G-Unit - Beg for Mercy (2003)

Label: G-Unit

1. G-Unit (3:29)
  2. Poppin' Them Thangs (4:01)
  3. My Buddy (3:44)
  4. I'm So Hood (3:26)
  5. Stunt 101 (3:52)
  6. Wanna Get to Know You (4:25)

met Joe

7. Groupie Love (4:14)

met Butch Cassidy

8. Betta Ask Somebody (3:53)
  9. Footprints (4:21)
  16. Lay You Down (4:03)
  17. Gangsta Shit (4:12)
  18. I Smell Pussy (4:00)
avatar van jemo3der
Ik vind dit nét iets minder dan Get Rich or Die Tryin', maar om het nou een 3,0 te geven ipv een 3,5 vond ik onnodig. 3,5 *

avatar van Harderwiek
Young Buck is toch wel echt hard op dreef op dit album.

avatar van ecktepatrick
1,0
Toch een 1* voor Poppin' Them Thangs en Smile

echt zwak dat sommige mensen hier een 1 voor geven , dit is 100x beter dan de rap van tegenwoordig rick ross lil wayne.. . Ik zeg niet dat het beter is als illmatic. maar om er een 1 voor te geven vind ik onzin. 4,5 om het wat op te krikken voor de trieste mensen normaal zal ik een 4 geven

bennerd
Rick Ross zou nochtans heel goed op dit album passen.

avatar van He$$el_01
Hij past alleen niet meer op de albumhoes.

bennerd
Daar hebben ze inderdaad een gatefold voor nodig.

avatar van Kill_illuminati
Na bijna 10 geleden blijft Smile toch een pracht van een nummer. Ik luister het nummer sinds kort weer regelmatig. Ik heb altijd al iets met de stem van Lloyd Banks gehad. Het leuke is dat de videoclip een goede weergave is van de tijdsgeest binnen de hiphop toentertijd. Vooral die kleding kan ik mij nog goed heugen.

avatar van DarkoMarco
Laatst kwam ik opeens de vraag in mijn hoofd, Wat maakt G-unit nou zo goed?
En het antwoord kwam gelijk daarna vreemd genoeg.

Young buck heeft een rauwe stem
50 cent heeft een middelmatige stem
Lloyd banks heeft een zachte stem

Dit alle combineert de 3 heren heel goed (als ik Yayo vergeet)

Dit album was 1 van de eerste die ik had, en was in groep 8 egt fenomenaal. En nog steeds is dat het.

Wat een heerlijke beats vooral, van de rappers verbaast vooral Young Buck mij. Die is op dit album echt goed.

Nummers als:

- Poppin' Them Thangs
- My Buddy
- Stunt 101
- Smile
- Salute U

Steken het hoogst boven uit!

de elk nummer is te doen, en geen 1 kan ik als 'slecht' beoordelen.

*4.0

avatar van Bedorvenkebab
Zojuist de video van My Buddy herontdekt

avatar van Yestsida
Net zoals 50 Cent's solo debuutalbum gewoon een klassieker én één van m'n favoriete albums allertijden.

Poppin' Them Thangs, My Buddy, Stunt 101, Wanna Get to Know You, Groupie Love, Betta Ask Somebody, Footprints, Smile, Salute U, G'd Up, Lay You Down, Gangsta Shit en I Smell Pussy zijn alle extreem toffe tracks! De andere zijn ook goed, maar iets minder.

50, Banks, Buck en Yayo (voor maar 2 nummers) zijn alle aan mekaar gewaagd op dit album. Uiteraard moet je hier tekstueel geen topwerk verwachten... maar dat hoeft naar mijn mening eigenlijk niet meer vermeld te worden bij een 50 Cent gerelateerd project.
Tony Yayo is uiteraard het minste lid van G-Unit (Kidd Kidd nog niet meegerekend) maar mij stoort hij niet vaak. Vooral op G-Unit-tracks voelt het gewoon goed aan. Wel goed meegenomen dat hij maar op twee nummers meedoet uiteraard.

Onbegrijpelijk dat T.O.S. van dezelfde groep voortkomt dat dit meesterwerk in mekaar heeft gezet!

avatar van RotterdamWe$$$t
Tony yoyo kan echt niet rappen
Dope album btw

avatar van Silky & Smooth
15 jaartjes vandaag. Ik heb dit album destijds grijsgedraaid en was een aanloop naar een bredere smaak qua hip-hop. 15 jaar later klinkt het nog steeds goed. Ze zijn hier ook nog behoorlijk aan elkaar gewaagd.

avatar van Dirruk
Silky & Smooth schreef:
25 jaar later klinkt het nog steeds goed.

Hoe weet je dat zo zeker?

Dirruk schreef:

Hoe weet je dat zo zeker?

Ze waren gister nog op de koffie

avatar van Ploppesteksel
Silky & Smooth schreef:
25 jaartjes vandaag. Ik heb dit album destijds grijsgedraaid en was een aanloop naar een bredere smaak qua hip-hop. 25 jaar later klinkt het nog steeds goed. Ze zijn hier ook nog behoorlijk aan elkaar gewaagd.
Nog 10 jaar wachten om te weten of dit effectief klopt!

Silky & Smooth schreef:

Waar hebben jullie het over?