Suede - Bloodsports (2013)

Label: Warner Bros.

1. Barriers (3:42)
  2. Snowblind (4:03)
  3. It Starts and Ends with You (3:51)
  4. Sabotage (3:45)
  5. For the Strangers (4:12)
  6. Hit Me (4:03)
  7. Sometimes I Feel I'll Float Away (4:12)
  8. What Are You Not Telling Me? (3:12)
  9. Always (4:42)
  10. Faultlines (4:04)
avatar van LucM
Suede was in de jaren '90 een van de meest toonaangevende Britpopbands en hun nieuwste album heeft mij aangenaam verrast. Sterke songs, weliswaar in hun typische stijl maar zonder in herhaling te vallen en Brett Anderson is nog steeds goed bij stem. Weliswaar geen topsongs zoals ze in de jaren '90 wel meer hebben uitgebracht maar de magie is er nog steeds.

avatar van vigil
Rogyros schreef:
Volgens mij gaat het niet zozeer om de vergelijking tussen deze twee, maar vooral om aan te geven dat naar de mening van Schnee er totaal zonder emotie of gevoel wordt gezongen. .

Hij zingt wel wat anders dan in de "glorie tijd", minder snikken om het zo maar te noemen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan maar zonder emotie is. Het is gewoon een, voor mij, verrassend sterk album geworden met sterke zang partijen.

bas1966
ik heb het echt geprobeerd met de laatste albums van Suede, want Dog Man Star verplicht dat.
maar de magie op dat album wordt toch echt niet meer gehaald....zo jammer.

avatar van sjoerd148

avatar van topihere
sjoerd148 schreef:
Dit album is een verrassende comeback, wat zeker de moeite waard is.

Ja, getuige het prachtige Nights Thoughts album!

avatar van rkdev
sjoerd148 schreef:
Dit album is een verrassende comeback, wat zeker de moeite waard is.
Sterker nog, in mijn optiek is de band beter dan ooit. Dit album en zeer zeker huidige album Night Thoughts vind ik de beste albums die de band gemaakt heeft. De sound is veel opener dan de door velen alom bewierookte eerste twee albums, Brett Anderson zingt geweldig en de briljante gitaarrifs vliegen je om de oren. Ik druk weer op 'Play'.

rkdev schreef:
Sterker nog, in mijn optiek is de band beter dan ooit..

Helemaal mee eens. Dit album is gevuld met rijkelijk mooie composities en melodieën.

Barriers of Always... mooier kan het bijna niet

avatar van Rinus
Erg fijn album met sterke songs. De band heeft echt een typerend gitaar geluid en de stem van Brett Anderson doet daar nog een stukje bovenop. Gitaren waaieren breed uit in de steviger stukken en die zijn dan behoorlijk uptempo. Gaat het gas eraf en als dan de stem van Anderson alle ruimte krijgt, dan gebeurt er (in mijn oren dan) absolute magie. Album is gezegend met een goede productie (vooral op je hoofdtelefoon is de knappe instrumentatie zo mooi te horen) . Draai het eigenlijk te weing. Moet meer in de speler.

avatar van Yield
11 jaar na het teleurstellende "A New Morning" , waarna Suede bijna het bejaardenhuis werd ingetrapt, leek het over en sluiten. Maar met Bloodsports geeft de band alles en iedereen een enorme opdonder met een geweldig come-back album. Anderson galmt als nooit tevoren, de band is in strakke en blakende vorm, en alle tracks zijn ijzersterk. Ook de beide opvolgers bevestigen de glorieuze terugkeer.
En ja, "Dog Man Star" is ook mijn topalbum, maar laten we deze band vooral blijven koesteren. Een parel tussen veel middenmoot.

avatar van Harribo
What are you not telling me?
Prachtig