Anouk - Sad Singalong Songs (2013)

Label: Goldilox

1. The Rules (3:58)
  2. Pretending as Always (3:49)
  3. Birds (3:23)
  4. The Good Life (3:31)
  5. Are You Lonely (3:28)
  6. Stardust (3:31)
  7. Only a Mother (3:54)
  8. Kill (4:15)
  9. I Don't Know Nothing (3:32)
  10. The Black Side of My Mind (5:15)
avatar van reptile71
Ik ken eigenlijk geen platen van haar, ken alleen de singles, waar overigens best een aantal leuke tussen zitten, vind ik. Maar dit album zal er vast tussenuit springen qua stijl.

reptile71 schreef:
Hopelijk heb je je niet echt laten verassen. Het zou overigens wel verklaren waarom je niet meer hebt geschreven wat je van het album vindt.

Ik had het hele album tot op de dag van vandaag nog niet in zijn geheel beluisterd. Vandaag opgepikt bij een kringloopwinkel. Ik had al een goede indruk gekregen van de clipjes, maar het geheel mag er ook zeker zijn. Wat een goede Nederlandse zangeres hebben we toch met haar. En dit is best een indrukwekkend album, al is het natuurlijk vrij somber, maar daar hou ik wel van.

Reptile, ik moet tot mijn bijna verbijstering constateren dat deze plaat heel goed te pruimen is. Ik vind/vond Anouk heel erg overschat, de bitch spelen, 13 in een dozijn pop/rock. ik ga deze nog een paar keer luisteren en wie weet komt die wel in mijn (vinyl) collectie wat ik tot voor kort never nooit had gedacht.

avatar van reptile71
Grootfaas, dit klinkt wel anders he, een andere kant van Anouk. Sowieso is haar muziek wel veranderd door de jaren. Ze kan veel met haar stem.

reptile71 schreef:

Idd Reptile, ze moet met die standaard rockpop van r gewoon mee nokken

ik was er al klaar mee maar nu definitief

avatar van divart
Herfst, corona en melancholische muziekjes. Hoe somber ik ook word van alle onzekerheden en uitwassen in de huidige situatie, het is wel een geweldige combi.
Zo kwam ik niet zo lang geleden op het spoor van dit album. Het nummer Birds kende ik wel als een heel aardige inzending voor het Songfestival. Maar vervolgens weer compleet vergeten en toen ik het onlangs hoorde op de radio vroeg ik me af of er meer van was.
En ja hoor, een compleet album met soortgelijke liedjes. Album op lp aangeschaft en genieten. Prachtig album, mooie stem en sfeervolle nummers met orkest begeleiding.
Mijn laatste echte herinnering aan Anouk was uit 2004 toen ze toevallig het voorprogramma van David Bowie mocht zijn in de Arena. De eerste 2 nummers waren nog best te pruimen maar daarna werd het een grote brij van pompeuze Amerikaanse stadionrock. Elk nummer leek op elkaar. Op zich niet erg als je er van houdt denk ik. Maar dat doe ik niet. Ik hou er niet van en een heel voorprogramma lang is dan best wel veel van het goede.
Maar gelukkig is dan dit album vol melancholische liedjes om bijvoorbeeld een eenzame corona kerst te vieren. Top, bedankt Anouk!

avatar van Style.Girl
1,5
Ook dit album pakt mij niet. Al dacht ik toen ik het eerste nummer The Rules luisterde ''Oke, dit wordt misschien eindelijk een goed album''. Maar toen zakte het nummer in en de rest van de nummers zijn ook saai. Alleen Birds vind ik dan nog een mooi nummer. Kill ook wel. Al had ze er gewoon veel meer uit kunnen halen vind ik. Soundtrack-achtig of bombastischer. Nu is het allemaal heel klein en preuts. Het doet me niks. Het zijn ook absoluut geen singalong songs dus hoe ze daar dan bij komt? De titel is al misplaatst.

Maargoed, over het algemeen scoort het album wel beter dan To Get her Together, Graduated Fool, Paradise and Back Again en For Bitter or Worse. Dus het is een opluchting.