Iron Maiden - Live After Death (1985)

Label: EMI

1. Intro: Churchill's Speech (1:09)
  2. Aces High (4:07)
  3. 2 Minutes to Midnight (5:52)
  4. The Trooper (3:59)
  5. Revelations (5:58)
  6. Flight of Icarus (3:21)
  7. Rime of the Ancient Mariner (13:03)
  8. Powerslave (7:06)
  9. The Number of the Beast (4:48)
  10. Hallowed Be Thy Name (7:17)
  11. Iron Maiden (4:11)
  12. Run to the Hills (3:52)
  13. Running Free (8:16)
  14. Wrathchild * (2:54)
  15. 22 Acacia Avenue * (6:04)
  16. Children of the Damned * (4:19)
  17. Die with Your Boots On * (4:51)
  18. Phantom of the Opera * (7:01)
  19. Losfer Words (Big 'Orra) * (4:17)
  20. Sanctuary * (4:40)
  21. Murders in the Rue Morgue * (4:33)
totale tijdsduur: 1:12:59 (1:51:38)
avatar van Jord
De Phantom of the Opera-versie van Live after Death is nog steeds echt ijzingwekkend goed.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n DIe Hard metal fan ben maar Iron Maiden vind ik toch echt zeer wreed, vooral het vroegere werk spreekt me erg aan

deze en Rock in rio zijn hun beste live albums

slaemperayreon
Eigenlijk gewoon een 'Very Best of".

Jord schreef:

Beste nummer van Maiden!

avatar van Eddie
5* zonder twijfel, maiden op hun best, wanner brengen ze deze show eens op DVD uit. (ik hoop op de volgende DVD uit de early days serie)

avatar van ravenstein
"Scream for Me Long Beach!"
Een erg goede live-registratie!
Voor mij ben je al meer dan halfweg met deze, Seventh Son en Somewhere in Time als je het betere werk van deze groep in huis willen halen

avatar van Dielie
wat zijn die hoezen toch altijd fantastisch, hun oudere lp's bedoel ik dan wel,

dit was mijn aanraking met het geweldige Iron Maiden, ik was altijd gefascineerd door het enorme drumstel!

mijn favoriete platen zijn wellicht "A Real Live One" en "A Real Dead One" fantastisch!

nog keer vanonder het stof halen

avatar van Epitaph
Mooiste Live LP ooit.

Geweldige live plaat. Ook de clips zijn goed op powerslave na dan. Het probleem is dat bruce een erg gaar masker draagt. Dit ziet echt niet uit. Voor de rest is alles prima.

Dielie schreef:

Vind je rock in rio of live after death niet beter dan a real/live dead one???

avatar van C. botulinum
Eddie, deze show is toch al op dvd??? Ik heb hem in ieder geval liggen, al is het dan een spaanse versie (het menu etc dan )... Nou ja, t is ook al bijna een jaar later zie ik, dus waarschijnlijk heb je em allang inmiddels

avatar van Eddie
Die heb ik ook, dat is gewoon de vhs versie die op DVD is gekwakt. Ik bedoel een remix op DVD, dus vanaf de orginele mastertapes. Hij is idd al een aantal keer veschenen op DVD bij diverse verschillende maatschappijtjes. Maar ik hoop dat hij bij de volgende History... word gedaan.

avatar van C. botulinum
Oh op die fiets Nou ja, een beetje geduld he Eddie

MetalDex
Eddie schreef:
Maar ik hoop dat hij bij de volgende History... word gedaan.

Ik ben er bijna zeker van dat hij erop komt, want op de ondersteunende tour (2008) halen ze het Powerslave-podium weer uit de kast

avatar van Robin V
Waarschijnlijk één van de beste live platen ooit

avatar van eddy_lives
helemaal mee eens! wat een klasse zeg! alles klopt gewoon aan dit live optreden (en de geweldige cover). hier krijg je toch kippevel van als je dit luisterd... enigste minpuntje is die with your boots on, snap niet waarom ze dat toch steeds weer spelen

godlydevil7
Hele goede live cd, en jammer genoeg ook de enige die ik ken maar daar ga ik na het horen van deze wel wat aan doen!

voor deze tenminste 4,5* met kans op verhoging

avatar van cornucopia
Een van de gaafste live-albums ooit...

bro
:D
musicfood schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n DIe Hard metal fan ben ...

ik veronderstel dat je 'diehard fan' bedoeld want anders ben je een fan die bikkelhard doodgaat

Charles Manson
ik hoor het meer mensen zeggen:
dit is inderdaad niet zomaar "een" livealbum, dit is HET livealbum.
De standaard voor alles.
De nummers zijn goed uitgevoerd, de hoes is schitterend, het podium is tof, alles is gewoon perfect.
Een ware klassieker.
Ik heb hem gelukkig nog op dubbel LP en die is zoooooo verschrikkelijk mooi, qua foto's etc.
Je blijft gewoon je ogen uitkijken.

een plaat/cd die me al vanaf mijn jeugd na aan het hart staat.
En als er idd een mooie dvd van veschijnt me talle nummers erop, wil ik die ook nog hebben.
Is die er inmiddels??

MetalDex
Ik heb er een VHS van, maar daar is de kwaliteit inmiddels te slecht van. Daar staat trouwens in plaats van de nummers die cd 2 staan (die with your boots etc.) Sanctuary.
Misschien dat die show op de volgende history dvd komt, net zoals Live in Hammersmith op Early Days stond.

Joy
[quote]Charles Manson schreef:

Je blijft gewoon je ogen uitkijken.

[quote]

ik ook, draai um nooit, doodzonde

ik hoor het meer mensen zeggen:
dit is inderdaad niet zomaar "een" livealbum, dit is HET livealbum.
De standaard voor alles.
Een ware klassieker.

Dat is nou ook wat ik er van verwacht! Ik heb hem nog niet verder alle reguliere albums uit de jaren 80 wel en deze moet daar zeker bij!

En die cover is echt mischien wel de allermooiste van alle Maiden albums...

Eigenlijk kan je hem alleen al halen voor het hoesje, die schitterend is.
Dat je er een top-liveregistratie van 1 van de beste metalbands ooit erbijkrijgt is een mooie extra

avatar van Rockfan
Jord schreef:

Huh?????????????? Phantom of the opera staat er bij mij helemaal niet op?????????????????

Joy
ik wilde bijna zeggen hij lult dan ook uit ze broekje, maar het laatste nummer - op mijn elpeeversie - is toch echt:

Phantom of the opera

als je goed had opgelet dan had je gezien dat er een sterretje bij het nummer staat, en daaronder: niet op ieder album aanwezig

Charles Manson
toen destijds de lp's langzaam over gingen naar cd's, moest live after death het ineens zonder 'kant 4' doen.

avatar van Maximusic
Net gekocht, moest m toch een keer hebben! Klinkt echt geweldig! Beste metal band ooit, live...
Ik wacht nog wel even met mn beoordeling, maar het word zeker hoog.

Wat me opviel was dat er in het boekje staat; Sleeve Illustration: Derek '"R.I.P" Riggs.
Beetje raar hij is toch niet dood? Snapt iemand dat mischien?

jammer dat Rime of the Ancient Mariner niet meer live wordt gespeeld
Vind het een van de beste Epics die ze ooit gemaakt hebben
Beste live lp van iron Maiden by the way
Graspop here we come
5 sterren

avatar van Maximusic
Ook ik geef er zoals ik verwacht had 5 sterren voor.
Ik ben trouwens erg wel blij dat ik de nieuwe versie met extra tracks heb, Wrachild, Children of the Damned en Phatom of the Opera vind ik toch echt wel een paar van de allerbeste nummers!