AC/DC - High Voltage (1976)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'N' Roll) (5:16)
  2. Rock 'N' Roll Singer (5:04)
  3. The Jack (5:52)
  4. Live Wire (5:50)
  5. T.N.T. (3:34)
  6. Can I Sit Next to You Girl (4:12)
  7. Little Lover (5:37)
  8. She's Got Balls (4:51)
  9. High Voltage (4:03)
avatar van kaztor
Wat een spuuglelijke hoes ineens!

De Australische hoes en die van de bewerkte heruitgave zijn toch inmiddels bekend..?
Is dit Oost-Europees?

avatar van kaztor
Edwynn schreef:
Bij die vroege AC/DC albums raak ik heet spoor bijster voor wat betreft de Australische en Europese versies. Maar eerst verschenen is eerst verschenen. Zelf heb ik een versie met Angus op de cover. Die met dat stroomkastje heb ik ook wel eens gezien. Deze nog nooit.

The Jack is een favorietje van me. Blues zoals ik het graag heb: stevig en een tikje dronken.

De Australische discografie moet je volgen om zo compleet en 'origineel' mogelijk te zijn, met daarbij de Backtracks-box.

Of je portemonnee het daarmee eens is is een andere zaak.

De originele uitgave van High Voltage is eigenlijk een volslagen andere plaat.
Dit is bijna het album TNT in z'n geheel.

avatar van Boermetkiespijn
Albumhoes klopt niet, geloof ik. Mijne is mooier Hoe het ook zij: kicken album. Verzameld of niet, ik vind lang niet slecht om te beluisteren.

Oersterk gitaarwerk gecombineerd met de rauwe en scherpe stem van Bon Scott, fijn geheel...
Favorieten zijn "Rock 'n' Roll Singer" (heerlijke solo zit erin), "The Jack", "T.N.T." (gewoon omdat het nooit verveelt) en "High Voltage" (idem!).

Nice!

avatar van gigage
Prima internationale debuutplaat. Het had nog wel iets steviger gemogen maar het fundament voor de toekomst is gelegd. Niet futureproof: De verwijzing naar de Gary Glitter poster bij little lover is inmiddels onbedoeld wel wat gênant. Maar ja, who knew?
The Jack, Live Wire, TNT en High Voltage mogen ze van mij vast in een setlist zetten., blijven krakers van jewelste.

avatar van AOVV
Goeie, vroege plaat van AC/DC. De hoes doet wel pijn aan de ogen!
Het langspeeldebuut dat in 1975 werd uitgebracht had dezelfde titel, maar als ik me niet vergis, werd dit enkel in thuisland Australië uitgebracht. Nu, al van in de vroegste jaren was te horen dat AC/DC een grootse toekomst voor zich had, het is ook een band met een echte signature sound. En de zang van Bon Scott is lekker rauw en rock 'n roll.

3,5 sterren

avatar van spinout
Kan iemand dus die hoes inwisselen voor de juiste aub? Deze hierboven doet inderdaad pijn aan de ogen.