Boards of Canada - The Campfire Headphase (2005)

Electronic
Label: Warp

1. Into the Rainbow Vein (0:44)
  2. Chromakey Dreamcoat (5:47)
  3. Satellite Anthem Icarus (6:04)
  4. Peacock Tail (5:24)
  5. Dayvan Cowboy (5:00)
  6. A Moment of Clarity (0:51)
  7. '84 Pontiac Dream (3:49)
  8. Sherbet Head (2:41)
  9. Oscar See Through Red Eye (5:09)
  10. Ataronchronon (1:14)
  11. Hey Saturday Sun (4:56)
  12. Constants Are Changing (1:42)
  13. Slow This Bird Down (6:09)
  14. Tears from the Compound Eye (4:03)
  15. Farewell Fire (8:28)
  16. Macquarie Ridge * (4:58)
totale tijdsduur: 1:02:01 (1:06:59)
avatar van Goodfella
Hebben jullie dat Japanse bonustrackje al gehoord? Weinig bijzonders, maar wel best chill gewoon

Goodfella schreef:

Sterker, het is de enige track die ik tot nu toe gehoord heb, toch maar besloten om de uk release aan te schaffen ipv die japanse. Doet natuurlijk sterk denken aan zoetrope, erg aangenaam.

avatar van Mister Orange
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de fake versie beter dan het orgineel.

avatar van jurado
Ik heb de plaat al 2 maanden ,voor mij DE tegenvaller van het jaar..misschien wel van de eeuw!!

Waar is dat organische ,dromerige geluid gebleven

3.0 *

avatar van cichlisuite
....... type ik ook eens een langer bericht bij een album, krijg een 404 melding en weg bericht.

In het kort:

Vandaag dus ontvangen, hoes had iets meer richting turquoise van mij gemogen, maar goed is verder natuurlijk van geen belang

Direct overgezet op md en tegen zonsondergang naar de tuin gelopen alwaar een kabbelend riviertje doorheen stroomt. Kortom de ideale omstandigheden voor een BoC album.

Tijdens de eerste luistersessie vielen mij 2 tracks heel erg aangenaam op : Peacock tail en '84 pontiac dream.
Verder vond ik vooral het eerste gedeelte van het album gewoon ijzersterk.

Hoe dit zal zijn naar tig luisterbeurten valt nog te bezien.

Verder kan ik er nog niet zoveel over kwijt. Maar ben absoluut niet teleurgesteld.

Voor de freaks nog even wat hoesjes bij elkaar verzameld in een document

Hier

avatar van John Doe
De atmosferische achtergrond van ''Chromakey Dreamcoat'' past zo goed bij de kille damp van een mistige ochtend een paar weken terug, toen ik met de fiets naar school toe ging. Van dat soort dingen ben ik erg onder de indruk. De ritmische loopjes erin sloten ook nauw aan bij het geluid uit de kettingkast bij elke trapperrotatie Ik zie misschien iets teveel verbanden, maar ik was dus wel even aan het proberen om hier pitch-synced te fietsen.

''Peacock Tail'' past van alle nummers het beste bij het Vondelpark merkte ik wel. Wat een heerlijke natuurlijke sfeer zou daarin worden gedreven als dat daar gespeeld zou worden vanaf het podium in het midden

Mister Orange schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind de fake versie beter dan het orgineel.

Ik heb gelezen dat in de fake versies veel Freescha tracks werden gebruikt.

Komt binnenkort een Nieuw album uit, misschien iets voor jou om naar uit te kijken.

Waar is dat organische ,dromerige geluid gebleven

3.0 *

Weet je heel zeker dat je niet naar een fake zit te luisteren? Want 2 maanden geleden was dit album nog niet gelekt.

Voor mij is Satellite Anthem Icarus toch echt een typische BoC track, hierin hoor ik die organische geluiden die jij mist.

avatar van jurado
Heeft iemand een idee of de versie die ik heb fake is??

De tracklist is het zelfde enzovoorts

jurado schreef:
Heeft iemand een idee of de versie die ik heb fake is??

De tracklist is het zelfde enzovoorts

Kijk eens naar de tracklengtes, verder herken je dit nummer:

oscar see through red eye

avatar van jurado
Dat ben ik aan het doen nu..ik zie allemaal verschillende track lengtes... haha toch maar gewoon naar de winkel dan.

uiteraard

ow..hahaha

hoe lang duurt het eerste nummer bij jou??

avatar van cichlisuite
De tracklengtes die hier staan zijn correct, Macquarie Ridge, extra op de japanse release duurt 4.57

aja..

ik heb niet de goed versie

Zal binnenkort op nieuw stemmen

avatar van cichlisuite
jammer zeg, dan is het voor jou een echte teleurstelling.

hahah

sorry hoor

avatar van cichlisuite
No worries, mij maakt het niet uit hoor, maar het was toch mooi geweest als je nu nog een compleet nieuw album had kunnen gaan horen.

avatar van jurado
ik zei dus dat ik NIET de goede versie heb..zucht

maar niet getreurd op naar den winkel!!

HA!

avatar van cichlisuite
OK, ik geef het toe, ik heb soms hallucinaties, maar je hebt je bericht toch bewerkt of niet?

hehe, Succes

avatar van jurado
Ik heb wel eens vaker van die namaak BOC gehoord...niet om aan te horen ..wat een bagger.

Lavender Trapezoids heet dat gedrocht

Lavender Trapezoids heet dat gedrocht

Lavender Trapezoids is werkelijk een album van Cim, zo verschrikkelijk vind ik dat niet, maar heeft natuurlijk niks met Boards of Canada te maken

avatar van bas
bas
het gaat dezelfde kant op als Flashbulb met 'Reunion'. Als je dat album gehoord hebt, zie ik een hoop gelijkenis, veel instrumentaal, maar waar BoC z'n 'organische' stempel nog duidelijk achterlaat, voelt het bij 'Reunion' als hetgeen waar het uiteindelijk naar toe gaat.

Als et album precies hetzelfde zou klinken, zou het ook niet goed zijn. De muziek had van mij best iets heftiger mogen zijn, maar het klinkt erg lekker allemaal, en er zitten zeker een aantal tracks stussen wat echt BoC klassiekers kunnen worden. Geen album van het jaar, maar wel uitgesproken, licht verfrissend en vertrouwd ineen. Plus: een album wat mijn omgeving ook nog kan waarderen!

avatar van John Doe
aERodynamIC schreef:
Is het heel erg raar dat ik bij sommige nummers aan Air moet denken?
Ik dacht er eerder ook aan dat dit zou kunnen fungeren als een soort nieuwe ''Moon Safari'' voor het grote publiek.

Sietse
dat zou het inderdaad wel kunnen zijn. Nu het genre zo ongeveer is uitgemolken is het wel eens tijd voor het grote publiek

(sorry ik stop met zeuren)

avatar van bas
bas
na een paar keer luisteren valt het me toch een beetje tegen. Tuurlijk klinkt het wel lekker, maar toch. Tijd voor een stem: 3,5*

avatar van bonothecat
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde van dit album is als je al 1 goed album van hun kent (geogaddi). Ik vind het namelijk allemaal meer van hetzelfde.......en meer van hetzelfde is in dit geval dan toch teveel van hetzelfde....

avatar van titan
titan (crew)
Ik snap niet hoe je dit album meer van hetzelfde kunt noemen. Geogaddi is onheilspellend en stikdonker, terwijl Boards of Canada op dit album vooral opgewekt en opgeruimd klinkt en door gebruik van gitaar een heel nieuw aspect aan hun muziek toevoegt.

avatar van bonothecat
titan schreef:

Opgewekt? Hmmm dat hoor ik dus niet. Misschien moet ik ze beide maar eens achterelkaar luisteren.....maar voorlopig maar even niet.

avatar van Jeroen enzo
titan schreef:

Dat klopt helemaal..!

daarom ben ik nu ook maar afgehaakt, vind er niets meer aan..
Veel te vrolijk allemaal voor mij