Pulp - His 'n' Hers (1994)

Label: Island

1. Joyriders (3:25)
  2. Lipgloss (3:34)
  3. Acrylic Afternoons (4:09)
  4. Have You Seen Her Lately? (4:11)
  5. Babies * (4:04)
  6. She's a Lady (5:49)
  7. Happy Endings (4:57)
  8. Do You Remember the First Time? (4:22)
  9. Pink Glove (4:48)
  10. Someone Like the Moon (4:18)
  11. David's Last Summer (7:01)
  12. Razzmatazz * (3:41)
  13. Live On [BBC Mark Goodier Session] * (3:57)
  14. You're Not Blind * (3:45)
  15. Space [BBC Hit the North Session] * (3:27)
  16. The Boss * (2:37)
  17. Watching Nicky * (3:04)
  18. Frightened * (3:36)
  19. Your Sister's Clothes * (4:41)
  20. Seconds * (4:19)
  21. His 'n' Hers * (6:20)
  22. Streetlights * (5:56)
  23. You're a Nightmare * (5:20)
  24. The Babysitter * (5:00)
  25. Deep Fried in Kelvin * (9:49)
avatar van thetinderstick
EttaJamesBrown schreef:
Echt iets voor thetinderstick. Prachtplaat.

En waarom dan?

avatar van EttaJamesBrown
thetinderstick schreef:

En waarom dan?

Omdat het nog meer britpop is dan Different Class. En beter ook.

lennon schreef:

Waardering volgt later!

We zijn drie en half jaar verder, dus wat is het geworden

avatar van lennon
vigil schreef:

We zijn drie en half jaar verder, dus wat is het geworden

Haha...vergeten.... 4 sterren...

avatar van voskat
Mocht iemand deze bijna perfecte plaat nog eens opzetten, geef dan wat extra liefde aan het onderschatte David's Last Summer.

avatar van ZERO
Geweldig album, dat voor mij een klein trapje onder Different Class staat, maar wel aardig in de buurt komt. In vergelijking met DC klinkt deze voor mij wat minder gepolijst.

Stuk voor stuk sterke nummers, maar als ik moet kiezen, zijn mijn favorieten Acrylic Afternoons en Pink Glove!

avatar van vigil
Toch wel een ernstig onderschat album. Slechts 1 pagina en een paar berichten waarvan de laatste ook nog eens 3 en half jaar geleden is...

Ook slechts een kwart van het aantal stemmen van Different Class en deze plaat is toch de plaat die daar het meest op lijkt. Iets speelser maar bijna net zo goed. Lipgloss, Babies, Do You Remember the First Time, Pink Glove en get heerlijke epos David's Last Summer om er een paar te noemen zijn toch echt 1ste klas Brittisch klappers.

avatar van ArthurDZ
Prachtplaat gevuld met topnummers, inderdaad! Liedjes als Acrylic Afternoons, Happy Endings en Pink Gloves hoor ik haast net zo graag als de meesterwerken van Different Class. De eerste van vier absolute topalbums, naar mijn bescheiden mening.

avatar van luigifort
En toch staan DC TIH en WLL bij mij vóór deze, ondanks Lipgloss en First Time bv

avatar van johan de witt
Het is net als Modern Life is Rubbish voor Parklife.
Ook vrijwel even goed, maar hier vrij onbekend en onbemind.

Dit was mijn kennismaking met Pulp en nog altijd, samen met DC, mijn fave van ze

Dit is een beetje hun Suede, waarbij DC hun DMS is

avatar van johan de witt
Ja, hoewel daar commercieel gezien het succes andersom was.

luigifort schreef:
DC TIH en WLL

Heh wat?

DC staat bij mij op één. 5 sterren en al sinds het uitkomen ik mijn Top 10 Allertijden dus dat is duidelijk. TiH heb ik op een 4* dus ietsje onder H&H. Het titelnummer vind ik dan wel weer het beste nummer wat ze gemaakt hebben (maar de concurrentie is groot). WLL vind ik van die vier de minste. Nog steeds erg goed uiteraard maar die doet mij het minste van dit prachtige kwartet

Ok, welke band is dit?

SaS, ABF, CTA, SGW, BC, MftM

vigil schreef:

Heh wat?

DC staat bij mij op één. 5 sterren en al sinds het uitkomen ik mijn Top 10 Allertijden dus dat is duidelijk. TiH heb ik op een 4* dus ietsje onder H&H. Het titelnummer vind ik dan wel weer het beste nummer wat ze gemaakt hebben (maar de concurrentie is groot). WWL vind ik van die vier de minste. Nog steeds erg goed uiteraard maar die doet mij het minste van dit prachtige kwartet

WWL

WLL bij mij ook duidelijk de minste. Maar nog wel prima. 4.0.

De andere drie zijn een gouden drie-eenheid van Britpop.

luigifort schreef:
Ok, welke band is dit?

SaS, ABF, CTA, SGW, BC, MftM

DM

avatar van luigifort
Die hele lange Yes track die niemand beluistert, maar toch steeds weer in de ladder staat hadden ze zo mogen afkorten wat mij betreft Dat is pas pulp

Living on the Edge

avatar van BoyOnHeavenHill
Waar ik bij de vorige platen van Pulp (voor zover ik ze ken) nog kon zeggen: "nou, ik vind het prachtig, maar als anderen hier niet kapot van zijn kan ik dat óók wel begrijpen", straalt deze plaat een ijzeren zelfvertrouwen uit: "nú hebben we eindelijk de plaat gemaakt die we altijd al in ons droegen, dit is onze klasse, en als je dit niet goed vindt of negeert heb je alleen jezelf ermee." Elf killer-songs, synths die even cheesy als slim zijn, teksten die alle hoeken van het unieke Jarvis-Cocker-gevoelsuniversum verkennen, en produktioneel tot in de puntjes verzorgd. (Die laatste factor mag niet onderschat worden: Ed Buller deed ook al het superbe klinkende eerste album van Suede, en dat hoor ik terug in de sound van de "orkestrale" gitaar op Do you remember the first time?, Pink glove en het slotnummer.)
        Maar vooral is dit voor mij de plaat van Jarvis Cocker. In de jaren 80 herkende ik zoveel van mezelf in de teksten van Morrissey, en in de jaren 90 werd die rol overgenomen door Cocker als meester in het observeren, diagnosticeren en fileren van dysfunctionele relaties – zelf had ik die gelukkig achter me gelaten, maar de herinnering daaraan zal altijd vers blijven, en de bijna associatieve manier waarop Cocker zijn blik op eenzame mensen richt raakt nog altijd een snaar.
        "Trudging slowly over wet sand / Back to the bench where your clothes were stolen", wàt een triestigheid – Morrissey, Everyday is like Sunday, zo ontzettend herkenbaar voor wie zijn jeugd associeert met Zondagmiddag Buitenveldert van Frans Halsema (of voor mijn part met De avonden). En nu dan Jarvis Cocker: "while children play outside and wait for their mothers to finish with lovers and call them inside for tea", wàt een geestdodende ranzigheid. Meesterlijk, aan deze man heb ik mijn stem geleend.