Judas Priest - Ram It Down (1988)

Label: CBS

1. Ram It Down (4:56)
  2. Heavy Metal (6:04)
  3. Love Zone (4:05)
  4. Come and Get It (4:13)
  5. Hard as Iron (4:14)
  6. Blood Red Skies (7:57)
  7. I'm a Rocker (4:05)
  8. Johnny B. Goode (4:45)
  9. Love You to Death (4:43)
  10. Monsters of Rock (5:35)
  11. Night Comes Down [Live] *
  12. Bloodstone [Live] *
avatar van lennert
Dat zijn een hoop flink lage ratings voor een album waar ik toch erg van genoten heb. Opener Ram It Down klinkt als Duitse power metal en dat is een goed teken. Vurig gitaarwerk en topzang zoals ik het graag hoor. Misschien wel mijn favoriete Priest-opener tot nu toe eigenlijk. Er is iets daarnaast iets aan songs als Heavy Metal en Love Zone waar ik de vinger daarnaast lastig op kan leggen: er klopt iets niet helemaal en dat is intrigerend en werkt uiteindelijk ook goed. Hard As Iron (heerlijke beuker) en Blood Red Skies laten de band weer op het beste horen.

In dat opzicht had Blood Red Skies beter de afsluiter kunnen zijn, want het vrij lekkere The Rocker komt hierdoor ietwat vreemd binnen vallen. Zelfs de Chuck Berry cover Johnny B Goode bevalt me eigenlijk prima en ook afsluiters Love You To Death en Monsters Of Rock zijn prima stampers.

De sound van het album voelt aan als iets dat over blijft na Turbo, maar dan met een flink grotere metalen vibe. Het gitaarwerk is over het hele gedeelte heerlijk geinspireerd en Halford klinkt onaards goed. Ik snap niet hoe dit album zulke lage waarderingen krijgt ten opzichte van Killing Machine en British Steel. Een vroege power metal plaat met ballen!

Voorlopige tussenstand
9. Rocka Rolla
10. Killing Machine
11. Point Of Entry

avatar van krosnicky
Heb deze net beluisterd en mijn 1ste reactie was WOW album waar heb jij gezeten heel mijn leven ik ben ruim 9 jaar Metalhead en ik dacht dat ik niet meer verast kon worden tot ik deze plaat opzette het begint met Halford die zijn keel open zet en dat is het startschot van een 80’s rollercoaster die nu en dan wat afremt en dan weer vollegas heeft met de Chuck Berry Cover van Johnny B Good als hoogte punt het album bouwd ook mooi op naar dat nummer en we gaan er uit met Love You to Death & Monsters of rock als formidable afsluiters

avatar van sinkthepink
Luister deze nog eens op vol vermogen, volop genieten toch wel hoor. De drums blijven wat vaag, maar ik beschouw hier de band in hun beste jaren. De twin-solo's vliegen je om de oren, en Halford's uithalen...Heerlijk ! Dit is heavy metal hoe ik het wil horen.

I will stand. I will fight
You'll never take me alive.

avatar van AGE-411
krosnicky schreef:

Ben je bekend met Painkiller? Die is nog een pak beter als deze.

avatar van krosnicky
AGE-411 schreef:

Ben je bekend met Painkiller? Die is nog een pak beter als deze.

ja ik heb namelijk een box met 17 van hun albums er in painkiller is idd ook een zeer goed album maar deze vond ik toch iets beter .

avatar van Metal-D78
dit is bijkans de blauwdruk geweest van praktisch alle albums van Primal Fear.