Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)

4,06 (1914)
1914 stemmen

Label: Interscope

1. The Real Song for the Deaf * (1:33)
  2. You Think I Ain't Worth a Dollar, but I Feel Like a Millionaire (3:12)

met Mario Lalli

3. No One Knows (4:38)
  4. First It Giveth (3:18)
  5. A Song for the Dead (5:52)
  6. The Sky Is Fallin' (6:15)
  7. Six Shooter (1:19)
  8. Hangin' Tree (3:06)

met Alain Johannes

9. Go with the Flow (3:07)
  10. Gonna Leave You (2:50)
  11. Do It Again (4:04)
  12. God Is in the Radio (6:04)
  13. Another Love Song (3:15)
  14. A Song for the Deaf (6:42)
  15. Mosquito Song (5:37)

met Michael Melchiondo

16. Everybody's Gonna Be Happy * (2:35)
  17. Gonna Leave You [Spanish Version] * (2:50)
  18. Bloody Hammer * (3:54)
  19. No One Knows [Live] * (5:09)
  20. Autopilot [Live] * (4:34)
  21. The Sky Is Falling [Live] * (5:47)
  22. Another Love Song [Live] * (2:54)
  23. Better Living Through Chemistry [Live] * (8:18)
avatar van theodor
Goed album, zeker!

Ook live gezien, pinkpop 2003 --> die lui zijn niet te stoppen.

t album is goed, maar niet t beste rock album allertijden, vooral de schreeuw nrs van de bassist moeten het afleggen tegen de andere.

lekkere auto plaat

avatar van Jumperjack
Ik vind dit geen goede plaat, heb hem ooit eens een keer gekocht maar het kan mij niet bekoren.

Geniale plaat, beste rock plaat van dit decennium. Afwisselend, keihard en groovy. Heerlijke autoplaat, onderweg naar weekendje Berlijn lekker op de autobahn, ga je direct richting 200.

Go with the flow en first it giveth zijn heel goed.. En sky is fallin''.. Meedogeloos gedrumt door Dave Grohl.. Geweldige plaat...

avatar van manontheedge
2 lekkere nummers op het album, de rest is gewoon niet om aan te horen!

aidoo
Niet mee eens.. ik kan niet eens twee mindere nummer aangeven.

avatar van gemaster
Do It Again en vooral Six Shooter zijn toch echt wel minder.

aidoo
Do It Again vind ik wel lekker.. en Six Shooters.. tja, het beste nummer is het inderdaad niet, maar dat soort uitspattingen vind ik wel wat hebben.. het maakt de plaat

Zeer vet album, er zitten wat kutnummers tussen maar dat mag de toch wel grote pret niet drukken zeg ik maar.

Feeder
Arne16 schreef:

Er zitten voor mij anders wel genoeg "kutnummers" tussen om de pret VOLLEDIG te drukken

2,0 voor z'on goed album...

avatar van Klumpie
Kyuss en Unida zijn ook een stukje beter.

Davez
Ik ga hem zeker ook eens beluisteren. Toen ik no one knows hoorde was ik echt zwaar onder de indruk. Ik heb die interesse echter nooit verder gezet. Go with the flow vond ik aanvankelijk minder maar ook niet slecht.

miloz
Woensdag was ik naar een concert van Mondo Generator. Ouwe bassist en zanger van Queens Nick Olivieri zong nog een paar nummers van queens of the stone age. Juist die nummers kan ik erg waarderen. Blijft een super album dit.

Jelmore schreef:

Met een trabantje ga je weliswaar eerst ook richting de 200 maar het stopt toch echt wel bij 110

avatar van jeroenman
4 jaar over nagedacht, en de eindconclusie is: Songs For The Deaf is het beste album aller (jawel) tijden. Punt.

avatar van Paalhaas
Hahaha

avatar van Arno

Niets mis mee. Voor mij is het ook een duidelijk 5*-album.

avatar van Oldfart
jeroenman: razend knap hoor; op je 16e dat al beweren.

Na 38 jaar serieus naar muziek luisteren kom ik niet in de buurt van het trekken van zo'n conclusie.

jee wat knap............what did I do wrong???

avatar van Arno
Geeft toch niet. Amper een paar maand geleden vond ik Appetite for Destruction van Guns n Roses nog het beste aller tijden. Intussen staat dat album al op de rand van de 4,5 bij mij
Fijn album van QOTSA dit, en laat die jongen toch, als hij dat nu vindt

slaemperayreon
Volgens mij hebben we hier weer het aloude generatiekloof-probleem

Als ik dan even tussenbeide mag komen, wil ik graag wat opmerken. Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit album ook heb en het een verdomd goed album vind. Maar het beste album allertijden: nee. Maar als jeroenman dat wel vindt, ga ik hem daar niet op afrekenen. En no offence, Oldfart, maar serieuze muziekkennis vind ik niet altijd een verreiste. Bij muziek als, Mastodon, Tool, Miles Davis en Sigur Ros probeer ik natuurlijk wel meer de muziek te doorgronden, aangezien dat niet gemaakt is als soort van easy listening-muziek. Maar bij andere muziek, zoals bij deze, luister ik niet naar alle 7/8 en 15/16 maten, probeer ik niet op te letten op de ingewikkelde songstructuren of op de improvisatie. Hierbij let ik op het spelplezier wat in de muziek zit, op catchy refreinen en of dit gewoon lekker 'rockt'. Je kunt tenslotte niet alle muziek geheel muzikaal beoordelen. Ik zal maar meteen even een bekend voorbeeld aanhalen: Nirvana. Vindt men dat zo geweldig omdat het muzikaal zo grandioos is? Nee. Muzikaal gezien stelt het niet veel voor. Maar het gevoel wat Cobain in zijn muziek stopte, was voor velen ongeëvenaard.
En als laatste wil ik nog het citaat van een artiest aanhalen (wiens naam ik ben vergeten), waarbij het vooral gaat om het laatste deel van dat citaat:
You don't have to play an instrument to understand music. All you have to do is having a love for it.
Dus als jeroenman dit de beste plaat allertijden vindt omdat hij er gewoon een ontzettend grote liefde voor heeft, dan mag hij dat en heeft hij wat mij betreft geen jaren ervaring van serieus muziek luisteren nodig.

Voor de rest natuurlijk even goede vrienden, Oldfart

avatar van jeroenman
De een lacht me uit en de ander komt voor me op. Mmm.

Ten eerste is aller tijden natuurlijk een relatief begrip. Ik vind Led Zep II en Dark Side Of The Moon ook te gekke platen, maar ik kan ze 'niet plaatsen'. Mijn persoonlijke beste album aller tijden is het album dat ik zelf heb meegemaakt en me compleet overdonderde. Voordat deze plaat uitkwam luisterde ik naar Nu Metal enzo, en Top 40 was al te gek zodra er een gitaar in voorkwam.. Daarna was ik van mening dat al het goeds al een keer gemaakt was. Maar toen kwam deze plaat, en... ja, moeilijk te beschrijven. De plaat beschreef precies waar ik toen naar op zoek was. Het is GOEDE muziek, en het is ook nog eens LEUKE muziek. (Een essentieel verschil).

Pink Floyd en Led Zep, de hype en de spanningen rond het uitbrengen van een nieuw album van zo'n band heb ik nooit meegemaakt. Songs For the Deaf is in dat opzicht precies de juiste plaat op het juiste moment.

Oldfart: ik snap niet waar die aanval vandaan komt. Ik benijdt mensen die 13 waren toen Jimi op aarde landde. Ik neem aan dat jij ook platen hebt waar je een bepaald gevoel bij hebt of had. En na 38 jaar muziek luisteren nog steeds geen favoriete plaat aan kunnen wijzen, dan doe je, zoals je zelf al zegt, echt wel wat fout.

Surfer Rosa is gemaakt toen je nota bene 34 was. Hallo, je hebt de Stones meegemaakt, hoor!!! Maar dat zal het gebrek aan ' ervaring ' zijn .

Arno bedankt, slaemperayreon: fijn betoog.

hmm heb dit album al heel lang maar waarom deze nou zo hoog staat is me niet duidelijk.
Zal deze maar weer eens een paar keer opzetten in de auto.. kom echter tot op heden niet verder dan 3,5, wat dus wil zeggen dat ik het wel goed vind maar meer dan ook niet ..
Enfin ik blijf dus wel zoeken in die top 50 (zeg maar), want tja je kan niet alles hebben ...

fredpit
Jeroenman ...met jouw komt het helemaal goed ,bij je uitleg zit werkelijk geen woord frans.

Juiste kijk op de situatie, en als ik je lijstje bekijk....petje af
mooie combinatie van GOED en LEUK

en ik ga nu eens serieus naar queens of the stoneage luisteren.....gewoon genieten dus

avatar van lebowski
jeroenman schreef:

Jeroenman, perfect uitgelegd! Go your own way!
Trouwens bekend met Masters of Reality?

Paalhaas schreef:
Hahaha

Explain PH, normaal ben je wat breedbespraakter...

avatar van Paalhaas
lebowski schreef:

Explain PH, normaal ben je wat breedbespraakter...

Sorry, Marc, voor mijn korte repliek. Een uitgebreidere uitleg van mijn opmerking: de jongen is 16 jaar en meent te weten wat het beste album aller tijden is. Klinkt nogal bizar. Het probleem ligt hem dan ook puur in de woordkeuze: jeroenman bedoelt te zeggen dat het het beste album is dat hij ooit heeft gehoord, maar zegt iets anders. Hierdoor wordt het verkeerd opgevat door sommigen, waaronder ik. Verklaart zowel mijn als Oldfart's reactie. De repliek van jeroenman op Oldfart is dan ook overbodig, aangezien Oldfart volgens mij helemaal niet bedoelde dat hij (nog steeds) geen favoriet album heeft (Hij heeft toch wel degelijk een top 10 met een #1), maar slechts doelde op de schijnbare onwrikbaarheid van jeroenman's 'theorema'.

avatar van schizodeclown
Verdikkie deze nog steeds niet gehoord,moet eens van komen,heb er een beetje hoge verwachtingen van,hoop dat ik hier niet zo teleurgesteld bij wordt als the strokes.

Is echt nie zo gek dat ik van ouwe muziek hou als je die velen bagger muziek van tegenwoordig ziet(hoort).Maar ik zag ergens dat QotSA op een eenzame hoogte zit vandaag de dag ,en ik ken de singles al dus hoge verwachtingen...

lebowski schreef:
Jeroenman, perfect uitgelegd! Go your own way!
Trouwens bekend met Masters of Reality?

Weet alleen dat t de band is van Chris Goss. De eerste is klassiek, nietwaar? Moet ik dus nog achteraan.

[quote=''Paalhaas''] De jongen is 16 jaar en meent te weten wat het beste album aller tijden is. Klinkt nogal bizar. Het probleem ligt hem dan ook puur in de woordkeuze: jeroenman bedoelt te zeggen dat het het beste album is dat hij ooit heeft gehoord, maar zegt iets anders. Hierdoor wordt het verkeerd opgevat door sommigen, waaronder ik. Verklaart zowel mijn als Oldfart's reactie. [/quote]

Daar kan ik nog wel inkomen, Paalhaas. Maar jou formulering (haha) is dan dus ook niet juist. Maar OK, no regrets, en uiteraard ook niet tegen Oldfart.

avatar van muismat
Go with the flow is simpelweg heerlijk

avatar van Koerok
Ik heb in de gauwigheid niemand Hangin' Tree zien noemen. Vind ik zelf een erg lekker nummer.