Talk Talk - It's My Life (1984)

Label: EMI

1. Dum Dum Girl (3:50)
  2. Such a Shame (5:35)
  3. Renée (6:22)
  4. It's My Life (3:53)
  5. Tomorrow Started (6:00)
  6. The Last Time (4:23)
  7. Call in the Night Boy (3:47)
  8. Does Caroline Know? (4:30)
  9. It's You (4:42)
avatar van LucM
Nogmaals beluisterd, dit album en het is een forse stap voorwaarts tov. het debuut. Ijzersterke, melancholieke songs waarin de klaagzang van Mark Hollis tot zijn recht komt.

avatar van Jean-Maurice
Mee eens!

avatar van Alicia
Voor mij het album met één van de aller- allermooiste Talk Talk liedjes ooit, maar toch ook met minstens één nummer dat ik regelmatig oversla. Hoestmogelijk... maar dat heb ik wel vaker bij de meest populaire nummers van grote favorieten uit de jaren '80.

avatar van Chameleon Day
Noem de titels aub.

avatar van Alicia
Tomorrow Started (ook het mooiste nummer van dit album) en Dum Dum Girl (sla ik meestal over).
Wellicht te vaak gehoord destijds... en het is ook geen favoriet!

avatar van Chameleon Day
TS is een van TT's beste. DDG is gewoon goed. Ik skip niets. Renée is live wel vele malen indrukwekkender.

avatar van Alicia
Talk Talk was 'live' dan ook erg goed.

avatar van Jean-Maurice
Ik vind Call in the Night Boy het enige iets mindere nummer hier. Maar dan ook maar ietsje minder dan de rest hè.

Plaatje vandaag binnen gekregen. Had het album natuurlijk al in voren beluisterd. Renee en Tomorrow started de (vrij onbekende) prijspakkers. Enige mindere, hier ook, call in the night boy. Het live-optreden in Rotterdam 1984 tweemaal beluisterd deze week, fenomenaal.