The Cult - Love (1985)

Label: Beggars Banquet

1. Nirvana (5:27)
  2. The Big Neon Glitter (4:52)
  3. Love (5:31)
  4. Brother Wolf Sister Moon (6:47)
  5. Rain (3:57)
  6. Phoenix (5:06)
  7. Hollow Man (4:46)
  8. Revolution (5:27)
  9. She Sells Sanctuary (4:22)
  10. Black Angel (5:25)
  11. She Sells Sanctuary [Long Version, Single] * (6:59)
  12. No. 13 [Single] * (4:40)
  13. The Snake [Single] * (8:10)
  14. Here Comes the Rain [Single] * (6:19)
  15. Little Face [Single] * (4:54)
  16. Revolution [Full Length Remix, Single] * (5:30)
  17. Judith [Single] * (5:29)
  18. Sunrise [Single] * (5:11)
  19. All Souls Avenue [Single] * (4:46)
  20. She Sells Sanctuary [Howling Mix, Single] * (8:26)
  21. Assault on Sanctuary [Single] * (7:31)
  22. Brother Wolf Sister Moon [Demo] * (7:54)
  23. Hollow Man [Demo] * (5:48)
  24. She Sells Sanctuary [Demo] * (5:21)
  25. All Souls Avenue [Demo] * (4:56)
  26. Little Face [Demo] * (5:45)
  27. No. 13 [Demo] * (6:23)
  28. Big Neon Glitter [Demo] * (6:34)
  29. Waltz [Instrumental, Demo] * (4:37)
  30. Nirvana [Instrumental, Demo] * (6:04)
  31. Revolution [Instrumental, Demo] * (6:50)
  32. She Sells Sanctuary [Olympic Rough Mix, Demo] * (7:04)
  33. Love [Live 1985] * (5:55)
  34. Nirvana [Live 1985] * (5:05)
  35. Christians [Live 1985] * (4:33)
  36. Hollow Man [Live 1985] * (5:01)
  37. Big Neon Glitter [Live 1985] * (4:46)
  38. Brother Wolf Sister Moon [Live 1985] * (7:01)
  39. Rain [Live 1985] * (5:12)
  40. Dreamtime [Live 1985] * (3:10)
  41. She Sells Sanctuary [Live 1985] * (5:35)
  42. Go West [Live 1985] * (5:02)
  43. Spiritwalker [Live 1985] * (4:36)
  44. Horse Nation [Live 1985] * (3:17)
  45. Phoenix [Live 1985] * (5:20)
avatar van sq
sq
Pas 11 stemmen? Zo'n klassieker? Af en toe begrijp ik er niets meer van.

avatar van lebowski
Hou er wel rekening mee sq, dat de meeste MuMe-rs in de jaren '80 zijn geboren. In diezelfde jaren zag ik trouwens The Cult, als één van de drie aflsuiters van Pinkpop, samen met The Waterboys en The Cure. Brrr, het ideale driegangen-muziekmenu.

The Cult!

De band die van The Death Cult, werd omgedoopt in The Cult, en in de jaren tachtig garant stond voor heelrijke galmrock/postpunk... en later vanaf "Electric" zou evolueren naar Hardrock.

Op LOVE staan wereldsongs zoals "Brother Wolf, Sister Moon", "Revolution" en natuurlijk "She Sells Sanctuary"!!

Klasse!

avatar van andré
Goed album inderdaad. Typische 'Verukkelijke 15-muziek' destijds. Jammer dat de opvolgende albums afgleden naar bedenkelijke hardrock.

avatar van c-moon
Hallo André, zo "bedenkelijk" vond ik die hardrock niet hoor, bijvoorbeedl "Electric" vond ik nog heel goed. Sonic Temple ietsje minder. En ja, daarna mag je gerust van afglijden spreken )

Maar alles bij elkaar genomen, hou ik toch ook van The Cult ten tijde van "Love" ...

avatar van andré
c-moon schreef:

Hallo meneer Moon

Ik heb helaas altijd dat nummer 'Wake Up Time For Freedom' voor ogen als ik over 'TheCult-na-Love' spreek. Zelden zo'n lachwekkend slecht nummer gehoord, en The Cult-onwaardig in mijn ogen. Maar misschien is de rest inderdaad beter te pruimen, ik moet het weer eens terughoren.

avatar van c-moon
Ah.. ja, dat nummer... dat komt van Sonic Temple...

Ik heb ook hun recentste plaat "Beyond Good and Evil" (2001) welnu, op enkele uitzonderingen na vind ik dat gewoon LAWAAI!

Mooi, maar gedateerd.

Maar dat zegt wellicht meer over mij dan over The Cult.

avatar van VanDeGriend
Ik vind t vandaag de dag nog steeds prima klinken. Een dijk van een rockplaat en das heel wat anders dan een rockplaat van de dijk

VanDeGriend schreef:

Dat is een kwoot voor ind e MusicMeter gallerij, VanDeGriend

avatar van Snappy
sq schreef:
Pas 11 stemmen? Zo'n klassieker? Af en toe begrijp ik er niets meer van.

Helemaal mee eens. Een beetje gerespecteerde muziekliefhebber heeft dit in zijn kastje!

En haalt ook af en toe eens UIT dat kastje.
Gedateerd? Nou nee, eerder tijdloos.

avatar van Edski
Geweldige plaat nog steeds. Eigenlijk vind ik Revolution nu een van de mindere nummers.

avatar van the viking
Inderdaad geweldige plaat staat niet voor niets in mijn top 10 met klassiekers als She Sells Sanctuary,Rain , Nirvana,en Brother Wolf,Sister Moon (kunnen de bands van heden mijn inziens niet aan tippen)

met vriendelijke groet the viking

avatar van Snappy
Voor mij de beste The Cult plaat!

Ik ook niet viking. Ik ook niet. Tijdloos album dit.

avatar van VanDeGriend
Dit is waarschijnlijk het album dat ik in mn late jeugd zo'n beetje het meeste gedraaid heb. Absoluut een tijdloos album.

fluistert aan VanDeGriend: een viking die aan het fitnessen is, die moeten we te vriend houden.

Tijdloos, zeg ik je. Tijdloos.

avatar van the viking
Het enige wat gedateerd is aan dit album betreft het aantal stemmen nog steeds 40 !

Pak ze viking, de zondaars.

avatar van the viking
Sorry per ongeluk mijn bericht verwijderd wat zat er toch ook alweer in dat potje ?

avatar van the viking
Verwijderde bericht : Net tijdens het fitnessen deze geweldige cd weer beluisterd,de multivitamine bij uitstek !
Snap niet hoe mensen deze cd gedateerd kunnen vinden !

met vriendelijke groet the viking

avatar van Hans Brouwer
the viking schreef:
Ik ga 'm kopen, dus binnenkort 41 stemmen. Maar eerst nog even aan Rayman vragen wat hij er van vind

rayman schreef:
En haalt ook af en toe eens UIT dat kastje.
Gedateerd? Nou nee, eerder tijdloos.

Rayman vind dit.

Allmusic
Let er dan wel op dat je de versie met 12 nummers koopt, anders mis je Little Face & Judith. En met name die eerste is zeker de moeite waard.

Je wordt weer op je wenken bediend Hans. Ja hebt het maar makkelijk.

avatar van Hans Brouwer
rayman schreef:
Je wordt weer op je wenken bediend Hans. Ja hebt het maar makkelijk.

Gemak dient de mens Rayman!

avatar van the viking
Hans ik zou zeker voor de geremasterde versie gaan !

avatar van the viking
Hans dit album is een musthave !

avatar van narva77
Enige album dat ik heb van The Cult, voornamelijk gekocht vanwege "She Sells Sanctuary". Prima album verder. 3,5*