AC/DC - Fly on the Wall (1985)

Australiƫ
Label: Epic

1. Fly on the Wall (3:44)
  2. Shake Your Foundations (4:10)
  3. First Blood (3:46)
  4. Danger (4:22)
  5. Sink the Pink (4:15)
  6. Playing with Girls (3:44)
  7. Stand Up (3:53)
  8. Hell Or High Water (4:32)
  9. Back in Business (4:24)
  10. Send for the Man (3:36)
avatar van AstroRocker
Ook dit album valt goed in de smaak! Vooral het eerder aangehaalde zware geluid van de gitaren ligt altijd goed in het gehoor van mij. 4*

avatar van spinout
De hoes is grappig met het oog voor de "y". De plaat had eigenlijk "Fly on the fence" moeten heten, want een wall is het natuurlijk niet . Ik vind vooral de tweede helft van de plaat beter als de eerste.

avatar van ricardo
Ik heb deze en de opvolger de afgelopen weken eens veelvuldig afgespeeld, maar deze valt me nu toch eigenlijk enorm mee. Voor een ac/dc album best een stevig album, alleen jammer dat de stem zo ver weg klinkt op deze plaat. De eerste 2 nummers en sink the pink zijn wel mijn favorieten, maar eigenlijk is het hele album kwalitatief wel gelijk, nergens kakt het echt in, en echt een slecht nummer staat er ook niet op.

avatar van ricardo
Na alle albums van AC/DC de afgelopen tijd veelvuldig opgezet te hebben, kom ik steeds vaker automatisch bij deze uit. Vooral het harde en rauwe geluid zorgt ervoor dat ik hem steeds vaker weer wil opzetten. Dat Brian zijn stem wat ver weg klinkt, valt eigenlijk alleen maar op het eerste nummer echt op, op de rest van de nummers valt het wel mee. Na jaren en regelmatig de AC/DC cd,s opgezet te hebben kan ik wel zeggen dat deze misschien wel mijn favoriet in met Brian als zanger! Was lang wennen, maar heerlijk album, met een knaller van een opener. Vooral in de auto aanbevelenswaardig om op te zetten! En voetje rechts niet te ver naar beneden drukken dan!

avatar van De buurman
Hey Ricardo, grappig die ommezwaai. Het heeft wel even geduurd zie ik, wanneer ik terugblader hiero.

Geweldige plaat. Zeer onterecht vaak afgedaan als zwak.

avatar van Rockfan
Bij het titelnummer vraag ik me af wat ze met de zanger hebben gedaan. Weggestopt in een regenton ?
Verder een nummer dat ik ben vergeten voor dat het is afgelopen.
Shake Your Foundations klinkt al iets beter met Brian Johnson nog steeds in die ton. Overtuigd nog steeds niet echt.
First Blood gaat dezelfde voet verder. Het wordt er niet beter op.
Danger bevalt mij iets beter. Brian is uit de ton gekropen.
Sink The Pink is iets beter maar het blijft erg matig allemaal tot nu toe.
Playing With Girls volgt het bekende recept.
Stand Up. Gebeurde het maar....
Bij Hell Or High water is Brian weer terug in zijn ton
Bij de laatste twee kan ik alleen maar in herhaling vallen.

Kortom Fly On The Wall is een slecht geproduceerd album met matige songs.

avatar van sinkthepink
Rockfan schreef:

Kortom Fly On The Wall is een slecht geproduceerd album met matige songs.

En dat zeg je gewoon als feit

avatar van Rockfan
Nope als mening

avatar van sinkthepink
Rockfan schreef:
Nope als mening

avatar van LucM
Zoald ik in een eerder bericht zei: met Fly on the Wall heeft AC/DC zijn zwakste album uitgebracht. Nu is AC/DC niet meteen een band waarvan je een koerswijziging verwacht maar de songs hier zijn weinig geïnspireerd, zelfs banaal (alleen de eerste 2 nummers zijn behoorlijk). De zang van Brian Johnson valt ook hier tegen en de vlakke productie met teveel echo maakt het nog erger.

avatar van De buurman
Niet iedereen is het daarmee eens. Ik in ieder geval niet. Lekkere harde plaat, en allemaal goeie nummers. Na dit album vind ik eigenlijk alleen de singles nog goed, hoewel Rock Or Bust me enigszins verraste.

avatar van AOVV
1,5
Een aardige miskleun vind ik dit album. De opener laat meteen horen wat er mankeert: de zang van Brian Johnson is niet bepaald goed (of dat aan de productie ligt of niet, laat ik in het midden), het klinkt rommelig, zelfs het soleer van Angus Young klinkt plichtmatig.

Eigenlijk is daarmee alles gezegd over dit album, waarbij het me ook nog tegensteekt dat zo goed als elke song een refrein heeft dat op dezelfde manier is opgebouwd. Vooruit dan, Sink the Pink is nog best te pruimen.

1,5 sterren