Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)

Label: Epic

1. Bombtrack (4:05)
  2. Killing in the Name (5:14)
  3. Take the Power Back (5:37)
  4. Settle for Nothing (4:48)
  5. Bullet in the Head (5:10)
  6. Know Your Enemy (4:56)

met Maynard James Keenan

7. Wake Up (6:04)
  8. Fistful of Steel (5:31)
  9. Township Rebellion (5:24)
  10. Freedom (6:07)
  11. Darkness * (3:40)
  12. Year of the Boomerang * (4:02)
  13. Freedom [Remix] * (6:13)
  14. Take the Power Back [Live] * (6:12)
  15. Freedom [Live] * (5:59)
  16. Bombtrack [From Mark Goodier's "Evening Session"] * (4:08)
  17. Bullet in the Head [Remix] * (5:40)
  18. Darkness of Greed * (3:40)
  19. Bullet in the Head [Live] * (5:44)
  20. Bombtrack [Live] * (5:53)
avatar van Arno
Pff, wel moeilijk om hier nu twee favoriete tracks uit te halen. Killing in the Name en... Take the Power Back, of Know Your Enemy, of Bombtrack, of Bullet in the Head,...
Ik ga toch maar voor Know Your Enemy

avatar van Paalhaas
Ik was laatst in Vietnam en opeens stond ik voor de wagen die je linksboven op de hoes kunt zien. De man is een monnik die tijdens een of andere optocht uit die wagen stapte en zichzelf in brand zette, als protest tegen de discriminatie van het regime jegens het boeddhisme.

avatar van Toon1
Paalhaas schreef:
Ik was laatst in Vietnam

Welkom terug trouwens, Teun

avatar van HammerHead
Paalhaas schreef:

Zie ook: Neurosis - Burning Flesh in Year of Pig

avatar van Darkshines
Normaal gesproken hou ik niet zo van die harde rock-metal. Maar alleen al voor de geniale gitaarpartijen en solo's is het geweldig, en de zang spreekt me niet zo aan, maar echt vervelend is het ook niet.
Killing in the name of is toch wel het beste nummer vind ik, met die verrassende verandering van ritme in het begin.

avatar van rusty nail
killing in the name was een mega hit alle nummers hebben wat weg van elkaar . wat is er van deze band geworden?

avatar van nevyn
Euh, alles behalve Zack is nu verder met Chris Cornell onder het project Audioslave. Als je dat niet kent, moet je echt gaan luisteren, geweldig!

Heerlijk! Wat een agressie! Goede scherpe teksten waar de haat tegen "het systeem"vanaf druipt. Een uitstekende manier om je eens lekker af te reageren is naar deze cd luisteren, en dan beseffen dat er altijd mensen zijn die bozer zijn!
Van mij een dikke 4!

avatar van Bighead
Wat een klasse-cd is dit toch ook. Kan er na al die jaren nog steeds goed naar luisteren en wordt nog steeds opgewonden van die opzwepende ritmes.
Bombtrack, killing, bullet in the head.

Dikke vijf sterren waard!

Beste album dat RATM heeft uitgebracht. Destijds helemaal lam gedraaid, gisteren weer opgepakt. Helemaal geweldig.

avatar van Mart
Ik heb net mijn stem verhoogd naar 5 sterren. Ik kan werkelijk geen enkel zwak nummer ontdekken op dit album, en die tempowisselingen en opzwepende ritmes zijn echt geweldig!

avatar van Ralph_Mennes
Duidelijk het beste album van de mannen van Rage Against the Machine. Wat een heerlijk gitaarspel van Morello en de scherpe gerapte teksten van De la Rocha. Elk nummer is gewoon een meesterwerkje opzich.

Het album bevat maar 10 nummers, en omdat ie zo lkkr luisterd, is het zo voorbij, gelukkig zit er een herhaaltoets op mijn stereo.

Wauw, dacht ik bij het begin, wat is dit goede muziek!

Totdat ik bij het tiende nummer aankwam en tot de conclusie moet komen dat alle nummers zowat hetzelfde klinken en ik het na 2 keer luisteren totaal schijtziek van hetzelfde werd dat ik dit album maar ver weg heb gestopt en niet voor herhaling vatbaar is om nog een 3e keer helemaal te beluisteren. De muziek is goed, maar er zit voor mijn oog totaal geen variatie in. 2*

vette muziek, helemaal voor die tijd, maaarrrrrr

het wordt zo saai na een tijdje luisteren

Gewoon weer een tijdje wegleggen. Briljante muziek.

avatar van Joy4ever
Jeugd sentiment. Gister weer eens naar geluisterd. Vooral Wake Up vind ik waanzinnig goed. Erg sterke cd. Wellicht niet iets wat je dagelijks moet gaan luisteren omdat dan mogelijk een stukje verveling om de hoek komt kijken. Maar dat neemt niet weg dat dit een top cd is!

avatar van Sven Vermant
Dit album is gewoonweg briljant.
Hij luistert lekker weg, alleen de buren worden niet zo blij als ik hem op volume 10 zet.

Killing In Thew Name blijft mijn favoriet. Maar de andere 9 nummers zijn zeker niet veel minder.

5* en geen 0,01* minder.

avatar van Backdrifter
Die gitaar solo´s rulen gewoon!

avatar van xfader
Geniale cd, RATM blijft geniaal.

fredpit
Backdrifter schreef:
Die gitaar solo´s rulen gewoon!

?.......zo had ik er nog nooit over nagedacht , gee nie jaaal
met de nadruk op NIE

avatar van FunkyMonk
Klassiekertje in zn genre; alleen beluister ik hem bijna nooit meer...alleen heel soms, heb ik toch nog es zin om dit volle bak te zetten, en mee te brullen met Zach D. (FREEDOMMM) 4*

avatar van Koerok
Voor mij echt een super-album, vooral ook omdat veel goede goede nummers op staan (niet slechts 1 of 2, wat je zo vaak ziet). Alleen 'Settle For Nothing' kan me niet booeien.

Feeder
Ik vind dat juist 1 van de betere songs...
Maar dit is inderdaad een top album.

avatar van orbit
Extreem jaren 90 sentiment
Ik vind de nummers inmiddels wel heel erg op elkaar lijken.. maar die rare gitaarintermezzo's blijven amusant. En die opgefokte La Rochel natuurlijk

Lang leven debuutalbums! Geweldige cd, vooral dankzij de band dan, want zingen doet Zack niet echt, maar dit is geen probleem want het past bij de stijl van RATM uiteraard, geen RATM zonder Zack, en vice versa. 4

avatar van Bert Wasbeer
Alhoewel het nooit tot mijn favoriete bands heeft behoort had ik zel wel graag een keer live aan het werk gezien, al was het alleen maar om enorm mee te pogo-en op Killing in the name

jieuwst
dit album is grijsgedraaid. wat een energie, het beste van ratm

avatar van dvdschaaf
Bert Wasbeer schreef:

Hah, heeft ooit een (mini) aardbevinkje veroorzaakt bij Landgraaf 50.001 (die ene was ik ) mensen springen op Killing in the Name of...
Daarna rees de vraag steeds heftiger (vooral bij buurtbewoners) of Pinkpop nog wel door kon/mocht gaan

Feeder
Na al die jaren heeft de plaat bij mij nog niet aan kracht ingeboet. Schitterende muziek. Songs als Bullet in the head en know your enemy stralen zoveel agressie en kracht uit. Zelden tegengekomen. Ja, Jantje is stiekem een Rage against the machine fan

avatar van Ploppesteksel
Wake Up is anders ook wel een vette schijf.