Goed gemotiveerd stuk hrmnbstr. Helder.
Er is zeker sprake van een geheel, net zo als ik dat op de meeste latere albums met Hodgson nog in de groep ook wel hoor. Als je bekend bent met hoe de albums qua vorm in elkaar steken, is dat bekend.
Meestal om en om een Davies of Hodgson compositie en die hebben hun eigen stijl van schrijven. Echter blijft de sound herkenbaar vanwege de duidelijke handtekening van musiceren.
Hodgson schrijft meestal wat lichter verteerbaar spul met enige frivoliteit, terwijl Davies de wat zwaarmoedigere bard is.
Laat ik voorop stellen dat het een enorme opgave geweest moet zijn om met een geschikte opvolger voor Crime Of The Century te komen.
Feitelijk een perfect album met wat mij betreft geen aanwijsbare zwakke plekken.
Deze opvolger kwam snel. Want zo ging dat toen.
De band heeft zelf toegegeven dat door enig tijdgebrek er wat restmateriaal gebruikt is.
Daar is niets mis mee, maar ik hoor gewoon niet overall de kwaliteit van de voorganger.
Na Another Man's Woman wordt het voor mij enigzins minder.
Lady is een soort Dreamer part II en The Meaning is mij wat te opdringerig. Hodgson heeft geweldige songs geschreven, maar soms irriteert ie mij ook.
Poor Boy vind ik wat te melig, maar eens, Just A Normal Day is een aardig één/tweetje.
Two Of Us is in potentie best mooi, maar het nachtkaarsje gaat wel erg snel uit.

Misschien had ik toch een spannender einde verwacht.
Het gebeurt op Even In The Quiest Moments en Breakfast In America weer wel met Fool's Overture en Child Of Vision.
Zeker geen slechte plaat, maar ik vind het uiteindelijk geen hoogtepunt in hun oevre.