Editors - The Weight of Your Love (2013)

Label: Kitchenware

1. The Weight (4:32)
  2. Sugar (4:16)
  3. A Ton of Love (3:58)
  4. What Is This Thing Called Love (4:12)
  5. Honesty (4:49)
  6. Nothing (5:15)
  7. Formaldehyde (3:50)
  8. Hyena (3:39)
  9. Two Hearted Spider (4:31)
  10. The Phone Book (4:31)
  11. Bird of Prey (4:46)
  12. The Sting * (4:08)
  13. Get Low * (3:30)
  14. Comrade Spill My Blood * (3:59)
  15. Hyena [Acoustic Version] * (3:44)
  16. Nothing [Acoustic Version] * (5:32)
  17. A Ton of Love [Acoustic Version] * (3:12)
  18. Formaldehyde [Acoustic Version] * (4:37)
avatar van Lexcoaster
Slowgaze schreef:

't kan erger: stel je voor dat het geen U2-, maar Dire Straits-invloeden waren geweest.

Dan zou ik reikhalzend naar dit album uitkijken.

Don Cappuccino schreef:
Op A Ton Of Love is gelijk te horen dat Chris Urbanowicz is vertrokken. Het is allemaal een stuk vrolijker geworden en toegankelijker. Ook ik hoor hier veel U2 in en als er een band is die ik niks aan vind is het U2 wel. Het wordt nergens spannend, er missen goede gitaarlijnen zoals die bij de band altijd te horen zijn geweest, van die schreeuwende gitaarlijntjes. En als de electronic weg is moeten de gitaarpartijen wat prominenter zijn. Ik hoop net als Slowgaze dat dit album elektronischer wordt, want In This Light And On This Evening smaakte naar meer.

U2 invloeden? Ik lees dat de laatste tijd wel erg vaak bij nieuwe en oudere bands. En ach, wat dan nog. Ik snap niet zo goed waarom U2 door een groot aantal wordt uitgekotst inmiddels. Ik vind ze nog steeds erg goed, en als, zoals in dit geval Ton of Love U2 invloeden kent, dan maakt dat voor mij de plaat niet minder goed. Voor mij blijft het criterium of een nummer lekker in het gehoor ligt, en dat ligt het.

Sorry, ging iets mis met quoten. Beginnersfoutje

avatar van Santos
A Ton of Love is megahit deze week op 3fm. Daar zijn ze gek op dit soort "brave" rock.

avatar van Boris1
In een rechtvaardige wereld had men 'Diamonds' van The Boxer Rebellion als megahit uitgeroepen. Ook galmende gitaarmuziek, maar dan oneindig veel mooier.

avatar van Eveningguard
Santos schreef:

Draaien ook regelmatig Papillion geloof ik. Zijn al een tijdje into Editors.

avatar van Joy4ever
Boris1 schreef:

In een rechtvaardige wereld had The Boxer Rebellion een betere zanger gehad.

Prima nummer A Ton Of Love. Van alles gejat maar het klinkt top, daar gaat het om.

Joy4ever schreef:

avatar van Boris1
Joy4ever schreef:

In een rechtvaardige wereld had The Boxer Rebellion een betere zanger gehad.

In een rechtvaardige wereld had Editors een goede songwriter moeten hebben na het vertrek van Chris Urbanowicz...

avatar van SOAD
In deze rechtvaardige wereld gaat Editors een nieuwe gevarieerde plaat uitbrengen die door het vertrek van Urbanowicz minder op zijn voorgangers lijkt.

avatar van sierrra
Ik moet vaak als ik A Ton of Love hoor aan The Cult denken.

avatar van Leeds
Ik ben niet bepaald onder de indruk over de nieuwe single A Ton of Love. Na een paar luisterbeurten begint het al redelijk te irriteren. Hopelijk zijn de andere nummers van een beter niveau.

Honesty NU op 3FM!

Honestly klinkt goed

1,0
Matige pianoballad. Beetje zoals No Sound But The Wind maar dan ietsje beter.
Gelukkig want dat was echt een draak van een nummer in mijn ogen.
The Weight of The World was ook niet echt een succes.
Ze laten de pianoballads beter aan hun voorbijgaan.

Net zoals bij A Ton of Love ben ik weinig onder de indruk.
Ik denk dat ze met Chris Urbanowicz hun beste songwriter hebben verloren.
Het lijkt er op dat alle bekendste post-punk revival bands hun beste tijd hebben gehad.
Interpol, Bloc Party en The Killers stellen ook nog weinig voor.
Gelukkig hebben we These New Puritans nog.

Dikkop schreef:
Matige pianoballad. Beetje zoals No Sound But The Wind maar dan ietsje beter.

Het was toch ook de akoestische versie ?

avatar van Man of Sorrows
Dikkop schreef:
Interpol, Bloc Party en The Killers stellen ook nog weinig voor.

Helaas, de post-punk /indie revival was iets typisch 00's. En dan vergeten we nog Kaiser Chiefs, Maximo Park en zoveel andere leuke bandjes uit mid nillies die hetzij commercieel hetzij artistiek helemaal ten onder zijn gegaan. Nu vind ik het vierde album van Interpol wel erg sterk en zwaar onderschat maar ik ben het eens als je zegt dat na het vertrek van Carlos D. Interpol geen Interpol meer is. Idem voor Chris U./Editors.

sjoerd148 schreef:

Het was toch ook de akoestische versie ?

Ah Gelukkig!
Hopelijk is de studioversie dan stukken beter.
Normaal zijn hun akoestische versies wel mooier.

Bullets]
Smokers Outside The Hospita...
Papillon

Ik mis de sound van The Back Room.

Man of Sorrows schreef:

Interpol doet het dan nog het best. Dat vind ik ook.

Dikkop schreef:

Ik mis de sound van The Back Room.

Het nieuwe geluid zal toegankelijker zijn.
Neemt niet weg dat ik gewoon naar de ZD ga op 24 oktober.

Weet iemand wat Chris tegenwoordig doet ?

avatar van (Blacksad)
Leuk weetje: Zonder het aankomende optreden op Werchter zou Editors misschien gestopt zijn. Dat zeiden ze in een interview met de 3FM. Het liep dus blijkbaar niet goed meer met Editors, vooral door nieuwe gitarist die kwam waar Tom het moeilijk mee had. Maar gelukkig hebben ze zich er kunnen overzetten en met het concert in het achterhoofd zijn ze aan een nieuw album beginnen en dat liep bijzonder vlot blijkbaar Het resultaat daarvan horen we over een maand

Danku Werchter!

avatar van Screenager
How, dank u zeker dan Werchter! Dat zou voor mij toch een groot verlies geweest zijn.

Editors - Nothing

Wat een heerlijke stem heeft die man toch.

avatar van JoaMuse
Het is me opgevallen dat dit album op de radio soms The Weight of the World genoemd wordt, komt waarschijnlijk doordat op An End Has a Start een nummer staat met die titel.

(Blacksad) schreef:
Het liep dus blijkbaar niet goed meer met Editors, vooral door nieuwe gitarist die kwam waar Tom het moeilijk mee had!

Wel opmerkelijk vind ik. Moeilijk als er geen klik is om dan toch door te gaan.
Er zijn toch twee gitaristen (Williams en Lockey) bijgekomen?
Een van de twee komt van Airship waar toch een goed contact mee was/is.

avatar van SOAD
Ze vertelden op 3fm dat de albumversie van Nothing anders gaat klinken dan de versie die ze o.a. op rock werchter speelden. Hopen dan maar dat het niet aan kracht inboet.

(Blacksad) schreef:

Danku Werchter!

Mooi om daar onderdeel van geweest te zijn Wat een ge-wel-dige show was dat zeg, Editors is de act waar ik het meest naar uitkijk van de affiche van dit jaar. En wat ben ik blij dat deze band nog bestaat, de nieuwe nummers die ze daar speelden (vooral Two-Hearted Spider) vond ik geweldig. Die nummer steken wel duidelijk boven A Ton of Love uit naar mijn mening, dus dat is hopelijk goed nieuws voor de mensen die de eerste single niet goed vonden.

avatar van bram1610
sierrra schreef:
Ik moet vaak als ik A Ton of Love hoor aan The Cult denken.

Kicking The Habit grapte al over U2. Hoe dan ook, het is geen Editors. En dat is erg jammer.