Eminem - Curtain Call (2005)

Alternatieve titel: The Hits

Label: Aftermath (II)

1. Intro (Curtain Call) (0:33)
  2. FACK (3:25)
  3. The Way I Am (4:51)
  4. My Name Is (4:28)
  5. Stan (6:44)

met Dido

6. Lose Yourself (5:26)
  7. Shake That (4:34)

met Nate Dogg

8. Sing for the Moment (5:40)
  9. Without Me (4:51)

met Obie Trice

10. Like Toy Soldiers (4:55)

met Martika

11. The Real Slim Shady (4:44)
  12. Mockingbird (4:11)
  13. Guilty Conscience (3:20)

met Dr. Dre

14. Cleanin' Out My Closet (4:58)
  15. Just Lose It (4:08)
  16. When I'm Gone (4:41)
  17. Stan [Live] (6:20)

met Elton John

18. Dead Wrong [Remix] * (4:59)

met The Notorious B.I.G.

19. Role Model * (3:26)
  20. Kill You * (4:26)
  21. D12 - Shit on You * (5:29)
  22. Criminal * (5:14)
  23. Renegade * (5:37)

met Jay-Z

24. Just Don't Give a Fuck * (4:01)
totale tijdsduur: 1:17:49 (1:51:01)
avatar van René.
Halfje verlaagd. Gewoon puur om 'fack'.

avatar van jordidj1
Frostyx schreef:
Dit zijn in mijn ogen niet de beste hoor check het bovenstaande bericht is en je snapt wat ik nogmeer wil

Forgot About Dre moest er natuurlijk wel op jha.

Staan zeker goeie [ En ook beste ] songs op.

Maar ik als fan, er zijn zeker en vast nog liedjes die kunnen evenaren.

Wat je als single uitbrengt, wil je als het meest bekende omdat het ook iets meer commercieel is. Anders scoort het niet.. Maar persoonlijke zijn soms veel beter, ook van tekst, en daarom moet je ook andere album van Em gaan beluisteren .

AirMaxJohnny
Wel grappig dat die 7 bonusnummers beter zijn dan de rest van dit album....

avatar van Taxman
Inderdaad een behoorlijk slechte compilatie. De nummers zijn over het algemeen gewoon goed (Hey It's Eminem, people) maar vooral de nieuwe nummers zijn over het algemeen niet om aan te horen (met in het bijzonder Fack), ook overduidelijk hoeveel minder Like toy soldiers, just loose it en mockingbird (kut nummer) zijn in vergelijking met de nummers van zijn eerste drie albums. Eigenlijk wordt het geheel nog gered door de extra nummers. Renegade (dan had Forgot about Dre er inderdaad ook wel bij gemogen), Just Don't Give a Fuck, Kill You, Criminal, Role Model (hoewel ik dan toch liever Brain Damage had gehad of My Fault) en verder mis ik Kim, '97 Bonnie and Clyde en misschien wat nummers van the Eminem Show (White America, Spuare Dance, Business, My Dad's Gone Crazy) maar eigenlijk moet je gewoon de eerste drie albums hebben om een goeie eminem te hebben.

avatar van Kill_illuminati
FACK is gewoon schaamteloos slecht. "what the fuck was he thinking?"

Op zich een cd met topnummers, alleen wel een hele goedkope manier om een cd tot stand te brengen. En het had idd ook wel een betere complicatie van zijn werk kunnen worden.

avatar van Hendrix4live
AirMaxJohnny schreef:
Wel grappig dat die 7 bonusnummers beter zijn dan de rest van dit album....

Inderdaad. De rest van het album is nogal wisselvallig. Aantal zeer goeie maar ook een aantal zeer slechte songs staan op het eerste deel. Fack, Shake That, Mockingbird en Just Lose It hadden ze van mij weg mogen laten. Just Lose It hadden ze van mij mogen vervangen door Mosh. Bijna het enige échte goeie nummer van Encore met Like Toy Soldiers.
Shake That door Drug Ballad. Kim had er van mij ook wel op mogen staan. Brain Damage mochten ze van mij in de plaats zetten voor Mockingbird. En Fack hadden ze mogen vervangen door Bitch Please II.
Verder had Murder, Murder, My Words Are Weapons, Forget About Dre en ook Rock Bottom er zeker op moeten staan en waar is IN GODSNAAM 'TILL I COLAPSE?!

Maar je het is nou eenmaal een Hits album dus doen ze alleen maar de hits erop.

Voor de rest verlaag ik m'n stem van een 4* naar een 3*. Eerst vond ik deze compilatie nog leuk nu vind ik hem steeds minder worden.

avatar van metallica1997
heel goed album
alle nummers zijn echt zeer goed
when i'm gone,mokingbird&just lose it
zijn het beste van de cd en FACK is ook geweldig
weeet niet wat iedereen er zo slecht aan vind

avatar van Kill_illuminati
Over het algemeen is niemand te spreken over verzamel albums op deze site.

avatar van Game
Stel je voor dat Eminem tegenwoordig altijd rapte zoals hij deed op When I'm Gone. Dat zou echt geweldig zijn, mooie emotie heeft hij in dat nummer.

avatar van Niek
1,5
Game schreef:
Vind dat nummer echt drie keer niks. Klinkt in mijn oren juist helemaal niet oprecht, maar mee zo van: nou, t is weer eens tijd voor een gevoelig liedje. Nee, als je het over emotionele Eminem hebt; geef me dan Till I Collapse maar. Woede en agressie gaan hem veel beter af.

Edit: en qua lyrics kan hij ook veel beter dan dat ie in When I'm Gone doet.

avatar van Harderwiek
Hoewel de oudere nummers/albums van Eminem over het algemeen beter zijn, kan ik toch wel genieten van dit album.

Vond het toch een leuk verzamel itempje en staan ook gewoon paar lekkere nummers op zoals Real Slim Shady, My Name Is en Sing for the Moment...

En ze hadden zoals veel hier al zeggen beter andere nummers als extra nummers kunnen doen, zoals Forget About Dre, Rap Game (D12, 50 cent),97 Bonnie and Clyde en 8 Mile Road

avatar van MAS
MAS
Hier staan toch wel een hoop geweldige nummers op daarom een 3,5. Vind de live versie van Stan ook erg mooi. Beter dan het origineel imo.

avatar van Snoeperd
Goede verzamelaar + paar nieuwe songs. Ik zou m zonder when I'm gone en lose yourself niet hebben gekocht.

avatar van cd-me
Lose yourself heeft toch een speciale betekenis voor me En mockingbird ook wel, ik vind dit echt een goed album. Normaal is rap niet echt mijn ding maar dit klinkt wel leuk

avatar van Hurrdurr
Voorspelbare en nogal saaie verzamelaar. Het zijn allemaal wel de hits, maar ze komen stuk voor stuk beter uit op hun eigen album. De extra nummers die ze erbij gegooid hebben zijn allemaal onder de maat (Fack Probeert grappig te zijn maar is dat niet, When Im Gone is te sentimenteel geneuzel en Shake That past er niet echt tussen) Het grootste pluspunt is de live versie van Stan, die ik wel erg goed vind.

De Mixtape van Stan vind ik al stukken beter, bijna al die nummers vind ik beter/mooier/dieper dan wat er op de eerste CD staat. Alleen Dead Wrong had er niet opgehoeven. Canubis heeft gelijk:
And the greatest rapper of all time was dead right, but you’re dead wrong. You shouldn’t have even been on that song…

2.0*

avatar van KILLERBEE99
Ai lastig om de 4 favorieten te kiezen.

En de nieuwe tracks vind ik best ok, niet slecht vind ik.

avatar van Kill_illuminati
Dead Wrong is juist killer en dan met name Eminems vers.

avatar van kobe bryant fan
Leuke album met leuke liedjes op jammer dat het hits is en niet best off.
Want er missen hier toch er een paar.
Vele hier vinden FACK verschrikkelijk slecht ik vind hem nog iets hebben zo'n clown sfeer wat ik bij dit lied had en bij ander Eminem nummers minder is dat bij FACK het refrein en versen heel goed op elkaar volgde.

Dit album raakt iets sneller verveeld door de vele songs die je al zoveel hebt beluisterd.
Ook zoal ik al zei missen er een paar zoals:Criminal en Bad meets evil en andere.

Eigenlijk snap ik dit wel want dat waren niet echt hits maar toch miste ik nummers die (anders) waren.
Gelukkig was er dus een nieuwe song When i'm gone prachtige song met veel emotie en tekstueel is het Super met hoofdletter S

Dus was vrijwel een goed album eigenlijk zeer goed,maar toch met begrijpende minpunten.Dus tot de volgende recensie

PriestMaiden
Geen slechte verzamelaar, spijtig van de nummers FACK en Shake That. De andere nummers zijn wel klassiekers van Eminem . Moeilijke opdracht om de favoriete tracks aan te duiden bij deze verzamelaar.

avatar van Metalhead99
Aardige verzamelaar, jammer dat een nummer als Shake That erop moet staan en een nummer als Mosh (mijn favoriet en volgens mij gewoon één van zijn toppers) weer niet.

avatar van Anne Maaike
Deze toch maar gekocht om mijn collectie Eminem albums maar even compleet te maken. Goede verzamelaar, maar een paar missers zoals nummer 2 en 7.

Hurrdurr schreef:
Voorspelbare en nogal saaie verzamelaar. Het zijn allemaal wel de hits, maar ze komen stuk voor stuk beter uit op hun eigen album.... en Shake That past er niet echt tussen.

Natuurlijk is een greatest hits album voorspelbaar, althans: als ze het goed doen. Er zijn genoeg voorbeelden waar ze nummers vergeten. Hier staan de hits erop. Vaak is het dan aardig als er ook nog wat nieuw werk op staat, dat is hier ook zo. Shake That heeft een ander geluid, maar dat is juist weer goed voor de afwisseling en maakt het album minder saai. Overigens begin ik het album af te spelen na fack, bij The Way I Am.

Dan hoor je het ene geweldige na het andere goede nummer, de prima producties en de voortreffelijke raps van Eminem. En soms ook de doordringende teksten, waarbij Stan nog altijd creapy sterk is. Dit is een album met echt een flink aantal fantastische nummers, waarbij het erg moeilijk is om vier favorieten te kiezen. Dat zegt vaak genoeg over de kwaliteit. Vandaar 'gewoon' 4,5* voor de muziek.

avatar van Illmaticly Ill
Ik mis: '97 Bonnie & Clyde, Marshall Mathers, Rock Bottom, Till I Collapse. En een paar van de beste tracks zijn bonus?! Jammer. Sommige nummers mochten ook wel worden vervangen.

Omdat er toch wel veel goede nummers op staan van Em, 3,5*. 4 sterren vind ik het niet waard, omdat ik vind dat het slecht is samengesteld.

avatar van DarkoMarco
Duidelijk een 5!

Met dit album nam Eminem afscheid van zijn fans. Hij gaf aan dat hij er mee stopte en op dit album was een verzameling van zijn grootste hits. Een leuke verzameling van Eminem's bekende hits.

De grootste hits staan erop, alleen fack is aardig matig jammer. Maar de CD is te goed om te verlagen.
Ik ben gek op dit album.

De bonus tracks zijn voor mij onbekend, heb nooit een deluxe versie van deze cd gezien?

Wat me steeds opvalt, is dat Eminem van een emotioneel nummer laat opvolgen tot een vrolijk nummer, en dat is een cyclisch proces

avatar van Yestsida
Greatest Hits-albums zijn natuurlijk overbodig als je alle albums van die bepaalde artiest al in je bezit hebt. Zo ook hier, maar dat wilt niet zeggen dat dit slechte muziek is!

Integendeel zelfs, een aantal van Em's beste nummers worden hier gebundeld en opnieuw uitgebracht.

Ook krijgen we 4 nieuwe nummers "cadeau". Fack, Shake That, When I'm Gone en de live versie van Stan met Elton John. Shake That is een toffe partytrack en Stan [Live] is een sublieme uitvoering van een meesterwerkje. When I'm Gone is één van Shady's beste nummers ooit. Fack daarentegen... echt een kutnummer! Eén van z'n slechtste ooit, hoort totaal niet op een 'Best Of'.

Tof voor de verzamelaar en mensen die kennis willen maken met Eminem's muziek.

avatar van Funky Bookie
Em had heel goed een 5* greatest hits uit kunnen brengen.
De nummers van dit album zijn overwegen zeer goed, maar de compilatie had beter kunnen zijn.
Gemiste kans, zoals wel vaker met verzamelingen.

avatar van Kondoro0614
Hoe komt het toch, een metalhead die helemaal bezeten is door Eminem? Ik weet het niet, nouja eigenlijk weet ik het wel gewoon. Eminem brengt veel lines naar mij die een groot invloed hebben hoe ik ook naar het verleden kijk. Waar Eminem voornamelijk rapt over zijn drukke bestaan en een moeder die aan de drugs zit is dat niet helemaal bij mij gegaan maar wel de moeite waar Hailey vroeger in leefde toen haar ouders in scheiding lagen. Toch wel een van mijn favoriete albums van Eminem, niet omdat het iets 'nieuws' brengt, dit album heeft precies alle nummers die ik op een schijf nodig had, en precies de nummers waar ik zo veel omgeef met als persoonlijke favoriet: "When I'm Gone".