Moderat - II (2013)

Duitsland
Dance / Electronic
Label: Monkeytown

1. The Mark (Interlude) (1:36)
  2. Bad Kingdom (4:22)
  3. Versions (5:10)
  4. Let in the Light (4:15)
  5. Milk (10:04)
  6. Therapy (5:45)
  7. Gita (4:22)
  8. Clouded (Interlude) (1:33)
  9. Ilona (5:03)
Kos
Eens!

avatar van Minneapolis
NicolasJaar schreef:
Dit is een betere plaat, waar de voorganger betere nummers had. New Error, Rusty Nails en Seamonkey zijn buitencategorie kippevelnummers. Er zit een soort combinatie van euforie en melancholie en diepgang in die nummers die amper te bevatten is.

Vergeet het bezwerende en dampende nr.22 niet.

Op deze zijn het juist de gezongen nummers die me bevallen. Damage done, Bad Kingdom, maar mijn favoriet is (het misschien wel voor Moderat a typische en naar R&B neigende) Gita.

Een perfect Moderat-concert in HD op het mooiste festival van de wereld:

Melt! 2014: Moderat | ARTE Concert - concert.arte.tv

avatar van perrospicados
thnx for posting

avatar van Dance Lover
Ik loop de laatste dagen helemaal met mijn hoofd in de wolken door Milk.

Wat een gelukzalige belevenis om daar naar te luisteren! Echt een heerlijk diepe downtempo, minimal techno track die zich steeds nadrukkelijker gaat manifesteren richting het einde met schurende geluiden/haast acid achtige taferelen die zich op de voorgrond beginnen te dringen.

Dance Lover schreef:
Ik loop de laatste dagen helemaal met mijn hoofd in de wolken door Milk.

Milk is met afstand mijn favoriet

Ik had het er in de HMH met een vriend over: van mij had de hele show mogen bestaan uit één langgerekte bewerking van Milk...fantastisch

avatar van Johnny Marr
Prachtige elektronicaplaat. Erg sfeervol allemaal.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Hun 3e album vond ik toch een beetje hit-and-miss, maar deze worp is echt een voltreffer bij mij. Prachtige melodieuze, melancholische tracks met veel variatie tussen de nummers. Ik denk dat het met de houdbaarheid van dit album wel goed zit, want er is veel te ontdekken. Elke keer dat ik hem opzet hoor ik weer nieuwe details. 3 muzikanten met ontzettend veel talent, dat is duidelijk hoorbaar.

avatar van orbit
Heerlijke plaat dit! Beter denk ik dan III, maar daarvoor zal ik nog even om en om moeten luisteren. Dit is lekker melodieuze electronic, de dance-tegenhanger van edm. Maar lekker vet geproduceerd en enkele tracks die na 2x luisteren stevig in je brein verankerd zitten. Ik moet gewoon zeggen dat de zanger ook prima is, meestal is dat flut bij dit soort acts, maar deze gast heeft echt een heerlijke stem en vol. Prima ontdekking dit moderat, ik heb ze ooit eens geluisterd in een andere muzikale fase, maar moet daar dus erg op terugkomen.

avatar van FunkyMonk
Versions is imo zowat het beste wat ze ooit gemaakt hebben. Wat-een-nummer.

avatar van itbites
Man man man man .... wat een plaat. Ik overweeg serieus om deze mijn top 10 in te knallen. Het enige dat me tegen houdt is het dilemma of deze beter is dan III of andersom.

Maar laten we eens even beginnen met de constatering dat electronic als deze me nog nooit eerder in een staat van beroering heeft kunnen brengen zoals Moderat dat kan. En het stomme is, ik kan het niet eens goed omschrijven. Dus misschien moet ik het ook maar niet proberen?
Feit is dat het merendeel van dit album zich in mijn hoofd heeft genesteld met de bedoeling er nooit meer uit te gaan, met speciale vermelding van Damage Done en met name Let In The Light. Beide brengen me in hogere sferen die op een vreemde manier ook nog nostalgie oproept maar waarom ... ik weet het niet.

avatar van Ernie
Ook 1 van mijn favoriete electronic platen. Toen ik er echt goed inkwam rond 2017 kwamen ze gelukkig ook naar Pukkelpop. Beste dance optreden ooit. Magistrale sfeer en effecten en op goed volume. 1 lange trip. Echte bazen deze mannen. Modeselektor en Apparat apart doen me veel minder. Deze samenwerking is er knal op

avatar van Johnny Marr
Ernie schreef:

Daar was ik ook bij. Was inderdaad erg goed