The Boxer Rebellion - Promises (2013)

Label: Absentee

5. Low (3:11)
  6. Keep Moving (4:03)
  7. New York (2:52)
  8. Safe House (4:56)
  9. You Belong to Me (3:34)
  10. Dream (5:10)
  11. Promises (4:36)
avatar van Outlaw104
Hoop voor je, dat ze de ritmesectie iets minder hard afstellen als vrijdagavond in Paradiso.
Vooral in de toch redelijk dichtgesmeerde nummers van dit album kwamen de zang en gitarist niet echt tot hun recht.

avatar van Gloeilamp
1,5
Jammer, Promises gaat het niet worden voor mij. Diamonds is echt een ijzersterke single, één van de betere nummers in de hitlijsten dit jaar. Helaas stelt de rest van het album bar weinig voor, het album opent sterk, maar na Diamonds stort het allemaal in. De overige 40 minuten gaan echt compleet langs mij heen.

Ik zal Promises zeker nog een keer beluisteren, maar ik ben op dit moment erg telerugesteld.

avatar van rkdev
Ja, het geluid is grootser dan op hun vorige twee sterke platen.
Ja, ze schuwen de invloeden van U2 en Coldplay niet.
Maar ook: ja, wat een heerlijke plaat hebben ze weer gemaakt !!

Overigens heb ik ze afgelopen zondag weer eens zien optreden (Doornroosje Nijmegen), en wat een geweldige live band blijft dit toch. Ondertussen is hun podiumpresentatie ook nog eens uitgebreid met een super strakke lichtshow. Ik heb genoten.

avatar van venderkets
Toch maar van 1,5 naar 2,0 maar hoger gaat het echt niet worden.

avatar van hidalgo
einde van deze maand geeft je 4

avatar van Gloeilamp
1,5
venderkets schreef:
Toch maar van 1,5 naar 2,0 maar hoger gaat het echt niet worden.

Hetzelfde hier, ik kan mijn aandacht hier echt niet bijhouden. Diamonds is prachtig, maar verder haalt geen enkel nummer ditzelfde niveau.

avatar van Pinsnider
Had vanmiddag bij de derde luisterbeurt exact dezelfde gedachte. Diamonds is echt aan het groeien tot misschien wel de single van het jaar (na Get Lucky), Fragile vind ik ook nog wel aardig, maar daarna komt er met Always een complete breuk met het interessante geluid van de eerste twee nummers en komt het ook in mijn oren niet meer goed. Jammer!!!

avatar van Gringo_m
Via de officiele site www.theboxerrebellion.com is "I Fell in Love" te downloaden, een verloren nummer volgens de band.
Heerlijk simpel met de herkenbare gitaar van Todd.

avatar van Streup
Pinsnider schreef:
Precies hetzelfde. Aan het inluisteren voor het concert vanavond, want ik kende ze helemaal niet. Vorige twee platen zijn top, maar deze valt vies tegen op het eerste nummer na (wat briljant is) en het tweede nummer (wat ok is). Daarna stort het album in en weet het totaal niet te boeien.

avatar van rkdev
Streup schreef:
Opvallend, ik vind nummers als 'Low' en 'Keep Moving' bij de toppers van hun euvre horen. Overigens hoor ik buiten de ietwat gladdere productie niet echt een heel andere geluid op deze plaat.
En 2,5* vind ik wel erg laag voor deze plaat...

avatar van Streup
rkdev schreef:
En 2,5* vind ik wel erg laag voor deze plaat...
Ik zal de nummers die je noemt nog eens los luisteren zodadelijk. Ik ben iemand die albums als een geheel luister (ik luister vrijwel nooit losse nummers) en zo ook beoordeel op MM. Zoals te zien is op mijn last.fm heb ik mijn best gedaan om de plaat af te luisteren maar is het slechts 1 keer helemaal gelukt. Dan kan ik geen voldoende geven. Terwijl hun stijl echt wel binnen mijn muzieksmaak valts. Maar ik kan niet echt de vinger erop leggen wat er zo anders is met deze laatste tov de vorige twee.

Keep moving nieuwe single. Goede keuze wat mij betreft. Concert gister in Oosterpoort weer van hoog niveau. Top band!

avatar van clayhill
Ja, ik heb ook weer genoten gisteravond. Bescheiden, sympathieke, hardwerkende band. Zoiets schreef ik ook al na het concert in Vera.

avatar van alpeko
Dit album staat hoog in mijn jaarlijst van 2013.... van meest teleurstellende albums wel te verstaan. The Boxer Rebellion onwaardig.

avatar van Gringo_m
De zoveelste sessie van The Boxer Rebellion maar nu met een cover van PJ Harvey (nr 4)
The Boxer Rebellion | Xfm presents - promo.xfm.co.uk

avatar van venderkets
Streup schreef:

Ik wel. Ook live (Tivoli) vielen de meeste nieuwe nummers wat mij betreft door de mand. Zeker You Belong To Me en New York haalden geheel het tempo uit de show. Compleet nietszeggende nummers met uitgekauwde teksten als je het mij vraagt. Het zijn allen vrij vlakke nummers met weinig dynamiek en heel veel herhaling. Daarnaast is het 'rauwe randje' zoals The Cold Still en zeker Union / Exits wel hadden hier zo goed als helemaal weg.

avatar van clayhill
Laatste cd viel me in eerste instantie (ook) tegen. Live vond ik deze nummers een stuk sterker. De rustige nummers pasten uitstekend in de set. En teksten....daar heb ik me nog nooit druk om gemaakt.

avatar van hidalgo
gemiddelde 3,42 is niet verkeerd

Op de facebook site van The Boxer Rebellion:

"As a Christmas treat to you, we have prepared a download of 'Fragile', the first exclusive look at our upcoming live album. It was recorded at our homecoming show at the Forum in London on October 11th. Enjoy!"
Fragile Live

avatar van chevy93
Upcoming live-album? Vorige live-album was erg goed, dus kom maar op!

avatar van Gringo_m
Vorig live-album (live in Tennessee) is goed omdat er vooral goede nummers op staan.
De nieuwe zal waarschijnlijk veel nummers van "Promises" bevatten, helaas...
(Al zal de langere live versie van "Diamonds" wel een toegevoegde waarde zijn).

avatar van Sundance
DjFrankie schreef:

Morgen een uitverkocht Roosje, al maanden sinds Diamonds gedraait wordt op 3 FM.
Ja 3fm maakt je en breekt je, THe Boxer Rebellion volgend jaar pinkpop etc.
Ze worden groot let maar op, en dat gun ik ze na 4 erg mooie albums.

Was voor mij de eerste keer in Doornroosje. Prettige kleine zaal en een ERV goede show.

avatar van Manuel
Weet niet of dit oud nieuws is, maar Fink heeft een remix gemaakt van Diamonds die zeker het luisteren waard is: Exclusive: The Boxer Rebellion - Diamonds (Fink Remix) | NBHAP

avatar van stoepkrijt
Gisteren heb ik wat beelden van Pinkpop gezien, waaronder een stuk van het optreden van The Boxer Rebellion. Toen ik Fragile hoorde dacht ik dat het een oud nummer zou zijn (van het debuut dat ik nog niet ken), maar het blijkt dus op Promises te staan. Ik vond het een erg goed nummer met heerlijke percussie.

Ook Keep Moving klonk verrassend lekker na het een paar maanden niet gehoord te hebben. En daarnet heb ik Always (is dat de nieuwe single?) zitten luisteren die ook erg lekker klonk.

Misschien is dit album dan tóch de moeite waard. Ik zal het eens een kans gaan geven. Beter laat dan nooit

avatar van DjFrankie
stoepkrijt schreef:

ik heb ze laatste half jaar 2 keer live gezien en was gisteren voor de tv uitermate verbaast over het spelen van titelnummer Promises, dat had ik live nog niet gehoord.

avatar van stoepkrijt
Dat nummer viel me dan weer vies tegen. Ik vond het maar saai en het klonk ook niet goed.
De zang was sowieso niet het sterkste punt aan het optreden. Vooral de hoge noten waren een probleem. Ach, op de studioversies hoor je daar niks van

avatar van chevy93
Helaas niet in de gelegenheid geweest om te kijken en op 3voor12 is het optreden teruggebracht tot 12 minuten.

Fragile heeft echt een geweldig slot live.

avatar van stoepkrijt
Als je dit hele album hoort is het niet zo gek om te bedenken dat ze hiermee eindelijk zijn doorgebroken bij een groter publiek. Hun alternatieve rock is hier toegankelijker dan op hun eerdere albums. Commercieel wil ik niet zeggen, maar geschikt voor een radiostation als 3FM is het zeker.

Dat juist hun single Diamonds voor die doorbraak gezorgd heeft vind ik dan weer wel opvallend. Diamonds is het beste en meest volwassen nummer van dit album en vind ik minder radiovriendelijk dan nummers als Step Out of the Car of Keep Moving.

Promises is niet hun beste album, maar is er wel een waar ik heel graag naar luister. Zowel tekstueel als muzikaal niet altijd even interessant, maar daar kan ik niet wakker van liggen. Dit album draai ik veel liever dan Union en zal ik misschien zelfs wel vaker opzetten dan The Cold Still (wat ik nog steeds duidelijk hun beste album vind). Toegankelijkheid heeft ook zo zijn voordelen.

avatar van Olivia
Ik wacht op nieuw materiaal van deze band. De sound van het album Promises smaakt naar meer.
Op Spotify ook oudere nummers en remixen beluisterd, maar eens in de zoveel tijd zet ik toch dit album weer op. Om even bij weg te dromen eigenlijk.

avatar van bas2204
Zeer aardig album met vooral Always als enorme dissonant als je het mij vraagt

Olivia schreef:
Ik wacht op nieuw materiaal van deze band.
Dan heb je geluk, want ze zijn sinds vorige week begonnen met het opnemen van album #5.

avatar van Pinsnider
Dat vind ik dan toch wel weer interessant! Eens kijken of ze dan over de hele plaat weten te boeien! Ze hebben aangetoond geweldige dingen te kunnen maken!

avatar van Poepie34
In tegenstelling tot hun vorig album is dit een enorme teleurstelling.....!