ABBA - The Visitors (1981)

Zweden
Label: Polar

1. The Visitors (5:46)
  2. Head over Heels (3:47)
  3. When All Is Said and Done (3:17)
  4. Soldiers (4:38)
  5. I Let the Music Speak (5:20)
  6. One of Us (3:55)
  7. Two for the Price of One (3:36)
  8. Slipping Through My Fingers (3:53)
  9. Like an Angel Passing Through My Room (3:34)
  10. Should I Laugh Or Cry * (4:26)
  11. The Day Before You Came * (5:50)
  12. Cassandra * (4:51)
  13. Under Attack * (3:48)
  14. You Owe Me One * (3:30)
op 5 november verschijnt het nieuwe ABBA album : Voyage

avatar van Chameleon Day
Oud nieuws!

avatar van Roxy6
Afgelopen maandag wist je de datum blijkbaar nog niet

avatar van Chameleon Day
Mijn post van afgelopen maandag was als grap bedoeld...

avatar van Roxy6
en dat wist ik dus niet mille scussi!

Pas sinds kort aan het ontdekken. Volgens mij ben ik wel één van de weinigen die Two for the Price of One fantastisch vindt.

avatar van Roxy6
vind het ook nog steeds een lekker catchy nummer hoor

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
ToobZ schreef:
Op de laatste 15 seconden of zo na is het een prima nummer, muzikaal gezien dan, de tekst vind ik nogal flauw.

avatar van king_pin
"Two for the price of one" hint ook al sterk naar het musicalpad waar de mannen steeds meer mee bezig waren, de aanloop naar Chess. Het verhalende component maar ook de coda waar de conclusie muzikaal i.p.v. tekstueel wordt gebracht. De clou van het verhaaltje is ook flauw, dat de muziek dat benadrukt vind ik heel speels en creatief.

avatar van meneer
‘When All is Said and Done’ is voor mij toch wel één van de mooiste nummers die de band ooit gemaakt heeft.

Enorm sterk gezongen door Frida, de compositie is strak en het gebruik van de akkoorden door de instrumentaties is mooi opgebouwd en emotioneel in elkaar verweven waarbij de solo van Frida en de achtergrondzang heerlijk ingebed zijn. Tel daarbij de tekst op die zo uit mijn persoonlijke leven gehaald lijkt te zijn en ik ben volledig ondergedompeld in een emotionele beleving van het nummer.

avatar van AstroStart
Declan McKenna heeft een schitterende cover uitgebracht van 'Slipping Through My Fingers'. Wat een prachtig nummer is het toch.

avatar van Heer Hendrik
Gisteren naar Abba Rocks( treed momenteel op door het hele land) geweest. Ze begonnen met misschien wel het beste Abba nummer "The VisitorS" . Leent zich natuurlijk fantastisch om daar ook een rockversie van te maken. Sfeer zat er gelijk in. Verder werd er van dit album volgens mij niets gespeeld. Ik weet niet zo heel veel van de ins en outs van dit album. Van de bonustracks kwam nog wel the day before you came langs