The Strokes - First Impressions of Earth (2006)

Label: RCA

1. You Only Live Once (3:05)
  2. Juicebox (3:11)
  3. Heart in a Cage (3:27)
  4. Razorblade (3:35)
  5. On the Other Side (4:35)
  6. Vision of Division (4:16)
  7. Ask Me Anything (3:07)
  8. Electricityscape (3:29)
  9. Killing Lies (3:46)
  10. Fear of Sleep (3:58)
  11. 15 Minutes (4:29)
  12. Ize of the World (4:22)
  13. Evening Sun (3:01)
  14. Red Light (3:08)
avatar van Nicolage Rico
Mojo Pin schreef:
Ik wil nog even terugkomen op Evening Sun. Dat is eigenlijk best wel een lekker nummer. .

Inderdaad, een heerlijk nummer. Even wennen, maar dan is het een geweldig liedje.

avatar van Tsjo-Wi
evening sun en fear of sleep echt super irritante ''zet-die-herrie-af!!'' nummers

Klopt die tracklisting wel? Op mijn hoesje + cd staat 15 Minutes op nummer 11 en Evening Sun op 13.

heb de plaat, luister hem weinig, 3-tje?

MiSs_V schreef:

Bij mij ook

Jaaaha dit vind ik leuke muziek! You only live once is een fijn nummer. On the other side ook.

Prettige stem ook om naar te luisteren.

X. Lonneke

xxx terug!

Het solo-album van gitarist Albert Hammond Jr. belooft wat te worden trouwens
Al lijkt dat begin van 'Everyone Gets A Star' wel héél erg op Soma.

Ik vind dit nog het beste album van the strokes. Leuke nummertjes. 3.5*

Mojo Pin
Hij zingt trouwens ook stukken beter dan Julian Casablancas.

J Casablancas
Het solo-album van gitarist Albert Hammond Jr. belooft wat te worden trouwens
Al lijkt dat begin van 'Everyone Gets A Star' wel héél erg op Soma.

Uh, het lijkt allesbehalve op het begin van Soma, ik raad je aan om nog maar een keer te luisteren

Ben ook wel benieuwd naar het solo-album, zingen kan hij, de nummers die ik tot nu toe heb gehoord klinken ook wel aardig, behoorlijk melancholisch, dat wel.

Mojo Pin
Die eerste seconde lijkt er anders best wel op hoor

Het solo-album van gitarist Albert Hammond Jr. belooft wat te worden trouwens

Wanneer komt het eigenlijk uit? Ik heb het wel al helemaal gehoord, en het klinkt erg goed

avatar van Ward
Komt alleen in de UK uit.

*Laura*
Die cd van Albert Hammond Jr. staat nu te beluisteren op de site van NME.

Ward schreef:
Komt alleen in de UK uit.

Wat stom, hij komt geeneens uit Engeland

goeie plaat, eerste drie nummers zijn mijn favoriet, hoewel het niet voelt dat de rest van het album minder goed is.

vind dit album zeker 4,5* waard, ben van plan de andere albums van de strokes ook te kopen

J Casablancas
Jesse schreef:

Zeker doen, wordt alleen maar beter

avatar van Ali Chemicali
Ik blijf het maar leuker vinden, iederekeer dat ik het weer hoor denk ik: "Wat is dit toch leuk eigenlijk"

Vandaar mijn verhoging van 4 naar 5 sterren

Mojo Pin
Heb de video's even toegevoegd

Mojo Pin
Niet verwacht maar toch nog verhoogd naar 4*.
Al blijven 'Killing Lies' en 'Fear of Sleep' skipnummers.

Davez
Alweer een leuke plaat. Nog steeds de gekende Strokes sound/stijl maar het blijft heerlijk fris klinken. Ik ben een fan, zeker na voor mij the white stripes de beste band uit de jaren 2000

Davez
Die gitaarsolo op Ize of the World is echt formidabel. Die duurt ongeveer 200 minuten te kort. hehe

Dat is het geluid dat ik zo graag hoor bij The Strokes! Het is hier wel minder aanwezig..

Mojo Pin
Op 29 terug te vinden in de MuMe top 100 van 2006. Niet gek voor een album met een gemiddelde score van 3,41.

avatar van andré
Mojo Pin schreef:

Het album staat zelfs in de top-10 van NME in Engeland!

Mojo Pin
Dat verbaast me dan wat minder.

Ik vind het wel een fijn album, sommige nummers zijn minder maar pareltjes als juicebox, heart in a cage, evening sun en razorblade maken veel goed:D

Heel mooi gitaarspel ook verder!

avatar van levenvergeten
Dat is voor mij ook het probleem met dit album - het is te wisselvallig, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Is This It?

Mojo Pin
FIoE moest bij mij heel erg groeien. Ik vond het in eerste instantie wat tegenvallen, maar hij wordt beter. Killing Lies en Fear of Sleep zijn wel missers.