Bon Jovi - Keep the Faith (1992)

Label: Mercury

1. I Believe (5:50)
  2. Keep the Faith (5:45)
  3. I'll Sleep When I'm Dead (4:44)
  4. In These Arms (5:19)
  5. Bed of Roses (6:34)
  6. If I Was Your Mother (4:26)
  7. Dry County (9:53)
  8. Woman in Love (3:48)
  9. Fear (3:05)
  10. I Want You (5:36)
  11. Blame It on the Love of Rock & Roll (4:23)
  12. Little Bit of Soul (5:47)
  13. Save a Prayer * (5:57)
  14. Keep the Faith [Live] * (6:38)
  15. In These Arms [Live] * (5:58)
  16. Blaze of Glory [Live] * (5:50)
  17. I'll Be There for You [Live] * (6:30)
  18. Lay Your Hands on Me [Live] * (5:30)
  19. Bad Medicine [Live] * (8:26)
  20. Bed of Roses [Acoustic Live] * (4:20)
  21. Never Say Goodbye [Acoustic Live] * (5:30)
totale tijdsduur: 1:05:10 (1:59:49)
avatar van gigage
De wilde krullen zijn verdwenen en helaas de wilde tongue in cheeck streken ook. Hoorde je nog op Slippery when wet een tekst lijn bij Never say goodbye : Remember when we lost the keys
And you lost more than that in my backseat
. Nu is het meer van Like the roses need the rain (in these Arms). Daartegenover staat ook wat zwaardere kost. I believe, Keep the faith, If I was your Mother, Dry County en Save a Prayer laat de band zich van zijn "donkerste" kant zien. Om niet in een depressie te geraken hebben ze wat (soms te) lichtvoetigere party Songs er tussen gekwakt zoals Sleep when I'm dead en Blame it on the love of R&R (is twee keer hetzelde nummer maar dan met andere tekst?)
Omdat Woman in Love en Fear de vaart er flink inhouden (hadden zo van Aerosmith kunnen zijn) en Bed of Roses en I want you hier standaard worden geskipt is dit toch een uitermate swingend Rock n Roll plaatje die mij in ieder geval niet snel verveeld. Samen met Slippery when wet en New Jersey vormen ze een mooie drie eenheid (met ieder hun eigen identiteit) in mijn CD kast en daar blijft het ook bij.

avatar van luigifort
Edwynn schreef:
Save A Prayer is inderdaad ook een uitstekend, licht afwijkend nummer.
Ik ben echter nog nooit een exemplaar van Keep The Faith tegengekomen waar het nummer niet opstond.

Typisch ik ben alleen maar exemplaren tegengekomen waar ie niet op stond..wel jammer..tis het beste nummer..op cassette stond ie er wel bij..draai album niet meer..te zoetsappig geworden naar mijn smaak..

avatar van Edwynn
De muziek is niet veranderd. Jij bent gewoon been- en beenhard geworden.

avatar van luigifort
Een waarheid als een koe misschien als ik de 70 nader dat ik dan Bed of Roses weer ga waarderen, of ze kunnen me er misschien in leggen

avatar van adri1982
Dit album weer eens uit de kast gepakt en een paar keer beluisterd.
'Keep the faith' en 'Bed of roses' zijn nog altijd steeds mooie nummers om te horen. 'Dry county' en 'I'll sleep when i'm dead' zijn ook goed. 'I Want you' vind ik meer opvulmateriaal.

avatar van sq
1,5
sq
"All that I want Is to be a Rolling Stone" (van track 11). Dat vat 't wel goed samen; ik wil ook wel eens iets dat echt niet binnen bereik ligt. Titelnummer vind ik nog het beste, al zal dat inderdaad ook zijn vanwege de ritmesectie die uit 'Sympathy for the Devil' lijkt weggehaald. Ik kende nog verrassend veel van deze CD, terwijl ik bepaald geen fan ben. En ik ga dat ook niet worden. Met name als de zang wat indringender of emotioneler moet klinken werkt dat bij mij alleen maar op de lachspieren. Ik kan dit niet serieus nemen. Iemand die deze wil hebben? Ik heb een versie mét 'Save a Prayer".

avatar van Snakeskin
Op één of andere manier weet Bon Jovi de muziek iets mee te geven waardoor je bij sommige nummer uit hun repertoire toch mee gaat brullen, geheel tegen mijn natuur in.

avatar van Germ
Germ (crew)
Die Bon Jovi is de laatste jaren natuurlijk afgezakt naar een bedenkelijk niveau, als artiest niet meer serieus te nemen.
Maar vooral dit album blijf ik toch echt te gek vinden. Het zal met jeugdsentiment te maken hebben maar vooral de eerste helft staat wat mij betreft nog altijd fier overeind.

avatar van jailhouserocker1
Hét prijsalbum van Bon Jovi voor mij, met Dry County als beste nummer wat de band ooit geschreven heeft. Het album swingt, weet op z'n tijd de gevoelige snaar perfect te raken met vooral Bed of Roses en waarbij Sambora regelmatig laat horen waarom hij in deze periode tot de beste gitaristen behoorde en Jon zelf tot de een van de beste zangers. Het klopt idd dat ze de laatste jaren ernstig afgezakt zijn, maar in deze periode was het dé topband in dit genre.

avatar van Darkzone
Eergisteren deze cd en de opvolger bij de kringloop gevonden voor 50 cent ps en uiteraard meegenomen. En ik moet zeggen dat hij goed bevalt. Dry County is de terechte track met meeste stemmen, maar Woman In Love is anders ook een lekker ouderwets rocknummer die ook een stem verdient.
En ook Blame It On The Love is een geweldige album track.