Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)

4,06 (1916)
1916 stemmen

Label: Interscope

1. The Real Song for the Deaf * (1:33)
  2. You Think I Ain't Worth a Dollar, but I Feel Like a Millionaire (3:12)

met Mario Lalli

3. No One Knows (4:38)
  4. First It Giveth (3:18)
  5. A Song for the Dead (5:52)
  6. The Sky Is Fallin' (6:15)
  7. Six Shooter (1:19)
  8. Hangin' Tree (3:06)

met Alain Johannes

9. Go with the Flow (3:07)
  10. Gonna Leave You (2:50)
  11. Do It Again (4:04)
  12. God Is in the Radio (6:04)
  13. Another Love Song (3:15)
  14. A Song for the Deaf (6:42)
  15. Mosquito Song (5:37)

met Michael Melchiondo

16. Everybody's Gonna Be Happy * (2:35)
  17. Gonna Leave You [Spanish Version] * (2:50)
  18. Bloody Hammer * (3:54)
  19. No One Knows [Live] * (5:09)
  20. Autopilot [Live] * (4:34)
  21. The Sky Is Falling [Live] * (5:47)
  22. Another Love Song [Live] * (2:54)
  23. Better Living Through Chemistry [Live] * (8:18)
Pinsnider schreef:
Ben niet zo'n enorme QotSA-fan, maar ik vind deze plaat bij vlagen erg goed. Het valt me verder vooral op hoe ontzettend veel lol de heren allemaal met elkaar lijken te hebben. Of hebben ze elkaar juist de hersens ingeslagen tijdens de opnames en zit ik er helemaal naast met mijn indruk???

Ze hebben heel veel lol gehad tijdens de opnames. Met een hoop hulpmiddelen erbij. Sowieso is Dave Grohl altijd goed voor de groep om erbij te hebben en was Nick Oliveri een lolbroek eerste klas. Met een vracht aan muzikale vrienden erbij zoals Chris Goss en Dave Catching kwam het arbeidsproces ten goede. De bijna 2 jaar durende tour hierna zorgde wel voor een einde aan deze line up

avatar van BoyOnHeavenHill
Net als z'n voorganger en z'n opvolger behoort Songs for the deaf tot het (gelukkig beperkte) groepje platen die ik niet vaak draai, niet omdat ik ze slecht vind maar omdat ik ze zó goed vind dat ik gewoon bang ben dat ze bij hernieuwde kennismaking gaan tegenvallen. Toch maar weer eens opgezet, en gelukkig / uiteraard blijkt dit nog steeds een briljant album te zijn, klassiek en vernieuwend, vertrouwd en experimenteel, ruig en poppy, en ik stoor me zelfs niet meer aan die incidenteel opduikende DJ, dus ik heb nu geen enkel excuus meer om nog langer onder de 5* te blijven zitten. Wat een monster.

avatar van Lau1986
Dit blijft toch een heerlijke plaat. Soms vergeet ik dat en als ik deze dan weer opzet dan is het weer echt genieten. Vooral het begin vind ik ijzersterk.

avatar van driekesjiwi
Hier heeft Josh zijn inspiratie vandaan gehaald Masters of Reality - Masters of Reality (1988) - MusicMeter.nl
Blueprint van de stonerrock, niet zozeer de band (waar Josh zich later ook bij zou voegen) maar het album.