Sonic Youth - Dirty (1992)

Label: Geffen

1. 100% (2:29)
  2. Swimsuit Issue (2:59)
  3. Theresa's Sound-World (5:28)
  4. Drunken Butterfly (3:04)
  5. Shoot (5:17)
  6. Wish Fulfillment (3:26)
  7. Sugar Kane (5:57)
  8. Orange Rolls, Angel's Spit (4:19)
  9. Youth Against Fascism (3:36)

met Ian MacKaye

14. Purr (4:22)
  15. Créme Brûlèe (2:35)
  16. Stalker * (3:00)
  17. Genetic * (3:35)
  18. Hendrix Necro * (2:48)
  19. The Destroyed Room * (3:21)
  20. Is It My Body * (2:52)
  21. Personality Crisis * (3:40)
  22. The End of the End of the Ugly * (4:17)
  23. Tamra * (8:34)
  24. Little Jammy Thing [Rehearsal Recordings] * (2:20)
  25. Lite Damage [Rehearsal Recordings] * (5:22)
  26. Dreamfinger [Rehearsal Recordings] * (7:41)
  27. Barracuda [Rehearsal Recordings] * (4:22)
  28. New White Kross [Rehearsal Recordings] * (1:29)
  29. Guido [Rehearsal Recordings] * (3:50)
  30. Stalker [Rehearsal Recordings] * (3:36)
  31. Moonface [Rehearsal Recordings] * (4:44)
  32. Poet in the Pit [Rehearsal Recordings] * (2:40)
  33. Theoretical Chaos [Rehearsal Recordings] * (3:07)
  34. Youth Against Fascism [Rehearsal Recordings] * (5:02)
  35. Wish Fulfillment [Rehearsal Recordings] * (3:50)
beaster1256
kan iemand me zeggen of de deluxe versie de moeite waard is aub , soms zijn de nummers ok die bonus zijn , soms is het ellende ??

avatar van Schizophrenia
Ik vind deze deluxe edition echt wel de moeite waard, er staan een paar hele geweldige nummers op vind ik. En nog een paar demotjes van nummers die al op het album staan die vind ik zelf wat minder interessant. Maar meer dan de helft was voor mij onbekend..
Tenzij je de singels hebt natuurlijk waar daar staan die nummers ook op.

avatar van Koston
Sugar Kane en Theresa's Sea World behoren tot het beste wat SoniC Youth heeft gemaakt. De rest is niet onaardig, maar mist een beetje het geniale van bovenstaande nummers en de oudere cd's.

Dirty OF Sister?

Dirty OF Sister?

Beide. Alle twee compleet anders in geluid en sfeer.

avatar van Schizophrenia
Als ik zijn top 10 zie dan zou ik je eerder Dirty aanraden, daarna Goo & dan pas Sister vervolgt door The Day Dream Nation. Als je die bevalt kan je Evol wel goed proberen, tenzei je wat meer van de nieuwe Style van Sonic Youth houd. In dat geval raad ik je Experimental Jet Set & No Stars aan. Daarna zou ik alle albums chronologisch gaan volgen.
En ondertussen je ook nog even wagen aan de eerste twee platen.

Als je dit allemaal kent voor Juni, dan kan je het nieuwe album mee pakken, en ze live aan het werk zien. En een cool T-shirtje van de tour kopen.

avatar van De-noir
Haha Schizophrenia loopt alvast op de zaken vooruit

Ik zou ook met Dirty beginnen. Die is wat toegankelijker..

avatar van My Addiction
Oke dat zal ik onthouden. Wat kan ik verwachten van deze CD?

My Addiction schreef:
Oke dat zal ik onthouden. Wat kan ik verwachten van deze CD?

gitaren en drums die gemarteld en ontstemd worden dat het een lieve lust is. maar dit alles met fijne en van de nodige noise voorziene melodietjes eronder

avatar van My Addiction
Dit is gewoon eumm absurd.
arme gitaartjes

jeko
Op Shoot en Orange Rolls, Angel's Split zingt Kim behoorlijk over de top, maar van haar kan ik het goed hebben! Een erg goede (noisy) SY plaat!

Maar het hoogtepunt op dit briljant album blijft Sugar Kane. Alles klopt en vooral die break is zo geweldig dat ik er iedere keer kippenvel van krijg.

avatar van gd90
Geef mij maar On the Strip, Kim Gordon op haar best!

My Addiction schreef:
Dit is gewoon eumm absurd.
arme gitaartjes

Mijn commentaar of de plaat?

Ernie schreef:

Mijn commentaar of de plaat?

de plaat dus.

de plaat dus.

sonic youth heeft mischien wel wat een geluid waar je eerst wat moet doorkomen, wat aan gewoon moet worden. Maar als dit gebeurt ontdek je echt wel een heel goede groep die nooit hetzelfde klinkt.
en als deze kennismaking wat te hard of ruw is raad ik "sonic nurse" aan. Voor mij persoonlijk hun beste en meest constante plaat.

fastpulseboy
Ernie schreef:

stukje is wat onduidelijk wat maakt dat wat er wat vaak staat wat je weer wat kan aanpassen met "edit"

ik begreep het hoor
Jaja ik zal het nog wel gewoon worden
Vind 100 percent al vele beter als de eerste luisterbeurt

leuk om te lezen

avatar van My Addiction
Heel traagjes is deze cd zich aan het openen, geraak nog altijd niet verder dan sugar kane maar swimsuit issue en 100 percent kan ik al waarderen.

avatar van LucM
Het album waarmee Sonic Youth bekendheid verwierf, het is wat meer songgerichter dat hun vorige albums, reden waarom dat mijn favoriete Sonic Youth-album is (van de albums die ik ken).
Al staan hier wel enkele fillers tussen (tracks 2 en 10) maar nummers als "100%", "Wish Fulfillment ", "Sugar Kane" en "Youth Against Fascism" bv. vind ik wel erg sterk. Het album heeft - hoewel toegankelijk naar Sonic Youth-normen - nog steeds die kenmerkende duistere sfeer en tekstueel neemt de band duidelijke politieke stellingen in.

Deze cd is nog steeds een topper. En blijft nog steeds groeien. Vreemd dat niemand Chapel Hill noemt. Schitterend nummer

avatar van James Douglas
LucM schreef:

Al staan hier wel enkele fillers tussen (tracks 2 en 10.

Nic Fit moet inderdaad een grapje zijn maar Swinsuit Issue smaak ik prima met dat 'ruige wijf', en dat bedoel ik niet oneerbiedig. Don't touch my breast.. eh okay

fastpulseboy
mplite schreef:

idd! chapel hill is super, een perfecte popsong. en swimsuit issue is mi ook zeker geen filler! (geen enkel nummer overigens)

Nic Fit is een cover van het hardcorebandje de Untouchables. Uitgekomen op Dischord, met het broertje van Ian MacKaye, eigenaar van dat label.

Gewoon zo even tussendoor.

avatar van Rudi S
Heerlijke plaat om nu op een vrije dag met de ramen open keihard te draaien.
I love you Sugar Kane

On The Strip ! Het moment dat Kim haar bas overdrive in gang duwt en Lee, Thurston en Steve beginnen te ragen. Op dat moment snak je naar adem. Het dreunt zo ongelooflijk hard op je borstkas.
awesome.

avatar van twin
sugar kane is wel zo'n geniaal nummer, imo beste nummer van sonic youth, heb m toegevoegd voor de kink 1500 (staat niet in de voorkeurslijst )daar hoort deze wel in thuis dacht ik zo

Geweldig nummer inderdaad en tof dat je hem aandraagt, maar ben je ook bekend met de Sonic Youth uit de jaren '80? Evol enzo?