Talk Talk - It's My Life (1984)

Label: EMI

1. Dum Dum Girl (3:50)
  2. Such a Shame (5:35)
  3. Renée (6:22)
  4. It's My Life (3:53)
  5. Tomorrow Started (6:00)
  6. The Last Time (4:23)
  7. Call in the Night Boy (3:47)
  8. Does Caroline Know? (4:30)
  9. It's You (4:42)
avatar van viking1
Was vandaag es door mijn lp kast aan het spitten(zo'n 150 lp's)
Kwam deze tegen goh wat is dat lang geleden dat ik dit gedraaid heb,gelijk maar ff op gezet.
Ach ja leuk ff weer klinkt nog steeds leuk.
Vroeger veel gedraaid dit muziek.

Voor af en toe leuk,goede oude tijd ha.

avatar van Broem
Gisteren weer lekker wat second hand vinyl kunnen inslaan op de maandelijkse platenmarkt in Eindhoven. Gaaf initiatief. Nu was het gelukkig droog. Kwam daar deze It's my Life tegen voor het forse bedrag van 3 euro. Perfecte staat. Opvallend hoe goed de productiekwaliteit van Talk Talk destijds als was. Prima album wat mi een opmaat was naar de latere successen van de band.

deric raven

avatar van captain scarlet

En terecht...
Was datzelfde jaar bij een optreden in Tilburg. Een van de meest memorabele concerten ooit.
En wat 'n fantastische stem had die Hollis live !
De band was destijds 'n hype, maar hun muziek had zoveel kwaliteit, dat hij ook nu nog recht overeind staat.

avatar van captain scarlet

En terecht !
En wat 'n fantastische stem had die Hollis live !
De band was destijds 'n hype, maar hun muziek heeft zoveel kwaliteit, dat deze ook nu nog recht overeind staat.

avatar van the crook

Veronica's Rock Night.

Kan me dit ook nog herinneren. Volgens mij op vrijdagavond uitgezonden, opgenomen op een tapetje en de hele zaterdag erna compleet grijs gedraaid

Je link werkt trouwens niet meer, maar deze doet het wel:

Tomorrow Started Veronica's...[

avatar van perrospicados
Wat is die Lee toch een waanzinig goede drummer

avatar van Soundtracks
Talk Talk een van die bands die volgde rond begin. Ik schat meer in 83 dat ik voor 't eerst een kennismaking had met deze band. Vond ze al gauw geweldig. Helaas nooit live gezien terwijl een vriend van mij dat toen wel had gedaan in Ahoy waarschijnlijk. Groot gemis voor mij.

Deze komt uit 't tijdperk dat ze nog het grote commercieel succes hadden. Ondanks dat is dit album toch mijn favoriet. Hollis, Web en Lee hadden niks met de commercie om hun heen. Toch respect daarvoor dat ze niet genoten over de populariteit en 't geld. Buiten de single's, waar deze lp succesvol en bekend om staat is de rest ook behoorlijk goed. Renée is bijvoorbeeld een erg mooi nummer. Ook The Last Time, die volgens de statistieken de minste stemmen krijgt vind ik zeker mooi. Heb dat nummer getracht te zingen, maar was moeilijk nummer. Over geheel het album hoeven we van instrumentaal gebruik zeker geen zorgen te maken en laat staan qua vocals. Hollis is vooral qua stem echt een gemis.
5,0 sterren voor deze machtige plaat.

avatar van Dibbel
Vandaag dan ook nog maar eens opgezet (niet de eerste keer de laatste maanden).
En dit blijft toch een erg sterk album, wat echt nooit verveelt en waar je nog zowat iedere keer nieuwe dingen in hoort.
De jaren 80 een slecht muziekdecennium..., echt niet dus.

Toch werd dit album, kan ik me herinneren, destijds nu ook weer niet echt juichend ontvangen.
Talk Talk werd een beetje beschouwd als het zoveelste synthipop-bandje wat naadloos aansloot bij Duran Duran, Ultravox, A Flock Of Seagulls, Depeche Mode en nog wat van die dingen.
En dan leverde het ook nog 4 hits op...
Ik was in ieder geval wel meteen verkocht toen van It's My Life en Such A Shame, die veel op de allereerste clipzender in Nederland (Music Box) te zien waren.
Ook deze LP werd behoorlijk meegetrokken in het succes van de singles en stond 41 weken in de LP Top 50 met nummer 4 als hoogste plaats.

Nu bijna 30 jaar later kunnen we echter toch concluderen dat dit album nog steeds staat als een huis, met zijn mooie veelgelaagde en met klaaglijke stem gezongen popliedjes.
Ook prachtig helder geproduceerd door Tim Friese-Greene. Het klinkt nog steeds als een klok.
Naast de 4 singles (waarvan ik Such A Shame nog steeds het fijnste vind), steken ook de prachtige afsluiter It's You en Renee er boven uit.

Fijn jaren 80 plaatje dit, wat ik nog steeds heb op cassette, LP (zie je nog wel eens op rommelmarkten) en CD.

Ik drop er een hele dikke vette ster boven op... naar 4,5 dus.

Met elke draaibeurt wordt dit album mooier! Wat een klasse plaat zeg!

Enige kritiek puntje wat ik kan vinden is dat het synthesizer stukje in het refrein van It's You wel heel erg lijkt op het refrein stuk van Such a shame.. maar ook dat is ze vergeven..

Ik ben verliefd!!

avatar van "H."
Aardige cd van deze heren. Kan me nog goed herinneren dat we hier heel wat avondjes op hebben gedanst. Its my life en such a shame zijn voor mij nog steeds de moeite waard om eens een keer op te zetten. Dit ondanks dat mijn voorkeuren zich meer in een andere richting hebben ontwikkeld. Dat is dan ook de reden dat ik slechts 3*** geef. Dat ligt dus niet aan de band of aan de kwaliteit het album maar aan mij

avatar van adri1982
Heb deze de laatste paar dagen weer een paar keer gedraaid. 'Such a shame' en 'It's my life' zijn hele mooie nummers, maar alle andere nummers op het album waaronder 'Renee' mogen er ook zijn. 'Tomorrow started' vind ik het allermooiste nummer van het album.

avatar van janneman
top album van een der betere new wave- syntho groepen uit de jaren 80. Clip van It's my life sprak me enorm aan en de 12"versie van Such a Sham van Pettybone( geloof ik ) was helemaal geweldig te noemen.

avatar van Madjack71
Luisterend naar de muziek van Talk Talk is het eeuwig zonde dat ze er mee gestopt zijn. Anderzijds hebben ze een aantal prachtige albums op hun naam staan, waar per album een grote muzikale groeicurve te horen was. Daar zullen ze dan ook om herinnerd blijven i.p.v. een uitgebluste band die op hun 60ste nog vernieuwend probeert te zijn of krampachtig de sfeer van welleer terug te halen, zoals zo vele bands dat doen. Dus koester ik de albums maar die ze gemaakt hebben. Dit It's My Life is daar een van. 30 jaar en nog steeds niet belegen. Kant A is een feest van herkenning. Daarmee niet gezegt dat Kant B er veel voor onder moet doen. Er is genoeg te ontdekken; mooie baslijnen en kleine subtiele muzikale toevoegingen. Goed geproduceerd ook, mooi helder geluid.

avatar van SemdeJong
Over latere albums wordt op forum veel geschreven maar dit album is voor de meeste onder ons de eerste kennismaking met Talk Talk. Voor mij zijn ze een van de belangrijkste artiesen van de jaren tachtig. Op dit album staan alleen maar mooie nummers en eigenlijk draai ik het te weinig. Ik gooi er een halve punt boven op.

Wat heeft Talk Talk toch een mooi art work.

avatar van Chameleon Day
Dit album was voor mij inderdaad de eerste kennismaking met Talk Talk. Wie had toen kunnen vermoeden wat nog komen zou. Art work is van James Marsh. Zeer karakteristiek, herkenbaar. Hij heeft volgens mij elke release (LP, singles) van TT van art work voorzien.

avatar van luigifort
Voor mij geldt t zelfde en klopt als n bus..

avatar van Heer Hendrik
De eerste 5 nummers van dit album zijn toch wel top hoor . Ik vind de nummers 6,7 en 8 echt een te grote dip, zeg maar een grote kuil, in dit album. It's You is nog wel een lekker agressieve afsluiter

De plaat blijft mooi.. maar ik ga een lans breken voor de track 3.Renée... wat een schoonheid!!

lennon schreef:

Die fretless bas maakt het fijn, maar vergis je niet Does Caroline Know is ook héél fijn - m.n. live registraties Montreux (dvd) en Live London 1986 zijn prima.

Ozric Spacefolk
Ik heb later werk van Talk Talk geprobeerd, maar ik blijf toch echt hangen bij deze.

Hier klinkt wat mij betreft de band, ideaal, en helemaal in mijn straatje.

Intelligent pop/new wave met mooie instrumentatie. De zang is sterk, de productie ook, en de songs zijn nergens overbodig lang.

Ozric Spacefolk
De baslijn in The Last Time lijkt trouwens wel erg op die van Word Up van Cameo. Grappig.

avatar van davevr
Vorig weekend deze op vinyl gescoord voor 3€. Wat minder dan de 3 volgende, maar wat heet "minder" bij de heren van Talk Talk. Vooral Renée is heel mooi, eigenlijk is er een groot verschil tussen kant 1 en 2. Kant 2 weet mij niet te raken en is mij te veel electropop.

Desalniettemin een goede schijf dit. Voor degene die Talk Talk niet kennen : de meest toegankelijke plaat, maar vanaf hier gaat het crescendo omhoog.

Door mijn zus heb ik deze groep ontdekt. Uit haar slaapkamer klonken de klanken van talk talk met de karakteristieke stem van Mark Hollis. Heb de plaat destijds in 1984 helemaal grijs gedraaid. Ik ben het met sommigen eens dat kant 1 de veel sterkere kant van de plaat is. Nummers als Its My Life, Dum Dum Girl, Such A Shame staan als een huis. En dan natuurlijk het prachtige en gevoelige Renee. Ook de bijzondere hoes is zeer de moeite waard. Vanwege de wat inzakkende kant b geen 5 sterren.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wat mij betreft is Tomorrow Started al de volle mep waard, dat nummer zit grandioos in elkaar.
Indrukwekkend album deze Its My Life.

buizen
Eigenlijk door puur toeval èn gedreven door nieuwsgierigheid laatst het album Spirit Of Eden ontdekt, wauw! Heb echt nooit geweten dat de Talk Talk die ik 'kende' (dacht te kennen) zich zo had ontwikkeld.

En toch raak je dan ook geïnteresseerd in andere, ook eerdere, albums. Van die hits toen.
Best goede songs staan hier op.

davevr schreef:

Misschien moet je toch eens naar Live Montreux luisteren - integraal op YouTube te beluisteren. Met een fraaie versie van Does Caroline Know. Als je gaat luisteren naar dat album, hoor je gewoon dat een band als Talk Talk live erg sterk is en baat heeft bij dubbele drum/percussie, net zo goed als dubbele keyboard bezetting. Let trouwens ook 'ns op het begin van It's a Shame.

avatar van Tony
Live Montreux ken ik nog niet, maar voor mij is Tomorrow started hier het prijsnummer sinds ik de bloedmooie live versie van London 1986 heb gehoord. Heb ze nooit live gezien / gehoord, maar dat moet geweldig geweest zijn. Montreux staat op de to do lijst....

avatar van TEQUILA SUNRISE
Dit is een topplaat en Live in Montreux is echt weergaloos goed Tony.
Talk Talk live was echt een belevenis, in de stromende regen op Torhout-Werchter in 1986 een van de beste concerten ooit gezien, die drummer van Talk Talk deed mee steeds denken aan animal van de muppets, wat een passie!

avatar van Tony
Ow, dan heb ik ze 'net' gemist. Ben pas voor het eerst in 1988 naar Torhout geweest. Pixies, Nick Cave, Elvis Costello, R.E.M., Joe Jackson en Lou Reed op 1 dag!! Of het jaar daarop, Lenny Kravitz, daar waren we toen behoorlijk van onder de indruk, Sinead O'Connor, Midnight Oil, grootmeester Bob Dylan en afsluiter The Cure. Het festivalvirus zat meteen diep geworteld. Nauwelijks een editie gemist. Maar helaas, Talk Talk dus niet meegekregen.