MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

AC/DC - Let There Be Rock (1977)

mijn stem
4,06 (585)
585 stemmen

Australiƫ
Rock
Label: Albert

  1. Go Down (5:20)
  2. Dog Eat Dog (3:30)
  3. Let There Be Rock (6:12)
  4. Bad Boy Boogie (4:29)
  5. Overdose (6:03)
  6. Problem Child * (5:24)
  7. Crabsody in Blue (4:39)
  8. Hell Ain't a Bad Place to Be (4:20)
  9. Whole Lotta Rosie (5:27)
toon 1 bonustrack
totale tijdsduur: 40:00 (45:24)
zoeken in:
avatar van ricardo
4,5
op powerage na het beste ac/dc album 5 sterren

avatar van kaztor
5,0
musicboy schreef:
Is de versie van 'Problem child' dezelfde als op 'DDDDC'?
Zo niet, welke is de beste?


Nee, het is precies dezelfde...



MetalDex schreef:
Om de een of andere vage reden 'Crabsody in Blue' vervangen


Ja, hoe er met de vroege AC/DC-platen omgesprongen is is gewoon schandalig en onnodig.

avatar van Thunderrock
5,0
Echt een van de allerbeste Rock platen ooit. Echt veel beter dan Back In Black. Aan dat gekrijs van die nieuwe zanger heb ik zowiezo nooit kunnen wennen.

Waar is trouwens Crabsody in Blue gebleven.???? Dan de LP maar weer op scharrelen!

avatar van Sir Spamalot
5,0
Sir Spamalot (crew)
Jammer dat je hier maar 2 favoriete tracks kunt aanduiden: ze zijn allemaal goed.

Dit is een wereld-album. Ik heb hem nog altijd op vinyl om blijvend te koesteren.

avatar van zinulzki
4,5
Het perfecte luchtgitaaralbum!

avatar van ricardo
4,5
Thunderrock schreef:
Aan dat gekrijs van die nieuwe zanger heb ik zowiezo nooit kunnen wennen.

''Nieuwe'' zanger? Ach ja,hij is ook nog maar 27 jaar bij de band he,dat is veel minder lang dan Bon Scott want die heeft er maar liefst 6 jaar bijgezeten .Een beetje meer respect voor Brian Johnson vind ik toch wel wat meer op zijn plaats,want ook met Brian heeft ac/dc erg goede albums gemaakt.Maar ik ben het er wel mee eens dat de periode van Bon Scott de BETERE ac/dc periode is,en dat deze plaat samen met Powerage het beste ac/dc album is.Maar waarom ac/dc nou steeds word afgekraakt met Brian Johnson als zanger is voor mij toch echt een raadsel.Als je Bon Scott goed vind,zou je Brian Johnson ook goed kunnen vinden want de muziekstijl is nou niet echt 100% veranderd na de Bon Scott periode,net als de zangstem van beide zangers,is m.i ook niet 180 graden anders.

avatar
ricardo schreef:
Maar waarom ac/dc nou steeds word afgekraakt met Brian Johnson als zanger is voor mij toch echt een raadsel.

Omdat Brian Johnson totaal niet kan zingen, misschien?

avatar van Ploppesteksel
3,0
Hij 'zingt' inderdaad heel apart, maar ik stoor me er niet aan.
Bij het nummer 'Let there Be Rock' vind ik het zelfs uitermate geschikt hoe hij daar 'guitar' uitkraamt .

Edit: dit betreffende de live-versie van Live at Donington. Want hier op het studio-album zingt natuurlijk Bon Scott.

avatar van ricardo
4,5
Als hij nou niet zou kunnen zingen,waarom zit hij dan al 27 jaar bij deze band?,en waarom zijn er dan nog veel goede albums uitgebracht?(Back In Black,For Those About To Rock,Flick Of The Switch,The Razor's Edge,Ballbreaker,Stiff Upper Lip),en waarom is het album Back In Black dan het meest verkochte ac/dc album aller tijden,kun je mij dat dan uitleggen misschien Hans?

avatar
Joy
Ploppesteksel schreef:
Hij 'zingt' inderdaad heel apart, maar ik stoor me er niet aan.
Bij het nummer 'Let there Be Rock' vind ik het zelfs uitermate geschikt hoe hij daar 'guitar' uitkraamt .

dat was dus bon scott

en die andere knakker kan niet zingen, maar misschien is de zang ook niet zo boeiend bij ac/dc, je herkent de band na 1 akkoord uit duizenden het geluid is al 79 jaar hetzelfde, en of die knakker het nu zingt of of het even iemand anders, het blijft toch wel klinken als ac/dc

iig weten we waar axl rose de inspiratie vandaan haalde

avatar van Ploppesteksel
3,0
Oei oei, wat een blunder. Dit is inderdaad uitgebracht onder Bon Scott maar ik heb de versie zoals ik de DVD (van Live at Donington) hier heb liggen. En daar zingt Brian Johnson het op zoals ik die comment beschreef.;)
Excuses.

avatar van orbit
3,0
Axl Rose werd overduidelijk geinspireerd door Robert Plant trouwens, wat echt meteen te horen is als je die ouwe koek van Zat Lappeling eens terughoort.
AC/DC is een band met één formule, maar heeft die formule dan ook dusdanig perfect uitgewerkt dat het altijd loopt als een trein! En het ware aanzienlijk betere muzikanten als de muziek doet vermoeden.

avatar van ricardo
4,5
Precies mee eens,zowel in de tijd van Bon Scott als in de tijd van Brian Johnson zijn(waren) het top muziekanten.Een beetje meer respect voor deze zeer goede hardrock band is hier wel wat meer op zijn plaats vind ik.

avatar van herman
Op de man/vrouw-bericht verwijderd.

avatar
Joy
er is toch respect? alleen kan die knakker nu eenmaal nie zo mooi zingen, geforceerd, maar dat maakt allemaal geen reet uit, het klikt nog steeds lekker, en zo'n strakke band als ad/dc zie je zelden

avatar van kaztor
5,0
orbit schreef:
Axl Rose werd overduidelijk geinspireerd door Robert Plant trouwens, wat echt meteen te horen is als je die ouwe koek van Zat Lappeling eens terughoort.
AC/DC is een band met één formule, maar heeft die formule dan ook dusdanig perfect uitgewerkt dat het altijd loopt als een trein! En het ware aanzienlijk betere muzikanten als de muziek doet vermoeden.

Is Axl Rose geïnspireerd dan? Dat klinkt echt nergens naar.
Geïnspireerd door een speenvarken zeker?

avatar van Sir Spamalot
5,0
Sir Spamalot (crew)
Ik heb mijn vinylexemplaar van 1977 uitgehaald en dit is de tracklist:
1. Go Down
2. Dog Eat Dog
3. Let There Be Rock
4. Bad Boy Boogie
5. Overdose
6. Crabsody in Blue
7. Hell Ain't a Bad Place to Be
8. Whole Lotta Rosie
(uitgave Atlantic ATL 50-366)
Dus wat doet "Problem Child" hier dan? "Problem Child" hoort toch thuis op "Dirty Deeds Done Dirt Cheap"?

avatar van kaztor
5,0
^ Vraag het maar aan platenmaatschappij Atlantic.
Bij de cd-uitgaves hebben ze een beetje lopen te klooien met de tracklists van de originele albums. Waarom laten ze dat soort fratsen nou niet aan een echte fan over?

avatar van Sir Spamalot
5,0
Sir Spamalot (crew)
Ach zo, en dan zijn ze verbaasd dat er zo massaal gedownload wordt.
Het valt me trouwens op hoeveel verschillende versies van een "album" wordt gemaakt. Daarnet ook meegemaakt met Apocalyptica (When Worlds Collide): daar bestaan blijkbaar - plopperdeplop! - ook al drie versies van.

Als men weet wat men wil, is het leven zo veel gemakkelijker.

En toch, dit is een klassieker van de zuiverste soort (en ik doe niet meer mee aan die zinloze discussie wie de beste is: Bon of Brian): dus, heren van de platenmaatschappij: met uw pollen er van af blijven aub.

avatar van kaztor
5,0
Ach, je doet er toch niks aan.
Dat flauwe 'laten-we-een-track-weglaten-en-bewaren'-gedoe zal je toch wel houden in deze malle materialistische wereld...
Daarom geef ik geen ene fuck meer om 'extra' bullshit.
Ze pakken toch elke Anniversary aan om het geld uit je zakken proberen te kloppen.
Als je dat allemaal bij moet houden heb je een dagtaak.

avatar van Sir Spamalot
5,0
Sir Spamalot (crew)
Inderdaad. Awel, ik ga hem nog eens draaien en er met volle teugen van genieten!

avatar van LeRoi
4,0
Voor de nrs. 3 en 8 de CD in mijn kast staan...3,5 stars
N.b. de naam van de band stond ooit op mijn schooltas......ergo een band die er toe doet dus.....

avatar van Sir Spamalot
5,0
Sir Spamalot (crew)
Sir Spamalot schreef:
Ik heb mijn vinylexemplaar van 1977 uitgehaald en dit is de tracklist: (...) Dus wat doet "Problem Child" hier dan? "Problem Child" hoort toch thuis op "Dirty Deeds Done Dirt Cheap"?

Het antwoord hierop staat blijkbaar op Wikipedia:

As with AC/DC's previous albums, there were differences between the international and Australian edition of Let There Be Rock, released in March 1977. For the US market (and later for the CD releases), the Australian version's racy "Crabsody In Blue" was replaced with a shortened version of "Problem Child" from AC/DC's Dirty Deeds Done Cheap, released in September 1976. The international version also has a slightly modified track order.

Hier zingt Bon Scott over schaamluizen waar hij ooit eens last van heeft gehad en blijkbaar konden / kunnen onze Amerikaanse vrienden niet tegen dergelijke teksten...

avatar van miss_gnr
ricardo schreef:
''Nieuwe'' zanger? Ach ja,hij is ook nog maar 27 jaar bij de band he,dat is veel minder lang dan Bon Scott want die heeft er maar liefst 6 jaar bijgezeten .Een beetje meer respect voor Brian Johnson vind ik toch wel wat meer op zijn plaats,want ook met Brian heeft ac/dc erg goede albums gemaakt.Maar ik ben het er wel mee eens dat de periode van Bon Scott de BETERE ac/dc periode is,en dat deze plaat samen met Powerage het beste ac/dc album is.Maar waarom ac/dc nou steeds word afgekraakt met Brian Johnson als zanger is voor mij toch echt een raadsel.Als je Bon Scott goed vind,zou je Brian Johnson ook goed kunnen vinden want de muziekstijl is nou niet echt 100% veranderd na de Bon Scott periode,net als de zangstem van beide zangers,is m.i ook niet 180 graden anders.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Tuurlijk zal AC/DC nooit hetzelfde zijn als met Bon Scott maar Brian Johnson is een zeer goede opvolger en daar heb ik respect voor dat hij dat zo kan. Het lijkt mij moeilijk om in de voetsporen te moeten treden van een legende als Bon Scott (want zo mag ik 'm wel noemen nietwaar?) en om een einde te maken aan alle vooroordelen waar je mee te maken krijgt en te voldoen aan de verwachtingen die mensen hebben. Daar heb ik veel respect voor.

avatar van miss_gnr
Sir Spamalot schreef:
blijkbaar konden / kunnen onze Amerikaanse vrienden niet tegen dergelijke teksten...

achja het zullen de amerikanen weer eens niet wezen. die kunnen tegen zo weinig. net als bijvoorbeeld de clip van I Want To Break Free van Queen werd verboden. (voor hen die de clip niet kennen de bandleden lopen in vrouwenkleding door een huis) en dat terwijl het een soort parodie was en natuurlijk nog niet te spreken over de verboden album cover van Appetite for Destruction van Guns N' Roses die toch ook nog niet zo aanstootgevend was (vind ik).

avatar
Empyrium
Één van de betere albums van AC/DC, Let There Be Rock heb ik altijd net iets beter gevonden dan Whole Lotta Rosie.

Problem Child en Dog Eat Dog, heerlijk!

avatar van Rinus
4,0
Perfect, rauw, simpel, energiek. 1 van de beste albums van deze Australiers.

avatar van ricardo
4,5
En ook gelijk 1 van de beste rockalbums allertijden lijkt me Rinus.(in ieder geval van de jaren 70)Maar voor mij 1 van de beste rockalbums ooit uitgebracht,van begin tot eind louter niets anders dan alleen maar topnummers.Gewoon een echte rockklassieker uit de muziekgeschiedenis vind ik.

Wat is Overdose toch een verschrikkelijk gaaf nummer .

avatar
Joy
zo heb ik al weken jailbreak in mijn hoofd. zomaar, ineens, terwijl ik de rest van de plaat waar dat nummer op staat totaal niet ken

avatar
4,5
Stukje jeugdsentiment waar ik nooit meer overheen kom.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.