Talk Talk - It's My Life (1984)

Label: EMI

1. Dum Dum Girl (3:50)
  2. Such a Shame (5:35)
  3. Renée (6:22)
  4. It's My Life (3:53)
  5. Tomorrow Started (6:00)
  6. The Last Time (4:23)
  7. Call in the Night Boy (3:47)
  8. Does Caroline Know? (4:30)
  9. It's You (4:42)
avatar van LucM
Nogmaals beluisterd, dit album en het is een forse stap voorwaarts tov. het debuut. Ijzersterke, melancholieke songs waarin de klaagzang van Mark Hollis tot zijn recht komt.

Jean-Maurice
Mee eens!

avatar van Alicia
Voor mij het album met één van de aller- allermooiste Talk Talk liedjes ooit, maar toch ook met minstens één nummer dat ik regelmatig oversla. Hoestmogelijk... maar dat heb ik wel vaker bij de meest populaire nummers van grote favorieten uit de jaren '80.

avatar van Chameleon Day
Noem de titels aub.

avatar van Alicia
Tomorrow Started (ook het mooiste nummer van dit album) en Dum Dum Girl (sla ik meestal over).
Wellicht te vaak gehoord destijds... en het is ook geen favoriet!

avatar van Chameleon Day
TS is een van TT's beste. DDG is gewoon goed. Ik skip niets. Renée is live wel vele malen indrukwekkender.

avatar van Alicia
Talk Talk was 'live' dan ook erg goed.

Jean-Maurice
Ik vind Call in the Night Boy het enige iets mindere nummer hier. Maar dan ook maar ietsje minder dan de rest hè.

Plaatje vandaag binnen gekregen. Had het album natuurlijk al in voren beluisterd. Renee en Tomorrow started de (vrij onbekende) prijspakkers. Enige mindere, hier ook, call in the night boy. Het live-optreden in Rotterdam 1984 tweemaal beluisterd deze week, fenomenaal.

Arbeidsdeskundige
Renée, Tomorrow Started en It's My Life vind ik de hoogtepunten van dit heerlijke album.

avatar van Funky Bookie
Tot mijn schande zie ik dat ik deze parel nog geen score had gegeven. Mijn kennismaking met Talk Talk met hun grote hits erop. Inmiddels is Renée mijn favoriet geworden. Deze band blijft een heerlijke, a-typische 80s band. Dit komt uiteraard voor een groot deel op het conto van Hollis met zijn composities en zijn schitterende zang.

avatar van Gert1980
Eindelijk op vinyl aangeschaft, je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk kopen helaas... Maar blijft een heerlijk album, zowel om echt naar te luisteren of gewoon als fijne achtergrond muziek. Niet te vergelijken met wat de band hierna ging maken.

avatar van gaucho
Ja, een moderator moet hier maar ff bezemen...

Ik hoorde afgelopen week weer een vreselijke cover van het titelnummer. Gezongen door een vrouw die klonk als een geit, werkelijk geen gehoor. Viel me wel op dat ze die dierengeluiden van het origineel probeerden te incorporeren in die cover. Leek nergens op, maar dat was dan nog het meest geslaagde deel van die uitvoering.

It's my life is trouwens best vaak gecoverd. Ik ken gelukkig lang niet alle uitvoeringen, maar wat dit nummer zo uniek maakt is natuurlijk de klagerige stem van Mark Hollis. Naast het feit dat het gewoon een wonderschone compositie is.

Mooi album verder ook, in dezelfde lijn als het titelnummer en die twee andere hits. Compacte, goed in het gehoor liggende popsongs, met zowel een synthetisch als een symfonisch laagje. En vooral die Stem dus... Ik vind dit al een heel mooie plaat, maar hier klinken ze per saldo als een nog vrij traditionele popband. Het is bijna niet te geloven dat Talk Talk met zulke rasse schreden per plaat evolueerde naar de uitvinders van een heel nieuw genre...

avatar van brajoapau
brajoapau (moderator)
Een aantal off-topic berichten verwijderd.

avatar van Slowgaze
gaucho schreef:

Toch wel benieuwd welke dat was. Dat was toch niet de versie van No Doubt? Die vind ik stiekem toch eigenlijk nog best leuk.