James Blake - Overgrown (2013)

Electronic
Label: Atlas

1. Overgrown (5:00)
  2. I Am Sold (4:04)
  3. Life Round Here (3:37)
  4. Take a Fall for Me (3:33)

met RZA

5. Retrograde (3:43)
  6. DLM (2:25)
  7. Digital Lion (4:47)

met Brian Eno

8. Voyeur (4:17)
  9. To the Last (4:19)
  10. Our Love Comes Back (3:39)
  11. Everyday I Ran * (3:24)
avatar van Angelo
Retrograde is alvast een geweldige voorbode/single. Ik ben zó benieuwd naar de rest van het album, en met name naar het nummer met RZA. Op papier lijkt dat alvast een prijsnummer te zijn.

avatar van swoon
Ook het album waar ik het meest naar uitkijk. Er gaat alleszins al een andere straffe single moeten uitkomen om Retrograde van die nummer 1 in mijn eindejaarslijstje te halen. Ben er echt verslaafd aan.

avatar van FlyLo
Ook zéér benieuwd naar de samenwerking met RZA

avatar van Bedorvenkebab
Retrograde

avatar van Zwammer
Ik vind Retrograde ook een prachtig nummer. Hij lijkt hiermee zijn CMYK-stijl wel definitief weg te doen, maargoed als dat zulke mooie nummers oplevert dan hoor je mij daar niet over klagen .

Wel een afgrijselijke albumhoes trouwens

avatar van senseisyl
wat is retrograde goed zeg

Ben benieuwd of hij deze keer wel een compleet album zijn niveau kan halen. Als dat zo is, belooft dat veel goeds

avatar van Rhythm & Poetry
Jeetje. Een nummer met RZA. Ook ik kijk uit naar dit album.

avatar van Don Cappuccino
Retrograde had een luisterbeurt of 5 nodig om echt bij mij binnen te komen. Het is echt een prachtig en gevoelig nummer.

avatar van Gloeilamp
Laat ik eens origineel doen en zeggen dat ik ook erg benieuwd ben naar dit album. Retrograde beloofd alvast veel goeds.

Zwammer schreef:
Wel een afgrijselijke albumhoes trouwens

Het is geen lelijkerd of doelde je daar niet op

avatar van Snoeperd
Hoge verwachting hiervan. Zeker na zijn mooie single Retrogade. En natuurlijk het heerlijke eigenzinnige debuutalbum

avatar van De-noir
En hier is de track met Brian Eno te beluisteren:
- 1-800-dinosaur.tumblr.com

avatar van IllumSphere
Ik heb net de beide uitgelekte nummers beluisterd en ik vind ze heerlijk. Als het hele album hetzelfde niveau heeft als Retrograde, Voyeur en Digital Lion, dan ben ik er honderd procent zeker van dat dit een klassieker wordt.

avatar van kobe bryant fan
Net Retrogade voor het eerst gehoord, en ben echt overdonderd.
Tot nu toe is het zelfs één van m'n favoriete nummers van het jaar.
Als hij dit niveau aanhoudt, ziet het er naar uit, dat hij de minpunten van z'n vorige plaat (namelijk: de soul en electronic goed vermengen en niet te veel in het experiment verzinken) nu beheerst.
De interesse voor Overgrown is hierbij gewekt!

avatar van Kos
Kos
RZA én Brian Eno? Hipsterlevel: expert

avatar van T.O.
Wacht maar tot Burial, Four Tet en Thom Yorke een album gaan uitbrengen

avatar van IllumSphere
Ga anders even appelen met peren vergelijken.

avatar van Rhythm & Poetry
Het ging hier om hipsterlevels.

avatar van Jacktherapper
Ik heb die preview nu om en nabij 50 keer geluisterd. Mijn geduld raakt op, vooral To the Last klinkt wonderschoon.

avatar van Arrie
Kos schreef:
RZA én Brian Eno? Hipsterlevel: expert

Wat is er eigenlijk hipster aan Eno?

Wel toffe samenwerkingen op zich.

jasperjoey
aERodynamIC schreef:

Het is geen lelijkerd of doelde je daar niet op

Best een lekker ding. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

Kijk hier heel erg naar uit!

avatar van kobe bryant fan
Ik had liever de single hoes van Retrogade als albumhoes gezien vind die veel mooier.
Na Retrogade nu al meer dan 10 keer gehoord te hebben vind ik het toch dat het snel 8 april mag worden.

kobe bryant fan schreef:
Ik had liever de single hoes van Retrograde als albumhoes gezien.

De deluxe versie van Overgrown heeft de hoes van Retrograde.

avatar van kobe bryant fan
Wat is er naast de hoes dan anders aan de deluxe versie?

avatar van Don Cappuccino
Er staat een bonustrack op, die heet Every Day I Ran.

Oke.
Waarschijnlijk zal hij ook wel een uitgebreider artwork hebben anders lijkt me het niet waard om het een Deluxe versie te noemen.

avatar van kobe bryant fan
Humo is alvast lovend over de nieuwe James Blake.
Hij krijgt een mooie 3,5/4.
Humo.be