KISS - Love Gun (1977)

Label: Casablanca

1. I Stole Your Love (3:05)
  2. Christine Sixteen (3:14)
  3. Got Love for Sale (3:28)
  4. Shock Me (3:49)
  5. Tomorrow and Tonight (3:40)
  6. Love Gun (3:19)
  7. Hooligan (3:01)
  8. Almost Human (2:49)
  9. Plaster Caster (3:28)
  10. Then She Kissed Me (3:02)
  11. Much Too Soon [Demo] *
  19. Love Gun [Live in Largo, MD 1977] *
  20. Christine Sixteen [Live in Largo, MD 1977] *
  21. Shock Me [Live in Largo, MD 1977] *
avatar van loneranger
Je zou 'Love Gun' een broertje van 'Rock and roll over' kunnen noemen omdat ze ongeveer hetzelfde klinken, toch vind ik de songs op de voorganger beter met uitzondering van de geweldige titeltrack.

avatar van namsaap
Bij Kiss ben ik nooit veel verder gekomen dan de Alive platen (t/m III) en het prima 'Revenge'. Op studioalbums vind ik de band vaak te vlak en braaf overkomen. Zo ook op deze LP.

Er staan een aantal uitstekende nummers op de plaat zoals I Stole Your Love, Shock Me, Got Love For Sale en het titelnummer. Na het eerste nummer op kant B is de koek ook een beetje op. Dit word nog eens bevestigd met de dramatische cover 'Then She Kissed Me'.

avatar van namsaap
iggy schreef:
Dat vind ik dus ook. De live feel ontbreekt volkomen op Alive II. Bij Alive wist Kramer de boel wel juist in te mixen. Dat is bij Alive II volkomen mislukt vind ik. Om over het studio gedeelte maar te zwijgen !

Alive II is dan ook nauwelijks een liveplaat te noemen door alle correctiewerk dat er daarna in de studio nog aan is geleverd. Toch hoor ik nummers als Love Gun en Shock Me veel liever op het 'live' album dan op het studioalbum.

avatar van iggy
Dat zou best kunnen. Heb Alive II eigenlijk al een hele poos niet meer gedraaid. Net als Love Gun Overgens.

avatar van Kronos
De lijn van Rock and Roll Over wordt verdergezet. Love Gun is een van de beste nummers van Kiss. Heerlijk gezongen door Paul. De rest van het album mag er ook zijn. Al had de cover op het eind niet gemoeten. Maar Plaster Caster is nog slechter. Voor de rest enkel degelijke rockers. En een knappe foute hoes.

88/100

avatar van B.Robertson
noisecommando schreef:
De titeltrack heb ik te vaak gehoord en de enige goeie versie van dit nummer staat op de video Animalize Live (let vooral op het tempo dat Eric Carr aanhoud).

Gisteren de video aangesloten en Animalize Live Uncensored afgespeeld. Geweldige band en sterke uitvoering van Love Gun. Het album Love Gun laatst nog tussen mijn LP's gevonden. I Stole Your Love blijf ik één van KISS' mooiste nummers vinden. Heb na het titelnummer echter de indruk dat het kruit wat verschoten is.

avatar van LucM
Net als de meeste Kiss-albums is ook deze wisselvallig en ook wat mat geproduceerd. I Stole Your Love, Shock Me en Love Gun vind ik meer dan behoorlijk maar Plaster Caster en vooral de cover van Then She Kissed Me zijn miskleunen.

Als semi hardrocker (duurde niet lang) in mijn tienerperiode, leende ik deze wel eens van mijn zwager( een echte hardrocker, biker.)
Toendertijd vond ik het wel een goede plaat.
Titeltrack is fijn en naar mijn idee gelijk het prijsnummer.
Inderdaad wisselvallig als geheel.

avatar van iggy
Kiss bracht in die tijd ook wel erg snel nieuwe platen uit. En er volgde uiteraard iedere keer weer een tournee. Veel tijd blijft er dan niet over om met sterke nummers op de proppen te komen. Ik heb in ieder geval altijd het gevoel gehad dat daar de wisselvalligheid vandaan kwam. Had van Rock and Roll Over en Love Gun 1 plaat gemaakt. Dan hadden we een Kiss klassieker gehad.
Maar goed, de Kiss machine draaide op volle toeren. De platen verkochten en de tournees waren uitverkocht. En Kiss was een van de grootste bands in deze periode. Zeker in Noord Amerika.

avatar van Metal-D78
Acceptabele Kiss-plaat. Logisch dat de band sneller platen uitbracht dan de gemiddelde fan kon beluisteren; de band was gruwelijk populair. Alle echt goede nummers staan ook op Alive II. Minder fillers dan op de voorganger. Naast het inmiddels platgedraaide en gespeelde titelnummer is Shock Me mijn favoriet.

avatar van Kronos
Ongeveer elk jaar een album uitbrengen was in die tijd heel normaal. En na een jaar lang het album grijs gedraaid te hebben konden de fans niet wachten op nieuw materiaal.

avatar van Metal-D78
En toen verdiende je ook nog een aardig centje aan albums...

avatar van Kronos
Daar moesten ze het van hebben. En toeren diende om het album te promoten. Tegenwoordig is het omgekeerd.

avatar van Von Helsing
Van KISS kwamen er tussen 1974-1979 maar liefst zeven studio albums, twee live, vier solo albums en een verzamelaar uit, dus in 5 jaar maar liefst 14 albums, die ten tijde van Dynasty (1979) allemaal nog in de Billboard Top 100 stonden.