Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)

Australiƫ
Label: Bad Seed

1. We No Who U R (4:04)
  2. Wide Lovely Eyes (3:40)
  3. Water's Edge (3:49)
  4. Jubilee Street (6:35)
  5. Mermaids (3:49)
  6. We Real Cool (4:18)
  7. Finishing Jubilee Street (4:28)
  8. Higgs Boson Blues (7:50)
  9. Push the Sky Away (4:07)
  10. Needle Boy * (4:04)
  11. Lightning Bolts * (3:42)
avatar van Johnny Marr
ArthurDZ schreef:
Heeft Cave zelf niet aangekondigd dat Push The Sky Away, Skeleton Tree en Ghosteen een trilogie vormen toen die laatste werd aangekondigd?

Phoeh. 3,5* maar voor dit weergaloze album, tijd voor een herwaardering?

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:

Phoeh. 3,5* maar voor dit weergaloze album, tijd voor een herwaardering?

Ik heb mijn balans wat betreft dit album al een tijdje geleden opgemaakt: twee goede tracks (opener en Jubilee Street) en twee meesterwerken (de twee afsluiters) en daarnaast nog vijf nummers die me niet gek veel doen. Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik deze geprobeerd heb, dus wellicht gooi ik hem binnenkort nog eens in de herkansing. Misschien vanavond ofzo, tijdens het spaghetti-eten.

avatar van Johnny Marr
ArthurDZ schreef:
die me niet gek veel doen.

Je bent gek.

Na the Boatman"s call het beste dat ik gehoord heb van Cave