Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)

Australiƫ
Label: Bad Seed

1. We No Who U R (4:04)
  2. Wide Lovely Eyes (3:40)
  3. Water's Edge (3:49)
  4. Jubilee Street (6:35)
  5. Mermaids (3:49)
  6. We Real Cool (4:18)
  7. Finishing Jubilee Street (4:28)
  8. Higgs Boson Blues (7:50)
  9. Push the Sky Away (4:07)
  10. Needle Boy * (4:04)
  11. Lightning Bolts * (3:42)
ArthurDZ schreef:
Heeft Cave zelf niet aangekondigd dat Push The Sky Away, Skeleton Tree en Ghosteen een trilogie vormen toen die laatste werd aangekondigd?

Phoeh. 3,5* maar voor dit weergaloze album, tijd voor een herwaardering?

avatar van ArthurDZ
Johnny Marr schreef:

Phoeh. 3,5* maar voor dit weergaloze album, tijd voor een herwaardering?

Ik heb mijn balans wat betreft dit album al een tijdje geleden opgemaakt: twee goede tracks (opener en Jubilee Street) en twee meesterwerken (de twee afsluiters) en daarnaast nog vijf nummers die me niet gek veel doen. Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik deze geprobeerd heb, dus wellicht gooi ik hem binnenkort nog eens in de herkansing. Misschien vanavond ofzo, tijdens het spaghetti-eten.

ArthurDZ schreef:
die me niet gek veel doen.

Je bent gek.

Na the Boatman"s call het beste dat ik gehoord heb van Cave

avatar van dumb_helicopter
Nu ik er wat meer tijd voor heb, ben ik wat leemtes in populaire en gewaardeerde albums aan het beluisteren. Van dit album kende ik al een viertal nummers en eerlijk is eerlijk, die steken er ook echt bovenuit ten opzichte van de rest. Wat dat betreft voor mij toch een kleine teleurstelling dat het album in zijn geheel daardoor ook wat minder weet te boeien. Bij momenten wordt het mij ook wat te sacraal met een lage spanningsboog. Beste nummer is en blijft wel Higgs Boson Blues een trip van 7 minuten die je meeneemt en geen moment loslaat.

Edit: ik zie nu net dat ArthurDZ tot juist dezelfde bevinding is gekomen wat betreft de 4 toppers en de rest.

avatar van ArthurDZ
dumb_helicopter schreef:

Ach, wij weten gewoon dingen.

Wrathchild1
Zij weten het inderdaad , want ik heb ongeveer hetzelfde gevoel bij dit album. Aandacht verslapt al snel en ik vind bijvoorbeeld Jubilee Street helemaal niet zo bijzonder(spannend of prikkelend). Ieder beleefd het anders blijkbaar , maar mijn waardering zit zo tussen 3 en 3,5.

ArthurDZ schreef:

Ach, wij weten gewoon dingen.

Jullie weten jack shit, en jullie weten het.

avatar van luigifort
Het titelnummer is schuimbekkend mooi