Kanye West - Late Registration (2005)

Label: Roc-a-Fella

1. Wake Up Mr. West (0:41)
  2. Heard 'Em Say (3:23)

met Brandy

11. Addiction (4:27)
  12. Skit (0:32)

met Bernie Mac

13. Diamonds from Sierra Leone [Remix] (3:53)

met Jay-Z

17. Celebration (3:19)
  18. Skit (1:18)

19. Gone (6:03)

met Consequence en Cam'ron

20. Diamonds from Sierra Leone (3:59)
  21. We Can Make It Better * (3:52)

met Common, Talib Kweli, Q-Tip en Rhymefest

22. Late (3:50)
  23. Back to Basics * (1:39)

met Common

totale tijdsduur: 1:10:35 (1:16:06)
avatar van T.O.
Ik vraag me af of dit de definitieve tracklisting is. De nieuwe single Diamonds from Sierra Leone zal er toch ook wel op staan.

avatar van Jordy
Dit is de tracklist van een gelekt promootje inderdaad

Diamonds staat er volgens mij gewoon op ja. Lekker nummer is dat, alleen het irritante 'Forever ever forever ever forever erver' had eruit gemoeten.

Maar ben erg benieuwd naar dit album! Hopelijk even goed als The College Dropout.

Dit is absoluut niet de goede tracklist. Dit zijn wat nummers van mixtapes e.d.

Ik heb nu Diamonds from Sierra Leone en Golddigger gehoord van het nieuwe album, maar beide konden mij niet bekoren. Ik hoop dan maar dat de veelbelovende samenwerkingen met o.a. John Mayer en Maroon5’s Adam Levine wat goed maken.

avatar van Josje
maar die nummers die er staan zyn wel goed

Kanye moet het bij de productie houden en niet zelf gaan rappen, punt uit, en idd met diamons from sierra is het steeds for ever ever for ever ever etc. zeer irritant, hij is goed in het samplen van muziek maar daar moet ie het maar bij houden

A3_operation_P schreef:

for ever ever for ever ever etc. zeer irritant

Leuke knipoog naar Ms. Jackson wat mij betreft, erger me er niet aan

avatar van starbright boy
Verbeterde tracklist van user Stan. Van een wat vage link, maar het klopt in ieder geval beter als wat er voorheen stond lijkt me.

kd8 dat deze er ook nog opstonden:
-wack niggas ft talib kweli
-improvise
-wow
-hey mama

er zou ook nog een nummer met Nas op staan ???

avatar van Stan
we zien wel als hij uit is weten we meer

Improvision schreef:

kd8 dat deze er ook nog opstonden:
-wack niggas ft talib kweli
-improvise
-wow
-hey mama

er zou ook nog een nummer met Nas op staan ???

Hey Mama komt er wel op.

De andere 3 nummers staan op Freshmen Adjustmen van Kanye.

T
Reijersen schreef:

Hey Mama komt er wel op.

De andere 3 nummers staan op Freshmen Adjustmen van Kanye.

Ze staan alle vier op Freshmen Adjustment..

avatar van Jordy
...maar Freshmen Adjustment was dan ook een tussendoortje met o.a. dingen die misschien op dit album zouden komen.

T schreef:

Ze staan alle vier op Freshmen Adjustment..

Heb de CD thuis liggen. Even gechecked. En idd. Ze staan er alle 4 op. De officiel tracklist is uitgebracht. Zal m ff opzoeken

wel veel samenwerkingen
te veel naar mijn zin, kdenk niet dat het album zo goed wordt als college dropout

en komt de originele versie van diamonds er niet op?

avatar van Reijersen
De originele versie van Diamonds komt er NIET op. Maar de verses worden wel toegevoegd aan de remix.

avatar van Jordy
Ik las iets over een alternatieve versie van Diamonds, een meer "conscious" track over het feit dat de bling bling uit Afrika komt, waar de diamanten door mensen onder erbarmelijke omstandigheden worden gewonnen enzo. Misschien is dat de versie die op het album komt?

Knap overigens dat dit 2 weken voor het uitkomen nog niet gelekt is.

avatar van Reijersen
Dit is idd zo. Diamonds from Sierra Leone heet t ook he. Maar dus alleen de versie met Jay-Z.

avatar van Improvision
op welk album staat de track 'peace' eigenlijk?

Wel gaaf dat Common, The Game, Jay-Z, Nas en John Legend meedoen op dit album.

Album waar ik het meest naar uitkijk de laatste tijd ...

[email protected] schreef:

Album waar ik het meest naar uitkijk de laatste tijd ...

kdenk toch dat hij gaat tegenvallen, we verwachten van kanye west weer een prachtig album zoas college dropout maar kdenk niet dat hij dat niveau nog haalt

Jordy schreef:

Knap overigens dat dit 2 weken voor het uitkomen nog niet gelekt is.

avatar van Jordy
Ah mooi, dat gaat me door het laatste halfje werkdagje van deze week heen helpen

avatar van Jordy
Jeetje wat een tegenvaller zeg. Ik bedoel, ik ben geen Kanye-fan, maar hij heeft met z'n debuutalbum en vooral daarna toch bewezen geweldige dingen te kunnen produceren. En ondanks dat hij niet de beste emcee is, vind ik 'm in principe toch een stuk interessanter dan de meeste commerciële rappers.

Maar dit is echt geen waardige opvolger. Teveel commerciële tracks, saaie gastartiesten (dat nummer met The Game ) en vooral de productie is op sommige momenten echt onbegrijpelijk slecht. Een paar goede tracks als Golddigger, Roses en Diamonds laten Kanye's potentieel zien. Hey Mama vond ik op de gelekte bootleg een erg leuke track, maar is nu helemaal kapotgeproduceerd.

Op één van de tracks komt nog een rap uit Whack Niggas langs, van z'n tussendoorplaatje van laatste. Gek genoeg was dat een beter album dan dit.

2,5 *

avatar van Conway Twitty
van dat nummer met the game had ik ook meer verwacht, je hoordty alleen wat troep

Jordy schreef:

kapotgeproduceerd.

Dat is ook het eerste wat in me opkomt bij deze plaat. 6 bekende samples door elkaar, de allerbekendste rappers van het moment, van alles en nog wat om het op te leuken, je mag geen moment gewoon 'even lekker luisteren'

Het doet me denken aan Andy Kaufman in Man on the Moon die zijn publiek in het theater hoogtepunt na hoogtepunt wil voorschotelen zonder opbouw of dat ze even op adem kunnen komen.

Sample van Mayfields 'Move on Up' is ook nogal goedkoop scoren. Maar er zitten toch wel een aantal erg fijne tracks op deze plaat hoor.

Ik denk dat ik er 3 sterren van maak.

Kos
Er zitten echt teveel irritante stukken op deze plaat, halfje eraf.

1,0
Eerste plaat vond ik (dik tegen mijn zin) niet eens zo slecht. Ik ben blij te kunnen zeggen dat ik deze oprecht haat!

avatar van Jordy

Geweldige reviews, mis ik iets