Moderat - II (2013)

Duitsland
Dance / Electronic
Label: Monkeytown

1. The Mark (Interlude) (1:36)
  2. Bad Kingdom (4:22)
  3. Versions (5:10)
  4. Let in the Light (4:15)
  5. Milk (10:04)
  6. Therapy (5:45)
  7. Gita (4:22)
  8. Clouded (Interlude) (1:33)
  9. Ilona (5:03)
Kos
Eens!

avatar van Minneapolis
NicolasJaar schreef:
Dit is een betere plaat, waar de voorganger betere nummers had. New Error, Rusty Nails en Seamonkey zijn buitencategorie kippevelnummers. Er zit een soort combinatie van euforie en melancholie en diepgang in die nummers die amper te bevatten is.

Vergeet het bezwerende en dampende nr.22 niet.

Op deze zijn het juist de gezongen nummers die me bevallen. Damage done, Bad Kingdom, maar mijn favoriet is (het misschien wel voor Moderat a typische en naar R&B neigende) Gita.

Een perfect Moderat-concert in HD op het mooiste festival van de wereld:

Melt! 2014: Moderat | ARTE Concert - concert.arte.tv

avatar van perrospicados
thnx for posting

avatar van Dance Lover
Ik loop de laatste dagen helemaal met mijn hoofd in de wolken door Milk.

Wat een gelukzalige belevenis om daar naar te luisteren! Echt een heerlijk diepe downtempo, minimal techno track die zich steeds nadrukkelijker gaat manifesteren richting het einde met schurende geluiden/haast acid achtige taferelen die zich op de voorgrond beginnen te dringen.

Dance Lover schreef:
Ik loop de laatste dagen helemaal met mijn hoofd in de wolken door Milk.

Milk is met afstand mijn favoriet

Ik had het er in de HMH met een vriend over: van mij had de hele show mogen bestaan uit één langgerekte bewerking van Milk...fantastisch

avatar van Johnny Marr
Prachtige elektronicaplaat. Erg sfeervol allemaal.

avatar van Mausie
Hun 3e album vond ik toch een beetje hit-and-miss, maar deze worp is echt een voltreffer bij mij. Prachtige melodieuze, melancholische tracks met veel variatie tussen de nummers. Ik denk dat het met de houdbaarheid van dit album wel goed zit, want er is veel te ontdekken. Elke keer dat ik hem opzet hoor ik weer nieuwe details. 3 muzikanten met ontzettend veel talent, dat is duidelijk hoorbaar.

avatar van orbit
Heerlijke plaat dit! Beter denk ik dan III, maar daarvoor zal ik nog even om en om moeten luisteren. Dit is lekker melodieuze electronic, de dance-tegenhanger van edm. Maar lekker vet geproduceerd en enkele tracks die na 2x luisteren stevig in je brein verankerd zitten. Ik moet gewoon zeggen dat de zanger ook prima is, meestal is dat flut bij dit soort acts, maar deze gast heeft echt een heerlijke stem en vol. Prima ontdekking dit moderat, ik heb ze ooit eens geluisterd in een andere muzikale fase, maar moet daar dus erg op terugkomen.

avatar van FunkyMonk
Versions is imo zowat het beste wat ze ooit gemaakt hebben. Wat-een-nummer.