Live - Throwing Copper (1994)

Label: Radioactive

1. The Dam at Otter Creek (4:43)
  2. Selling the Drama (3:26)
  3. I Alone (3:50)
  4. Iris (3:59)
  5. Lightning Crashes (5:25)
  6. Top (2:42)
  7. All over You (3:59)
  8. Shit Towne (3:48)
  9. T.B.D. (4:28)
  10. Stage (3:08)
  11. Waitress (2:49)
  12. Pillar of Davidson * (6:46)
  13. White, Discussion (6:08)
  14. Horse * (4:16)
  15. Operation Spirit (The Tyranny of Tradition) * (3:20)
  16. Good Pain * (5:40)
  17. Heaven Wore a Shirt * (3:39)
  18. Negation * (3:38)
  19. Hold Me Up * (3:06)
  20. We Deal in Dreams * (3:55)
  21. Susquehanna * (4:55)
avatar van Darkzone
4 oktober komt dan de 25th anniversary Editie uit. Niet alleen op cd, maar juist ook in een prachtige 2lp/2cd editie met booklet.
Het oorspronkelijke album op 3 lp-kanten en de bonustracks op de 4e lp-kant. Dit alles ook op cd. En op de 2e cd het volledige optreden van Woodstock '94.

En voor een zeer leuke prijs te bestellen bij onze oosterburen. Ik kijk er al naar uit. Blij dat ik de 2014 vinyl release niet gekocht heb.

Kapervisser@1984
Te weinig variatie naar mijn mening. Sommige nummers wakkeren emoties aan.

avatar van Lost
Ben bezig met de reorganisatie van mijn cd-kasten …. Twee keer per jaar moet dat toch gebeuren … enfin … kwam deze tegen en nog eens opgelegd na jaren stof verzamelen …. Luid volume … vrouw is toch aan het werk…. Man man man komt deze even binnen … feest van herkenning … soms wat te veel drama …. Maar wat een drive, spirit, tempo …. Hij kan een potje zingen onze Ed… Half sterretje erbij….

avatar van lennon
Leuk zulke herontdekkingen. Benieuwd wat je nog meer tegen komt

avatar van Poles Apart
Darkzone schreef:

Alleen jammer dat hun sterke MTV Unplugged optreden uit 1994 er niet (ook) bijzit. Wellicht dat het nog een aparte release krijgt? Dit is toch wel hun sterkste album. De bonus track "Hold Me Up" is erg goed. Las ergens dat dit achtergehouden werd om als eerste single van het volgende album te dienen, maar de band daar op terugkwam.

avatar van Jordipordie
Door een stukje dat ik in OOR zat te lezen over Eefje de Visser en zij daar dit album aanhaalde heb ik m maar weer eens opgezet. Het blijft een meesterwerk! Ondanks dat ik m in een ver verleden grijs gedraaid heb, lijkt dit album geen houdbaarheidsdatum te hebben

Ook ik heb de 25th anniversary vinyl versie gekocht. Man wat lekker. Heb de cd al 2x aangeschaft gehad en nu deze met bonus lp... ik vind het nog steeds een heerlijk album. Ik heb Live! 2x live gezien en Ed solo ook.
Ben stiekem toch wel fan....

Goed zo, Paver1. Deze muziek is echt goed!