Michael Jackson - Off the Wall (1979)

Funk / Soul
Label: Epic

1. Don't Stop 'Til You Get Enough (6:05)
  2. Rock with You (3:40)
  3. Workin' Day and Night (5:14)
  4. Get on the Floor (4:39)
  5. Off the Wall (4:06)
  6. Girlfriend (3:05)
  7. She's Out of My Life (3:38)
  8. I Can't Help It (4:28)
  9. It's the Falling in Love (3:48)

met Patti Austin

10. Burn This Disco Out (3:40)
  11. Quincy Jones Interview 1 * (0:37)
  12. Introduction to "Don't Stop 'Til You Get Enough [Demo] * (0:13)
  13. Don't Stop 'Til You Get Enough [Original Demo from 1978] * (4:48)
  14. Quincy Jones Interview 2 * (0:30)
  15. Introduction to "Workin' Day and Night [Demo] * (0:10)
  16. Workin' Day and Night [Original Demo from 1978] * (4:19)
  17. Quincy Jones Interview 3 * (0:48)
  18. Rod Temperton Interview * (4:57)
  19. Quincy Jones Interview * (1:32)
avatar van FunkyMonk
catdog schreef:
She's Out Of My Life is mijn favoriet omdat ik gewoon kippenvel van dit nummer krijg.

Dat heb ik bij Rock With You. Heerlijk nummer.

EVANSHEWSON
Het imago van Wacko Jacko vind ik absoluut belachelijk, maar over zijn muziek ben ik véél positiever !

Deze uit 1979 beschouw ik als zijn eerste echte soloplaat, hij gaat de discokant uit, er zit veel soul in zijn muziek, de productie is zeer gaaf, Quincy Jones was toen al producent dacht ik.

Prima popsongs, waarmee hij de basis legt voor een enorme carriëre.
Zijn plastisch chrirurg had toen nog geen zichtbare schade aangericht !
4.5 sterren ! **** 1/2

Wat een heerlijk album!

Ook die ballads vind ik prachtig, zeker 'She's out of my life' wat zingt hij dat schitterend.

Mijn andere favorieten; Don't Stop 'Til You Get Enough, Rock With You en Off the Wall.

4.5*

IK ben een egte mj fan en vind dit egt een vet album metlekkere disco muziek. Maar ik vind Niet dat het opkan tegen Thriller en Bad.

Working Dat and Night... ik was er de eerste paar keren niet zo weg van. Maar wat een lekker nummer! Zit goed in elkaar en swingt de pan uit!

avatar van Jan Wessels
EVANSHEWSON schreef:
Zijn plastisch chrirurg had toen nog geen zichtbare schade aangericht !

Een vriendje van mijn dochter wil niet eens geloven dat dit (MJ ten tijde van Off the Wal en Thriller) dezelfde persoon is qua uiterlijk als de MJ van tegenwoordig....

Door zijn hits met de Jacksons (V) en juist door dit album werd Michael Jackson een superster. Hier werd de basis gelegd voor het supersucces met Thriller.

Je hoort dat goed: alles is hier nog nieuw, vers en fris. Heerlijke funky dancetracks & soulful ballads. Een absoluut topalbum: 5,0*

avatar van sean10
echt een goed album. wat is het toch jammer dat mj troep als invincible is gaan maken terwijl hij hiertoe in staat is! het nieuwe album laat nog op zich wachten...samenwerking met Will.I.Am? ik hou mijn hart vast!

NAT
Beste album die Michael tot nu toe heeft gemaakt

avatar van LeRoi
Eens met NAT, beste van Wacko Jacko, EVER (durf ik wel te stellen, hij gaat hier echt niet meer overheen, daar heeft ie te veel voor 'meegemaakt'). Luister deze plaat niet meer, maar 'vroeguh' was ik toch wel gecharmeerd van deze manchild (tot ong. halverwege jaren '80 (na BAD), toen haakte ik af)....En, zeg zelf, een nummer als 'Don't Stop Till You Get Enough' blijft het altijd goed doen (m.n. op de dansvloer)!

avatar van citizen
Michael Jackson's beste. Werk van de Jacksons uit die tijd ook goed, m.n. Triumph en Live. Met name 'Kant' A is geweldig (alles tot en met Get On The Floor).

Social_Mask
Heerlijk album. Erg lekker funky hier en daar, echt heel erg goed. Na Bad en Thriller zijn beste album naar mijn mening. Weer een paar geniale wereldnummers: Rock With You (ik herinner me nog dat mn broer dat nr erg vaak draaide), Off The Wall, Working Day and Night en Don't Stop 'Til You Get Enough .. héérlijk!

Off the Wall....toen Michael Jackson nog zwart was. Toen hij nog z'n originele neus had, nog geen wenkbrauw, kin en lipcorrecties (voor zover ze correcties te noemen zijn). Toen Jackson nog gewoon een artiest was en voor mijn gevoel nog echt lol had in het schrijven van muziek.

Ik geef dit album 4 sterren. Er staan een paar hele goeie nummers op. Dit is een klassieker!

Idd, het plezier hoor je er gewoon vanaf spatten.

avatar van kaztor
Samen met Thriller is dit toch wel DÉ Wacko Jacko dat je zonder schaamrood op de kaken kan beluisteren.

avatar van J.M.
Toen ik 16/17 was had ik echt zo'n Michael Jackson periode, en nu luister ik dit weer en blijf dit toch erg lekker muziek vinden. Heerlijk funky.

avatar van Reijersen
Dit is echt een album met een sterk geheel, minder een album van de sterke afzonderlijke nummers. MJ doet gewoon weer heerlijk zijn ding en is wederom erg catchy.

Mezelf
Lekker album inderdaad, funky producties en bovenal een swingend geheel, maar dat hij nog beter kon bewijs hij voor mij met Thriller.

avatar van LucM
Dit is het eerste volwassen album van Michael Jackson (toen nog zwart). Geproduceerd door Quincy Jones is dit inderdaad een gaaf album waarmee hij zich niet alleen wist aan te sluiten bij de disco/dance van weleer, maar tevens de voortrekkersrol opeiste.
Een geslaagde mengeling van disco/funk met soulvolle pop en het leverde hem ook gigantisch succes en een aantal grote hits op zoals "Don't Stop 'Til You Get Enough", "Rock with You" en "Off the Wall". "She's Out of My Life" vind ik misschien wel het prachtigste nummer op dit album.

avatar van musicfriek
Zijn er van dit album verschillende hoezen in omloop? Ik kreeg deze eergisteren binnen en wel met deze hoes. Of weer een geval van Europese en Amerikaanse hoes?

Jackson07
De hoes die jij hebt is de originele, de hoes die bij dit album op deze site staat afgedrukt is die van de special edition, maar als jij je cd opent, zie je dat die benen daar ook doorlopen als het goed is

avatar van neyonn
Er staan een 4-tal geweldige nummers (eerste 3 en Out of my life) op dit album maar de andere nummers boeien niet echt

stuart
Dit album is één van de beste uit het jaar 1979; klasse, hoewel het niet helemaal mijn smaak is.

Dwangbuis
Woewie, dit kan Dwangbuis ook wel smaken! Funky discoshit, een album dat ik niet snel beu word te beluisteren. Neuscorrecties of niet, Off The Wall is lekker, en Quincy Jones heeft hier het beste in Jackson naar boven gehaald.

avatar van rkdev
LucM schreef:

Mee eens !

Gras01
Helemaal objectief ben ik niet. Maar denk dat voor de ware popliefhebber dit toch een toppertje is, fan of niet. 5 sterren zullen alle Michael albums krijgen van Off the wall tot aan History, omdat ik gewoonweg niet kan kiezen welk album mij het beste ligt, voor mij zijn ze allemaal top. Kortom heerlijk album

avatar van MyLittlePony
Hoewel Michael nu vaak negatief in het nieuws komt vergeten mensen wat voor fantastische platen hij heeft gemaakt. Voor mij is Off The Wall toch de favouriet. een 5je

avatar van rkdev
Hoorde net het nummer Sunset Driver weer eens. Dit staat op The Ultimate Collection.
Onbegrijpelijk dat dit nummer Off the Wall niet heeft gehaald. Had ik liever gezien dan bijvoorbeeld I Can't Help It.

Micheals muziek heeft nooit beter geklonken dan met Quincy Jones als producer.
Wat zouden jullie zeggen van een reünie, heren?

avatar van fluidvirgo
Wat grappig, daar had ik het gisteren met een collega nog over. Het zou toch fantastisch zijn! Hoewel Quincy zich inmiddels met een rollator door de studio voortbeweegt zijn zijn productieskills en gevoel voor arrangementen natuurlijk fenomenaal!

Ik denk dat Michael echter geen risico wil nemen en per se met een plaat op de proppen wil komen die de "pinnacle of hipness" uitstraalt. Want vraag je nu eens af; Jackson/Jones in de good old days was een gouden combinatie, maar wie zegt dat ze nu, in de tijd van hiphop & R&B from A to Z, evenzoveel succes zouden kunnen behalen? Ik denk dat Michael wil aantonen dat hij in deze tijd ook nog steeds toonaangevend kan zijn en kiest daarom voor de co op met Will I Am en een plaat met hippe tracks. Dat deze tracks dan door het leven gaan onder naam van "Inwisselbare rapper ft. Michael Jackson" is de water die hij bij de wijn doet. Dit is "Inwisselbare rapper die je na een jaar vergeten bent ft. de voormalige King of Pop." Dit is Jackson onwaardig!

Ik denk dat Jackson beter van zijn eigen krachten kan uitgaan, kijk maar eens naar Prince die zich erbij heeft neergelegd dat hij zich niet meer op het hoogste platform bevindt. Hij blijft echter trouw aan zichzelf en zijn eigen kwaliteiten en daarmee behoudt hij 100% credibility!

Maar goed, wanneer Jackson en Jones een nieuwe samenwerking zouden aangaan zou ik vooraan in de rij staan om dit toe te juichen!