Kurt Vile - Wakin on a Pretty Daze (2013)

Label: Matador

1. Wakin on a Pretty Day (9:34)
  2. KV Crimes (3:57)
  3. Was All Talk (7:43)
  4. Girl Called Alex (6:20)
  5. Never Run Away (3:26)
  6. Pure Pain (5:09)
  7. Too Hard (8:05)
  8. Shame Chamber (4:48)
  9. Snowflakes Are Dancing (3:23)
  10. Air Bud (6:31)
  11. Goldtone (10:26)
  12. Never Run Away (String Synth) * (3:24)
  13. NRA Reprise * (1:33)
  14. Feel My Pain * (6:19)
  15. Snowflakes Extended * (5:41)
  16. Wedding Budz * (4:14)
  17. The Ghost of Freddie Roach * (6:22)
  18. [Reprise Reprise] * (1:53)
totale tijdsduur: 1:09:22 (1:38:48)
Verhoogd naar 4 sterren, kan niet tippen aan Smoke maar paar prachtige nummers, wat minder vlak dan ik eerst dacht

Leuke plaat dit wel, stem doet me denken aan Thurston Moore.
Girl called Alex is vooralsnog mn favoriete track.

avatar van popstranger
Vandaag een zonnige dag dus deze nog eens opgezet. Had hier nog geen beoordeling bijgezet dus wordt bij deze rechtgezet. Een heerlijk loom klinkende plaat, zo'n plaat die je gemoedstoestand in een comfortabele hangmat legt en die tegelijkertijd zalige 'Goldtones' laat horen in de vorm van sterk gitaarwerk. Heb de bonus cd versie die ik er vandaag ook heb doorgedraaid na het album maar die op dat punt niet veel meer toevoegt wegens de lange speelduur van het album. Een bonus cd hoefde niet meer voor mij. Feit blijft dat dit album een langzame groeier is geweest vooral door de lange duur en het feit dat de aandacht in het begin soms verslapte maar enkele jaren na datum gelegen in onze denkbeeldige hangmat vormt hij de perfecte soundtrack bij deze indian summer…

avatar van Cor
Cor
Heerlijk hallucinerende en meanderende gitaarsongs, waarbij de klankkleur van dit instrument tintelt en sprankelt. Ondanks de lengte van de nummers vervelen de fijn-dreinende nummers geen moment. Mooi!

avatar van Sjaakspeare
'Pure Pain' is echt fenomenaal. 'Shame Chamber', 'Girl Called Alex' en 'Goldtone' zijn ook grote klasse. De plaat als geheel is prachtig, behalve 'KV Crimes', dat ik bijzonder matig vind. Daarna vind ik de verkapte titelsong, de opener het minste nummer. De start is dus vals, maar gelukkig komt het daarna magistraal op gang.

avatar van Lennonlover
Air Bud krijgt echt wel te weinig stemmen. Voor mij is dat het allebeste nummer dat Kurt Vile ooit heeft geschreven. Geniaal gewoon.

King Gizzard
Geweldige plaat.

Bradlinho
Grootfaas schreef:

Same here. Smoke ring for my halo is legendarisch goed naar mijn mening. Dit album is iets minder, maar nog steeds een heerlijk album.

avatar van Roscovitsch
Mijn eerste Kurt en wat is dit een onwijs heerlijke lente-plaat! Wakin on a Pretty Day, Was All Talk, Girl Called Alex, Air Bud en Goldtone voorlopig stuk voor stuk fenomenaal.

En dan moet ik Smoke Ring For My Halo nog ontdekken. Voorlopig wel even zoet met de heer Vile.