Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)

Rock / Funk
Label: Warner Bros.

1. The Power of Equality (4:03)
  2. If You Have to Ask (3:37)
  3. Breaking the Girl (4:55)
  4. Funky Monks (5:23)
  5. Suck My Kiss (3:37)
  6. I Could Have Lied (4:04)
  7. Mellowship Slinky in B Major (4:00)
  8. The Righteous & the Wicked (4:08)
  9. Give It Away (4:43)
  10. Blood Sugar Sex Magik (4:31)
  11. Under the Bridge (4:24)
  12. Naked in the Rain (4:26)
  13. Apache Rose Peacock (4:42)
  14. The Greeting Song (3:14)
  15. My Lovely Man (4:39)
  16. Sir Psycho Sexy (8:17)
  17. They're Red Hot (1:12)
  18. Give It Away (In Progress) * (4:36)
  19. If You Have to Ask [Radio Mix] * (3:37)
  20. Nobody Weird Like Me [Live] * (5:05)
  21. Sikamikanico * (3:24)
  22. Breaking the Girl [Radio Edit] * (4:29)
  23. Fela's Cock * (5:16)
  24. If You Have to Ask [Friday Night Fever Blister Mix] * (6:35)
  25. Soul to Squeeze * (4:50)
  26. Little Miss Lover * (2:40)
  27. Castles Made of Sand * (3:21)
totale tijdsduur: 1:13:55 (1:57:48)
Needledose schreef:
Zag ze oo Werchter 2012 lennon en Under the Bridge was de enige(!) song van voor Californication! Vond het een aanfluiting

Ik ga graag naar concerten, maar de Peppers heb ik nooit echt willen zien. Dat is natuurlijk ook niet voor niks. Als ik jouw ervaring zo zie, lijkt dat dus een goede keuze geweest.

Ik was gewoon te laat lennon

avatar van Johnny Marr
Ik vond het optreden op Werchter 2012 wel leuk. Maar ik was één van de weinigen, de meeste van m'n vrienden vonden het ook slecht.

Het was niet slecht qua performance Johnny Marr maar wel de setlist

Even opgezocht, in de toegift speelden ze Sir Psycho Sexy, Give It Away en They're Red Hot.
Maar blijkbaar heb je die niet meer afgewacht.

Red Hot Chili Peppers Concert Setlist at Rock Werchter 2012 on July 1, 2012 | setlist.fm

Daar heb je me deric raven Maar ik denk dat het hierbij meer ging om de vertrekkende meute voor te zijn

Zou wel leuker zijn als ze zouden kiezen voor Knock Me Down, Me and My Friends en Higher Ground.
Ik vind het nog steeds jammer dat One Hot Minute totaal genegeerd wordt, helemaal geen slecht album.
Misschien spelen ze nu wel nummers die zonder Frusciante gemaakt zijn, nu ze een andere gitarist hebben.

Dat zou idd leuker zijn!

Ik heb ze in de jaren 90 op Werchter gezien, en toen speelden ze zeer slecht.

avatar van Hanszel
Waarom heb ik dit geen 5* gegeven? Het enige échte skip-nummer is eigenlijk gewoon een weg-laat-nummer want het is die laatste. Zal nooit wat worden, van wie het ook een cover is.

De rest echter... wat is nou slecht of irritant? Misschien voor mij momenteel die 'tearjerkers' op 3 en 6 maar ik weet wel dat ik die in een bepaalde periode in mijn leven juist veel gedraaid heb. Aan de andere kant heb je natuurlijk (onder andere) Give it away en Sir Psycho Sexy die staan als Fort Knox.

Natuurlijk kent iedereen van min of meer 'mijn generatie' iedere noot van Under the Bridge maar maakt het dat een slecht nummer? Nee.

Staan verder natuurlijk ook wel ietsje mindere nummers op (7 en 8... hoewel, zo slecht zijn die niet. 13 dan? ook niet echt) Nee, ik denk dat ik er wel voor in de stemming ben momenteel.
En wat doe je dan? VIJF * * * * *

avatar van Tav74
Vandaag op Vinyl binnen gekregen en weer eens gedraaid. Was bijna vergeten wat een fantastisch album dit is. Het geheel klopt gewoon, de Rubin sound die ze ineens de scherpte gaf die ze nodig hadden, nummers hebben een flinke dosis variatie maar passen naadloos bij elkaar en om de paar nummers zit een enorme uitschieter. Mijns inziens nog steeds met afstand het beste werk van deze band. Latere albums hebben de nodige juweeltjes opgeleverd, maar missen de frisheid, scherpte en consistentie van deze plaat.

avatar van captain scarlet
Wat mij betreft hun beste album. Heb het geluk gehad om ze in de jaren 90 'n paar keer live te mogen aanschouwen, toen het nog 'n echte funkband was. Hoewel ook toen de kwaliteit van de shows erg wisselvallig was, waren het memorabele concerten.
De laatste keer dat ik ze zag was in de jaarbeurs Utrecht in 2001 , met Frank Black in het voorprogramma , en ook dat was 'n sterk optreden, met 'n leuke interactie met het publiek.
Daarna het helaas bergafwaarts gegaan, zowel artistiek als wat betreft de live concerten, hoewel ik begrepen heb dat Pinkpop 2006, toen nog met Frusciante, ook nog behoorlijk indrukwekkend was.

avatar van Funky Bookie
Het magnum opus van de heren. Alles komt hier samen. De pretpunk / P-Funk van de eerste 2 albums met de meer gestructureerde songs van het derde. Voeg daar Rick Rubin en een grote hit aan toe en je hebt een klassieker in handen!

Van begin tot het eind top!