Kanye West - Yeezus (2013)

Hip-Hop / Avant-Garde

5. Hold My Liquor (5:27)

met Chief Keef en Justin Vernon

6. I'm in It (3:54)

met Agent Sasco en Justin Vernon

7. Blood on the Leaves (6:00)
  8. Guilt Trip (4:03)

met Kid Cudi

9. Send It Up (2:58)

met King L

10. Bound 2 (3:49)

met Charlie Wilson

Rene1979
Aaah er zijn weer een hoop 5 gevers na 1 of 2 luisterbeurtjes.. Ik ga hem ook luisteren al loop ik nooit echt warm voor rock/punk/dance mengelmoesjes..

avatar van René.
Rappers die autotune gebruiken is wel heel treurig.

Rene1979 schreef:

Ondertussen zit ik wel aan 11 tot 15 denk ik. Staat op repeat sinds 18:27.

Improvision
Ik vind deze alvast sterker dan dat vorige gedrocht, kon ook moeilijk anders. Hij balanceert wel op de lijn tussen kitsch en kunst, hopelijk slaat het na komende luisterbeurten om naar dat tweede.

Black Skinhead
Blood on the Leaves Die piano en Nina Simone sample verpesten het voor mij. Hoe durf je Kanye?

hond racisme schreef:

Ondertussen zit ik wel aan 11 tot 15 denk ik. Staat op repeat sinds 18:27.

Hahah, ik zou dat niet kunnen... Bij mij moet het zinken zeker zo'n "zwaar" album als dit.. Luchtig is het niet te noemen...

avatar van hond racisme
Ik vind eerlijk gezegd dat, als je een album laat bezinken, je niet kunt stemmen op het gevoel dat je krijgt tijdens de (eerste) luisterbeurt(en.) En dat is meestal juist een herinnering, vooral als een album echt aan je groeit. Maar goed, ik let er gewoon niet echt op. Op Moviemeter heb ik enkel Spring Breakers van Harmony Korine een 5,0 kunnen geven, want bij enkel die film was ook alles perfect, bij muziek echter is het anders bij mij. Geen idee waarom.

Rene1979
Ik snap je wel hoor.. Ik wordt soms ook helemaal weggeblazen dat ik wil blijven luisteren.. maar deze vindt ik dermate zwaar dat ik dat niet kan.. Wel kan ik zeggen dat hij beter is dan die Whit Mandingos van Murs..

avatar van FlyLo
Improvision schreef:
Blood on the Leaves Die piano en Billie Holiday sample verpesten het voor mij. Hoe durf je Kanye?

Ik ben vrij zeker dat het de versie van Nina Simone is.

Improvision
Oh ja inderdaad.

avatar van Holla
Damn, die ene avond dat je weggaat lekt Yeezus

avatar van -marco-
Waarom moet de beste man schreeuwen ( einde van I am a God )

avatar van Holla
Dit is...... laten we het bijzonder noemen. Het ligt me erg goed! Twee ''singles'' zijn wel mijn favo's, al is Black Skinhead wel een teleurstelling zonder SNL-schreeuwen! Sent it up is ook echt supervet

eerste luisterbeurt: WTF
tweede luisterbeurt: mmmm
derde luisterbeurt: De man is geniaal

Maar toch nog even een paar dagen laten bezinken, want er komt nogal wat op je af

Voor Black Skinhead en I am a God alvast

avatar van Silky & Smooth
Mijn favorieten ook so far!

-marco- schreef:
Waarom moet de beste man schreeuwen ( einde van I am a God )

Omdat Kanye West vind dat het schreeuwen op het einde van I am a God bij dat nummer past.

avatar van thgryda
Ik vind het na de 1ste luisterbeurt eigenlijk niks. En dan niet omdat het raar klinkt, ik vind dit album nogal gemakzuchtig. Gewoon wat daft punk beats waar hij wat over schreeuwt, een paar te simpele beats met jawel: weer een hoop geschreeuw zonder inhoud, de vocoder er nog bij. Jammer genoeg zijn het net die nummers die ik wel goed vond klinken maar ik het het niet zo op die autotune die er dan bijkomt. Nu goed het is maar een eerste luisterbeurt...

avatar van hond racisme
Ergens is het ook wel knap dat hij God heeft kunnen strikken voor I am a God. Ik vind 'm wel goed klinken, eerste keer dat ik 'm echt doordacht zie samenwerken op een feature track ook.

avatar van Holla
Op de wikipedia pagina is te zien dat voorlopig enkel de laatste track door West zelf is geproduceerd... Hoop dat dat onzin is, al stoort het de luisterervaring niet.

avatar van Silky & Smooth
Vanwege het feit dat ik hier continu met een zwaar drukkend gevoel naar een album vol angstaanjagende en triomfantelijke muziek zit te luisteren kan ik mij niet voorstellen dat mensen dit bestempelen als 'gemakzuchtig'. Wellicht is het een kwestie van smaak, maar Yeezus barst van emotie die naar buiten explodeert.

Holla schreef:

New Slaves en Blood On the Leaves ook!

Silky & Smooth schreef:

Juist

avatar van thgryda
Silky & Smooth schreef:

Eerste luisterbeurt, de 2de klinkt al beter maar qua teksten denk ik nog steeds yeezus, neem eens je tijd voor een tekst...

avatar van Holla
King Louie klinkt erg aangenaam op Send It Up moet ik zeggen, dit album is voor mij toch wel echt nummer 1 van 2013 momenteel en we hebben al veel goeds gehad

thgryda schreef:

Hmmm, ik vind dit wel meevallen. De 'simpelheid' van zijn teksten maakt ze wel erg effectief en daarbij passen ze gewoon goed bij de muziek. Plus, er zit wel aardige quotes tussen hoor!

You see it's leaders and it's followers
But I'd rather be a dick than a swallower

Heerlijk die dubbelzinnigheid van Ye!

avatar van Delars
Ik weet na twee luisterbeurten nog niet wat ik er van moet vinden. Het is wel weer totaal iets anders als MBDTF.

de beste ooit

-marco- schreef:
eerste luisterbeurt: WTF
tweede luisterbeurt: mmmm
derde luisterbeurt: De man is geniaal

Voor Black Skinhead en I am a God alvast

Ik kom tot tering best wel goed.. En geniaal.. Ja misschien ook wel.. Over dit album gaat veel gesproken worden gok ik zomaar.. Ik moet het echt wel even goed laten bezinken..

avatar van Elohim
Ik zal het een kans geven, na die reacties hier...

@S&S, dat is een woordspeling die ik wel vaker hoor, trouwens =]

Dit vond ik best grappig van Sage Francis trouwens: "According to his new album, "Yeezus", Kanye West is a god.
As if I needed more reasons to be an atheist."

Ik vind 40 minuten wel wat kort, zeker voor Kanye.

ben nu bezig met luisteren, baal er wel van dat het geschreeuw weg is bij black skinhead