Slayer - God Hates Us All (2001)

Label: American

1. Darkness of Christ (1:30)
  2. Disciple (3:35)
  8. Seven Faces (3:41)
  9. Bloodline (3:36)
  10. Deviance (3:08)
  11. War Zone (2:45)
  12. Here Comes the Pain (4:32)
  13. Payback (3:03)
  14. Addict * (3:42)
  15. Scarstruck * (3:28)
bennerd
metallica1997 schreef:

Als jij denkt dat ik uit 97 kom heb je fout ik kom namelijk uit 92 maar mijn broerdje komt uit 97 volgende keer eerst even nadenken voordat je wat post.

In dat geval ben je gewoon kinderlijk.

avatar van B.Robertson
Ik heb het in ieder geval altijd maar een tegenvallend album gevonden. Ben geen liefhebber van Payback, tekstueel zijn ze wel eens sterker geweest. Cast Down heeft nog wel wat te bieden en dat geschreeuw van I keep the bible in a pool of blood So that none of that lies can affect me kan ik ook nog wel waarderen in het nummer New Faith, maar wat een simpel riffwerk voor hun doen, Treshold komt ook simpel op me over. Het songmateriaal komt sowieso wat bijeengeraapt op me over na de nodige jaren wachten op de opvolger van Diabolus in Musica.
Diabolus vind ik dan ook een beter album, ik had meer verwacht van God Hates Us All, de produktie staat me uiteraard ook niet aan.

avatar van Lau1986
Ik vind dit wel een lekker album, misschien omdat het het eerste album van Slayer is dat ik hoorde. Goed het is zeker geen oude Slayer, maar het is allemaal wel verdomd catchy en heerlijk agressief. Dat het allemaal wat simpeler is deert mij niet, een nummer als Diciple en New Faith zijn genieten.

avatar van Fleppie
Verhoogd naar 4,5 sterren. Vond dit lange tijd (ook) een wat teleurstellend album, maar ben het de afgelopen tijd steeds meer gaan waarderen. Nummers als Disciple, Threshold, Exile en Payback evenaren de intensiteit en agressie van 'Reign In Blood'. Vind ik..

kippenhok
voor mij de laatste plaat van slayer waar ik echt blij van wordt. in hoeverre dat kan bij slayer.

deze heeft voor mij nog de wil om iets nieuws te doen, om te ontwikkelen. maar tegelijk belijft hij binnen het kader dat slayer is.

de platen hierna zijn voor mij meer een herhalingoefening. ze staan hier in de kast, maar doen me eigenlijk alleen maar teruggrijpen naar het oudere materiaal.

deze GHUA zit al op 4.24 stemmen en zal vast nog wel eens doorslaan naar 4.5 voor mij

toevoeging: ik heb hier de eerste elpee persing uit 2001. heerlijk produktie, en eindelijk hoor ik araya's bas eens meedoen, ik ben het er wel mee eens dat de cd versie waardeloos geproduceerd is.

avatar van wizard
Sinds mijn vorige bericht bij dit album, vier jaar geleden alweer, ben ik wat positiever geworden over God Hates Us All. Nog steeds ben ik niet heel erg overtuigd van dit album, maar ik kan het in ieder geval zonder moeite uitluisteren. Een paar nummers, zoals Payback, bevallen me goed.

Slayer klinkt hier alsof ze erg goed hebben geluisterd naar wat voor –coremuziek dan ook maar in de mode was ten tijde van 2002, en hun geluid daarop hebben afgestemd. Dat maakt de muziek behoorlijk agressief en eigentijds klinken, maar tegelijkertijd is het veel van hetzelfde. Dertien nummers lang hakken en rammen, met te weinig uitschieters of memorabele riffs. Hoewel ik van Slayer geen filosofisch diepgaande teksten gewend ben, zijn ze hier afgezakt naar een bedenkelijk niveau en ook met de voordracht van die teksten ben ik niet supergelukkig.

Kortom, veel geschreeuw maar net wat te weinig wol, en enkele overtuigende nummers.

3.0*

buizen
De release van dit album was exact op 9/11..
Misschien is het al eens benoemd.

avatar van AstroRocker
Dream Theater's Live Scenes From New York ook, en dat zelfs met een hoes die angstaanjagend veel lijkt op wat er die dag gebeurde. Ik wist niet dat Slayer's GHUA ook op die datum uitkwam...

buizen
AstroRocker schreef:

Slayer en de platenmaatschappij hebben er nog aardig wat gedonder over gehad destijds (door die titel en de gebeurtenis). Maar het was gewoon toeval, die releasedatum was al uitvoerig tevoren gepland.

avatar van Thin Air!
Niet mijn favo Slayer plaat.
Veel geschreeuw en weinig wol zeg maar.

Exile is inderdaad leuk maar over het algemeen een teleurstellend geheel.
Ik schat in dat de stembanden van Araya nog steeds in de studio liggen waar deze plaat opgenomen is.

avatar van Edwynn
Prima album. Lekker intens. Beetje hardcore maar niet té.

avatar van james_cameron
Die titel is natuurlijk geweldig. Bikkelhard en meedogenloos album, maar tegelijkertijd wel vrij vermoeiend en taai. Hoofdzakelijk komt dit door de onprettige schelle produktie, maar ook het grotendeels midtempo en niet bijster sterke songmateriaal draagt er aan bij dat dit niet één van Slayer's betere albums is. De eentonige schreeuwzang van Tom Araya is ook niet zoals ik de beste man graag hoor. Er zijn gelukkig wel een aantal prima tracks, zoals Disciple, Exile, Bloodline en de opgefokte afsluiter Payback.

avatar van RuudC
1,5
Tja, eigenlijk kan ik hier wel hetzelfde verhaal neerpennen als bij Diabolus in Musica. Weer die groove metal. Het is alleen sneller en daardoor verbergen Hanneman en King wat beter wat voor waardeloze riffs ze schrijven. Ik kan me voorstellen dat mensen wel wat kunnen met het refrein van Disciple, maar daar houdt het ook echt mee op. Dit is zielloos, leeg en smaakloos. Veel geschreeuw, weinig wol.

1. Show No Mercy
8. Diabolus In Musica
9. Undisputed Attitude

avatar van lennert
1,5
Op het moment dat ik net into metal begon te komen, was God Hates Us All het meest recente Slayer-album. Niet dat ik het toen heb geluisterd, maar ik herinner me de recensies nog en de talloze t-shirts in de Large. Als ik het nu hoor vind ik het al iets beter dan de drie voorgaande albums, al scheelt het niet veel. De muziek is nog steeds meer geworteld in hardcore/groove dan alles van de era van Seasons In The Abyss en daarvoor, maar het voelt qua composities in ieder geval nog consistent aan. Araya's irritante geschreeuw is daar helaas ook een onderdeel van. Op Seven Faces tracht hij nog een gil/schreeuw, maar het blijkt al meteen dat hij hier de opties ook niet meer voor heeft. Wel meteen het eerste nummer waar hij nog iets meer variatie in zang probeert aan te brengen. Bloodline herinner ik me nog van Wet & Wild, ook meteen het enige nummer dat ik nog 'aardig' zou noemen. Ach, het is beter dan Undisputed Attitude en Diabolus In Musica...

1. Show No Mercy
7. Divine Intervention
8. Diabolus In Musica
9. Undisputed Attitude

avatar van Kondoro0614
Hoewel dit album toch aardig begon met 'Disciple' is al snel daarna duidelijk dat ik wederom geen fan ga worden van 'God Hates Us All' en stelt Slayer net zoals met de voorgaande twee albums me toch weer redelijk telleur en kan ik er geen touw meer aan vast knopen. Araya is zijn klasse al een tijd kwijt, met hier weer veel geschreeuw waar we weinig mee kunnen klinkt het vaak steeds slechter in de oorschelpen. Eentonigheid kent weer zijn hoofdrol en daar zijn de heren niet makkelijk van af te slaan, de riffs klinken vooralsnog het zelfde en het word me allemaal een beetje saai. Dan hoop je toch vaak dat men wat probeert met een album en als ik dan nummers als 'Exile' en 'Bloodline' hoor begin ik weer wat hoop te zien maar die hoop verknallen ze vaak weer, en dat blijft toch het zelfde bij deze groep. Alhoewel hij beter is dan zijn twee voorgangers, is dit wederom weer een album die niet weet te slagen in mijn bibliotheek en laat Slayer zien dat ook ik geen fan meer ga worden.

01. Show No Mercy
07. God Hates Us All
08. Diabolus in Musica
09. Undisputed Attitude

avatar van andnino
Heuj ik ga weer lekker tegen de stroom in!

De kritieken die ik over dit album lees:
- veel geschreeuw
- schelle productie
- geworteld in hardcore/groove

Heerlijk! Men verbetert het recept van Diabolus in Musica. Dit keer wordt er vol ingezet op een combinatie van thrash, groove en hardcore-elementen. Oftewel, dit is veel meer een metalcore/thrashcore- dan een metalplaat. Ik snap dat je hier als thrashliefhebber op afknapt, maar voor metalcorestandaarden is dit een zeer aardige plaat. Ik raad jullie dan ook allemaal sterk af je met dat genre te bemoeien.
Persoonlijk kan ik hier in ieder geval erg van genieten. Het tempo is hoger, en er is ook afwisseling in tempo. Er staan meer goede songs op, en de productie is nog iets voller. Slayer gooit zich er met de volle 100% tegenaan, en daarin haalt men een niveau van intensiteit dat je weinig bands op deze leeftijd ziet of zag halen. Het zit allemaal niet bijster ingenieus in elkaar (het tegendeel), en de teksten zijn net zo tenenkrommend als altijd. Maar men zette ondanks dat alles al een sterke metalcoreplaat neer ver voordat dat genre zijn latere populariteit bereikte. Daar heb ik best een hoge score voor over.

De tussenstand:

8. Divine Intervention
9. Hell Awaits

avatar van Kronos
andnino schreef:
Heuj ik ga weer lekker tegen de stroom in!

Tegen de stroom in, met 4,0* ten opzichte van 3,45* gemiddeld?

Heftig.

Kronos schreef:

Tegen de stroom in, met 4,0* ten opzichte van 3,45* gemiddeld?

Heftig.

Als dat een gemiddelde is van scores van 5* en scores die de heren voor mij geven, dan wel ja!

avatar van Kronos
Ja, als. Maar de stemverdeling laat zien dat het merendeel hier 3,5* en 4,0* voor over heeft. Je zal er mee moeten leven dat je gewoon mainstream bent.

Ik heb het album eigenlijk nooit genoeg beluisterd om een goed oordeel te vormen. Echt aanspreken doet het me ook niet, maar wie weet valt het nu wel mee.

Kronos schreef:

avatar van frolunda
Middenmotor in het Slayer oeuvre die me de laatste tijd toch iets meer weet te overtuigen.En dan vooral op basis van agressiviteit en hardheid,zo'n killer-song als Payback gaat echt door muren heen.
Zo staan er nog wel een paar meer op zoals bijvoorbeeld Cast down,Exile,Disciple en War zone,stuk voor stuk tracks die de band recht doen.
Wel had God hates us all wat meer afwisseling kunnen gebruiken,nu klinkt het geheel toch wel wat eenvormig en wat dat betreft helpt de vrij matige productie ook niet echt mee.
Tom Araya is trouwens ook wel eens wat beter op dreef geweest.
Voor de rest niet al te veel te klagen over dit album,dat misschien geen hoogvlieger is maar uiteindelijk nog wel een redelijk tot goed Metal album.

avatar van B.Robertson
Ken het album vrij goed en heb er altijd wat een indruk van samen geraapte ideeën over gehad, niettemin een genietbaar album. Cast Down met pakkende tekst over een zelfkant vind ik nog altijd sterk, de riff van New Faith nog altijd simpel en bij Treshold vraag ik me af welke kant ze met hun muziek willen opgaan. Verder nog wat sub-klassiekers, want de laatste grote klassiekers die niet meer uit de setlist vallen weg te denken staan op Seasons in the Abyss.

avatar van ASman
Hoewel ik wel kan vatten dat sommigen met dit album weinig kunnen, gaat deze voor mij nog steeds kneiterhard. Dat ik het prefereer boven hun jaren '80 output, ga ik niet beweren, maar ik krijg hier toch altijd weer zin van om in mijn eentje een hele tent te gaan slopen. Missie geslaagd, denk ik zo.

avatar van Eddie
Ik snap inderdaad wel dat niet iedereen wat kan met deze plaat. Het is niet typisch Slayer en toch eigenlijk ook weer wel. In de loop der jaren is het denk ik wel mijn meest gedraaide Slayer plaat (samen met Hell Awaits). Er gebeurt zo verschrikkelijk veel op deze plaat, slayer zoekt hier echt het (voor hen) onbekende. Voor mij persoonlijk was dit echt het creatieve hoogtepunt van Slayer (ik weet dat ik daarmee tegen veel zere benen aan schop, maar het zei zo )

avatar van ZAP!
Moet deze niet een andere hoes hebben?

avatar van goldendream
Zo het kunnen dat de mannekes van Slayer enorm hun best doen om zo anti-religie te zijn als maar kan? Ik schrijf dit, gebaseerd op de titels van hun albums en nummers. Mag van mij hoor, ieder diertje zijn pleziertje. Ik ga er ook geen seconde naar luisteren. Het is gewoon een vraag.

Als je zo'n kleine opdonder op een fiets heel macho ziet slippen en op één wiel rijden vooraleer hij op zijn smoel landt, denk ik ook: "Moet dat ventje aandacht hebben?" Mijn vraag kan je hiermee vergelijken.

ZAP! schreef:
Moet deze niet een andere hoes hebben?

Dat was de slipcase die eromheen zat

Aha, duidelijk.

goldendream schreef:

Ik hoorde net dat 1986 zijn vraag en opmerking terug wil.

goldendream schreef:
En... ben jij ook blij met alle aandacht?