Pulp - His 'n' Hers (1994)

Label: Island

1. Joyriders (3:25)
  2. Lipgloss (3:34)
  3. Acrylic Afternoons (4:09)
  4. Have You Seen Her Lately? (4:11)
  5. Babies * (4:04)
  6. She's a Lady (5:49)
  7. Happy Endings (4:57)
  8. Do You Remember the First Time? (4:22)
  9. Pink Glove (4:48)
  10. Someone Like the Moon (4:18)
  11. David's Last Summer (7:01)
  12. Razzmatazz * (3:41)
  13. Live On [BBC Mark Goodier Session] * (3:57)
  14. You're Not Blind * (3:45)
  15. Space [BBC Hit the North Session] * (3:27)
  16. The Boss * (2:37)
  17. Watching Nicky * (3:04)
  18. Frightened * (3:36)
  19. Your Sister's Clothes * (4:41)
  20. Seconds * (4:19)
  21. His 'n' Hers * (6:20)
  22. Streetlights * (5:56)
  23. You're a Nightmare * (5:20)
  24. The Babysitter * (5:00)
  25. Deep Fried in Kelvin * (9:49)
avatar van thetinderstick
EttaJamesBrown schreef:
Echt iets voor thetinderstick. Prachtplaat.

En waarom dan?

avatar van EttaJamesBrown
thetinderstick schreef:

En waarom dan?

Omdat het nog meer britpop is dan Different Class. En beter ook.

lennon schreef:

Waardering volgt later!

We zijn drie en half jaar verder, dus wat is het geworden

vigil schreef:

We zijn drie en half jaar verder, dus wat is het geworden

Haha...vergeten.... 4 sterren...

avatar van voskat
Mocht iemand deze bijna perfecte plaat nog eens opzetten, geef dan wat extra liefde aan het onderschatte David's Last Summer.

avatar van ZERO
Geweldig album, dat voor mij een klein trapje onder Different Class staat, maar wel aardig in de buurt komt. In vergelijking met DC klinkt deze voor mij wat minder gepolijst.

Stuk voor stuk sterke nummers, maar als ik moet kiezen, zijn mijn favorieten Acrylic Afternoons en Pink Glove!

avatar van vigil
Toch wel een ernstig onderschat album. Slechts 1 pagina en een paar berichten waarvan de laatste ook nog eens 3 en half jaar geleden is...

Ook slechts een kwart van het aantal stemmen van Different Class en deze plaat is toch de plaat die daar het meest op lijkt. Iets speelser maar bijna net zo goed. Lipgloss, Babies, Do You Remember the First Time, Pink Glove en get heerlijke epos David's Last Summer om er een paar te noemen zijn toch echt 1ste klas Brittisch klappers.

avatar van ArthurDZ
Prachtplaat gevuld met topnummers, inderdaad! Liedjes als Acrylic Afternoons, Happy Endings en Pink Gloves hoor ik haast net zo graag als de meesterwerken van Different Class. De eerste van vier absolute topalbums, naar mijn bescheiden mening.

avatar van luigifort
En toch staan DC TIH en WLL bij mij vóór deze, ondanks Lipgloss en First Time bv

avatar van johan de witt
Het is net als Modern Life is Rubbish voor Parklife.
Ook vrijwel even goed, maar hier vrij onbekend en onbemind.

Dit was mijn kennismaking met Pulp en nog altijd, samen met DC, mijn fave van ze

Dit is een beetje hun Suede, waarbij DC hun DMS is

avatar van johan de witt
Ja, hoewel daar commercieel gezien het succes andersom was.

luigifort schreef:
DC TIH en WLL

Heh wat?

DC staat bij mij op één. 5 sterren en al sinds het uitkomen ik mijn Top 10 Allertijden dus dat is duidelijk. TiH heb ik op een 4* dus ietsje onder H&H. Het titelnummer vind ik dan wel weer het beste nummer wat ze gemaakt hebben (maar de concurrentie is groot). WLL vind ik van die vier de minste. Nog steeds erg goed uiteraard maar die doet mij het minste van dit prachtige kwartet

Ok, welke band is dit?

SaS, ABF, CTA, SGW, BC, MftM

vigil schreef:

Heh wat?

DC staat bij mij op één. 5 sterren en al sinds het uitkomen ik mijn Top 10 Allertijden dus dat is duidelijk. TiH heb ik op een 4* dus ietsje onder H&H. Het titelnummer vind ik dan wel weer het beste nummer wat ze gemaakt hebben (maar de concurrentie is groot). WWL vind ik van die vier de minste. Nog steeds erg goed uiteraard maar die doet mij het minste van dit prachtige kwartet

WWL

WLL bij mij ook duidelijk de minste. Maar nog wel prima. 4.0.

De andere drie zijn een gouden drie-eenheid van Britpop.

luigifort schreef:
Ok, welke band is dit?

SaS, ABF, CTA, SGW, BC, MftM

DM

avatar van luigifort
Die hele lange Yes track die niemand beluistert, maar toch steeds weer in de ladder staat hadden ze zo mogen afkorten wat mij betreft Dat is pas pulp

Living on the Edge