterke tracks.

Soms vind ik Kanye zo goed en soms breek ik mijn hoofd over hoe ie zo een bagger kan uitbrengen.
Ook het label '"redder van HipHop" dat sommigen hem geven stoot mij wat tegen de borst. In de periode 2004/2010 werden A Long Hot Summer, Madvillainy, Modal Soul, DANGERDOOM, A Piece of Stange, Donuts, Below The Heavens, Murs 3:16, MM...Food, When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold, How I Got Over ..enzoverder uitgebracht. Veel moest er niet gered worden dus voor mensen die wat doorgraven in dit genre.
Onlangs was er de HipHop Top 250 gepresenteerd door onze zaaf en er kwam echt niet 1 Kanye song in mij op om in mijn lijst te zetten ondanks het feit dat pakweg All Falls Down, Spaceship, Gorgeous, Dark Fantasy en 2 Words echt wel lof krijgen van mij.

De vroege Kanye is in mijn oren de beste. Leg met veel plezier The College Drop out en deze Late Registration op. Later werk doet mij zoveel minder... Wie weet zit er nog wel progressie in, want het begin (track1 & 2) van My Beautifull Dark Twisted Fantasy is zo goed Nog werk te doen dus voor mij.

avatar van Funky Bookie
Ik vind deze beter dan het debuut. De flow van West vind ik beter en het is allemaal wat minder glad. Het album duurt wat lang, maar de betere nummers zitten aan het eind.