Editors - The Weight of Your Love (2013)

Label: Kitchenware

1. The Weight (4:32)
  2. Sugar (4:16)
  3. A Ton of Love (3:58)
  4. What Is This Thing Called Love (4:12)
  5. Honesty (4:49)
  6. Nothing (5:15)
  7. Formaldehyde (3:50)
  8. Hyena (3:39)
  9. Two Hearted Spider (4:31)
  10. The Phone Book (4:31)
  11. Bird of Prey (4:46)
  12. The Sting * (4:08)
  13. Get Low * (3:30)
  14. Comrade Spill My Blood * (3:59)
  15. Hyena [Acoustic Version] * (3:44)
  16. Nothing [Acoustic Version] * (5:32)
  17. A Ton of Love [Acoustic Version] * (3:12)
  18. Formaldehyde [Acoustic Version] * (4:37)
avatar van Gloeilamp
Eindelijk weer eens een nieuw album van Editors! Deze band is na hun optreden op Rock Werchter 2012 uitgegroeid tot één van mijn favoriete groepen, en ik kan dan ook niet wachten tot dit album uit is en de show op Rock Werchter van dit jaar.

A Ton of Love is alvast een zeer sterke single, ik ben heel erg benieuwd naar de rest!

avatar van sjoerd148
Je was me voor met toevoegen

Ben ook benieuwd naar dit album.
De eerste drie albums zijn duister.
Gezien de nieuwe single en de titel zal The Weight Of Your Love wat meer toegankelijker worden.
Zal waarschijnlijk komen door Toms vaderschap.

Hoe dan ook. De single A Ton Of Love wordt steeds beter.
De Deluxe versie heeft nog een paar bonustracks.
(The Sting, Get Low, Comrade Spill My Blood + Hyena en Nothing akoestisch)

avatar van Screenager
A Ton Of Love was even wennen, maar ondertussen ben ik wel weer helemaal om. Sterke single!
Verder hoop ik dat Sugar en Two Hearted Spider dicht bij de Rock Werchter 2012-versie liggen (genialiteit alom) en dat de rest net zo goed zal klinken!

avatar van rkdev
'A Ton Of Love' is alvast een lekkere nieuwe single van Editors, wel weer een iets ander geluid. Het klinkt wat poppier dan we gewend waren en neigt weer wat meer naar Echo & The Bunnymen en minder naar Joy Division.

En wow, wat een mooie hoes zeg (al is dit de hoes van de LP, CD is zwart).

avatar van Gloeilamp
Ik vind beide hoezen schitterend De hoes van de CD werd niet goedgekeurd omdat het de deluxe editie was, dit zal dus ook wel de hoes worden voor de standaard editie.

Single a Ton of Love is wel zéér povertjes, een mak U2 aftreksel. Mijn vrees dat Urbanowicz die intussen de band verlaten heeft de enige was die deze band nog wat in toom hield wanneer men volledig dreigde door te schieten naar de platte arena-rock wordt afgaande op de single bewaarheid.

avatar van Eveningguard
Blijheid! Two Hearted Spider was ontzettend mooi live. Thuis maar eens de single luisteren en kijken welke kant de band op gaat. Editors kan niet veel fout doen bij mij!

avatar van IllumSphere
Helemaal akkoord met wat Morinfen zegt. Ik heb zelden zo een zwakke single gehoord als A Ton of Love.

Het is geen origineel nummer en inderdaad erg groots. Kan me wel vinden in de U2 vergelijking. Toch is dit niets nieuws van deze band. Op An End Has A Start lieten ze ook al een groots geluid horen. Tekstueel gezien lijkt de duistere kant er nu wel helemaal af te zijn. Wellicht is dit de strategisch gekozen single en is de rest spannender, maar ik vind dit ook zeker geen slecht nummer. Wel dertien-in-een-dozijn.

avatar van chevy93
Screenager schreef:
A Ton Of Love was even wennen, maar ondertussen ben ik wel weer helemaal om.
Want die single is al wel een hele dag uit?

Zelf moet ik overigens heel erg aan een Echo & The Bunnymen met meer gitaren denken.

chevy93 schreef:
Want die single is al wel een hele dag uit?

Oh, mijn oprechte excuses. Mijn mening over een lied kan nu eenmaal veranderen na een luisterbeurt of 10 ja.

Je bedoelt dat je het nummer nog moest leren kennen, denk ik?

avatar van sjoerd148
IllumSphere schreef:

Niveautje Give Peace A Chance

Dit is gewoon een goede single, welke ook prima op de radio te draaien is.
Begrijpelijke keuze om het album te promoten.

avatar van Screenager
Ja, gedeeltelijk wel. Ik vond het de eerste paar luisterbeurten vooral iets te veel naar U2 leunen, maar dat stoort me nu allerminst. Het is zeker een 'groots' nummers (als in: 'geschikt voor stadions'), maar zoals hier reeds vermeld hebben ze dat in het verleden ook al een aantal keren met succes gedaan.
Het was voor mij toch een 'beetje wennen' aan het nummer, maar uiteindelijk is dat met de meeste nummers zo. Slechts weinig nummers hebben me van de eerste keer omvergeblazen

avatar van titan
titan (crew)
Iedereen noemt U2, maar ik moet bij de nieuwe single vooral aan The Mission denken.

Ik hoor ook wel wat Echo and the Bunnymen

Dikkop
Uptempo en vrolijk nummer. Heel wat anders dan normaal dus.
Mij deed het ook wat aan U2 en Echo & The Bunnymen denken.
Na 4 luisterbeurten blijft er weinig van hangen. Het ene oor in en het andere weer uit.
Als A Ton of Love niet groeit, vind ik het maar een zwakke single.
De hoes doet me trouwens wat denken aan die van Here Are The Roses van Dragons.
Redelijk lelijk dus.

avatar van rkdev
Dikkop schreef:
Als A Ton of Love niet groeit, vind ik het maar een zwakke single.
Als het 'Two Tons of Love' is geworden klinkt 'ie vast beter ...

Dikkop

De single is eigenlijk gewoon een 2013-update van Echo & The Bunnymen's The Cutter. Best een goed liedje, maar ik krijg bij Editors altijd wel het gevoel dat ik naar een coverband aan het luisteren ben.

avatar van JVT
JVT
A ton Of Love is zeker niet verkeerd, maar niet een van hun allerbeste nummers. Ben zéér benieuwd naar de rest van het album.

Editors kunnen bij mij weinig fout doen, dus ben erg blij met de nieuwe single. Hopen dat de rest van het album ook kan overtuigen.
Alleen jammer van de hoes! Wat is die ontzettend lelijk zeg!

avatar van stoepkrijt
Screenager schreef:
Alsjeblieft niet! De oorspronkelijke versie van Two-Hearted Spider is veel beter. Een stuk vlotter en vooral veel venijniger door de geniale synths.

avatar van Boris1
Poeh, nieuwe single valt niet mee. Gemiddelde doorslag van een U2 nummer, maar dan wel uit de laatste (zwakke) periode van de Ierse heren. 1 oor in, andere alweer uit. Teleurstellend...

stoepkrijt schreef:

Die heb ik nog niet gehoord, eerlijk gezegd, maar ik vond beide songs op Werchter live écht zeer goed.

avatar van (Blacksad)
Ik vind de nieuwe single zeer goed. Ik hoor inderdaad ook nadrukkelijk U2. Ik ben heel benieuwd naar de rest van het album. De interesse is zeker gewekt!

avatar van thetinderstick
Tja ook ik hoor er vooral U2 in, maar slecht klinkt het toch niet. Vernieuwend is het ook niet, maar Editors moeten het toch vooral van de sterke liedjes hebben.

Overigens lijkt het erop dat ze de electronica van de vorige plaat weer hebben ingeruild voor een meer gitaar georienteerde sound. Prima lijk me.

Rik H.
Jaren 80. The Cult, The Mission, Echo & the Bunnymen, U2 en noem maar op, het zit er allemaal in.
Beter goed gejat dan enz.
Lang geleden dat ik zo bij strot gegrepen ben door een nieuwe single, wijkt gelukkig behoorlijk af van het vroegere Editors werk.
Voor de één een teleurstelling en voor mij een aangename verrassing

avatar van JVT
JVT
Het klinkt wel minder als Editors , dat is toch wel jammer. Vooral hun eerste 2 albums hadden toch een zeer herkenbaar gitaargeluid.

avatar van hansjuvefan
Het is hier al allemaal gezegd, niet meteen het sterkste en meest originele nummer maar hij klinkt gewoon goed. Het zal hen alvast wel weer de nodige aandacht op de radio bezorgen. U2 sluipt duidelijk achter het hoekje. Niet alleen vanwege het grote stadiongehalte, maar zeker ook in de clip.

Ik hoop wel dat de rest van de plaat meer de donkere sound van de vorige plaat bevat. Aangezien Sugar, Nothing en Two Hearted Spider erop staan (die inderdaad op geniale manier live gebracht werden op Werchter vorig jaar) zal dit volgens mij wel het geval zijn.

Samen met de nieuwe van The National kijk ik nog altijd enorm uit naar deze. Ze zullen me wel niet teleurstellen.