Eefje de Visser - Het Is (2013)

Label: Eefjes Platenmaatschappijtje

10. En (4:35)
  11. Nu Af Aan (2:45)
  12. Schip (4:29)
avatar van harm1985
Snap wat je bedoelt. Luisterde laatst De Koek weer eens en realiseerde me toen ineens hoe goed De Koek eigenlijk is! Dit album is meer uniform, zonder een duidelijke crowd pleaser als Hartslag en Afdwaalt.

avatar van jassn
Zoveel te beter, Hartslag en Afdwaalt zijn zeker niet haar beste nummers.

avatar van Sparks
-SprayIt- schreef:

Wat heeft dat ermee te maken?

Hij wil daarmee erop hinten dat hij ook je pagina bekeken heeft en misschien ook je top 10?

Trouwens helemaal met je eens. Beetje lage reactie van Appels123 als je het mij vraagt.

Ozric Spacefolk
Deze plaat waardeer ik even hoog als de andere plaat van haar.

Haar debuut was experimenteler en rauwer. Deze plaat is mooier en serener. Beiden prachtig, maar beiden op een geheel eigen wijze. Dat siert deze artiest. Ben benieuwd wat ze nog meer in haar mars heeft; misschien eens een trip-hop en electropop plaat?

avatar van harm1985
Op haar YouTube kanaal staat een nieuw nummer dat na deze plaat is opgenomen dat meer elektronisch is.

avatar van ddutch
Vandaag dit album voor het eerst eens goed beluisterd en dan gelijk drie keer achter elkaar. De rustige, wat herfstige sfeer van de muziek spreekt mij ontzettend aan en Eefje heeft een prachtige, gevoelige stem.
In het begin had ik flink wat moeite met haar manier van zingen, waarbij ze de teksten soms wat vreemd aan elkaar plakt. Dat wringt hier en daar een beetje.
Maar als je daar door heen kan luisteren, of er aan gewend bent geraakt, stoort dat nauwelijks meer en wordt ''Het is'' een prachtige, dromerige reis, die ook nog eens heel goed klinkt op een fatsoenlijke geluidsinstallatie. Het refrein van het nummer ''En'' is voor mij een hoogtepunt, magisch mooi.

avatar van harm1985
Ik vind hoe ze de woorden aan elkaar plakt juist één van de sterke punten van Eefje.

avatar van JoaMuse
Daarnet draaiden ze 'In Het Echt' op de Belgische Radio 1, misschien wel de eerste keer dat ik een nummer van Eefje De Visser op de radio hoorde. De presentatrice vertelde na het nummer dat Eefje in het najaar haar derde plaat gaat opnemen.

avatar van Gretz
2x geweldig nieuws op de vroege vrijdagmiddag.

Het nieuwe album Nachtlicht komt op 8 januari uit.
Er is daarnaast een voorjaarstour aangekondigd.

avatar van wibro
Zal me benieuwen of het net zo goed is als "Het Is" dat voor mij het beste Nederlandstalig album is dat ik ooit heb gehoord.

avatar van Gretz
Dat geldt voor mij ook. Het is bijna niet mogelijk om Het Is te overtreffen. Ik ben waarschijnlijk al zeer content als Nachtlicht in de buurt komt van dat niveau.

avatar van harm1985
Zeker goed nieuws. Gisteren nog naar Tijdreis geluisterd. Ben benieuwd of haar nieuwe album ook zo klinkt.

avatar van Gretz
De eerste single Scheef gaat in ieder geval door op het succesvolle geluid van Het Is. Lichte electronica en zachte gitaren. Fantastisch nummer nu al!!

avatar van harm1985
In het verlengde van Het Is en in de richting van Tijdreis, dat ze voor ArtRocks maakte.

Moet nog ff bezinken bij mij. Die zin van 'het café' lijkt een beetje te wringen, alsof er te veel woorden in één zijn zitten. Maar de sound en sich ben ik meer dan tevreden over!

avatar van Woutout
Gewoon en belachelijk goede single die als opener niet onderdoet voor Genoeg of Onderweg. Die synthgolven halverwege en op het einde....kippenvel

avatar van stoepkrijt
chtlicht moet nog maar even wachten, want vandaag heb ik voor het eerst Het Is in zijn geheel beluisterd. Ik ben positief verrast, vooral doordat dit album muzikaal meer te bieden heeft dan ik had verwacht. De eerste minuut van Ongeveer is bijvoorbeeld schitterend. Die drums scheppen veel sfeer. Ook het gitaarspel zit soms erg fraai in elkaar.

Dit neemt niet weg dat Eefje het vooral van haar teksten moet hebben. Sommige (delen van) liedjes lijken me op het eerste gezicht wat simpel en nietszeggend, maar dat zijn uitzonderingen. Het merendeel van haar teksten is gewoon mooi. Niet zozeer door de betekenis van of de verhalen achter haar liedjes, maar vooral door de manier waarop zij met de Nederlandse taal speelt. Jammer dat ze daarvoor af en toe haar lettergrepen raar moet vervormen, maar daar kan ik wel aan wennen.

"Ergens in de ruimte loopt nog wat vriendelijks rond en wat onschuldigs." Ik weet niet goed waarom, maar deze zin vind ik echt heel fijn.

Ik kan met geen woorden beschrijven wat dit album met me doet. Edoch, die ontboezeming bekent reeds kleur. Hedendage kan ik me nergens nog verstoppen.

Eefje, meisje. Je kleurt tegenwoordig mijn dagen in hunkerend cellofaan. Onze oktoberzon geeft de bladeren een lintje, terwijl we ons gevoel hadden kunnen laten spreken. Ik mis jou zonder jou ooit te hebben gekend. In gedachten sluit ik jou in mijn armen en ontvoer jou naar het zuiden. Het is. Voorwaar, ik zeg u: het is. We laten licht dansen op onze voorruit, alsof ze daarvoor ontworpen was. Het is ongeveer de nacht. Maar laten we eerlijk zijn: het doet er niet toe. Je hebt niets meer te bewijzen. Als je maar veilig thuis komt. Geef aub wel een seintje.

Eefje, je verzacht mijn avonden.

avatar van Cor
Cor
Net als bij de opvolger 'Nachtlicht' ook hier weer dromerige pop, waarbij stem, melodie en instrumentatie een mooi verbond met elkaar sluiten. Het wordt nergens saai en blijft pakkend.

avatar van shariramaut
Ik had echt nooit gedacht dat ik zo ongelofelijk zalig kon meegesleept worden door Nederlandstalige muziek. Spinvis ligt hier ook heel vaak op, maar Eefje De Visser klinkt zo internationaal, en dat stijgt alleen maar bij elk album dat ze uitbrengt. Uiteraard zeer benieuwd naar 'Bitterzoet' dat vrijdag uitkomt, maar 'Het Is' blijft sowieso wel een meesterwerk.

avatar van Rudi S
Halfje erbij, echt een album om verliefd op te worden.
Eefje

avatar van luigifort
De Eef

avatar van Mssr Renard
Voor de liefhebbers, vinyl in de aanbieding: Platomania

avatar van sj0n88
Er leefde bij mij het gevoel dat ik over dit album heen gegroeid was. Daarom had ik het al lang geen serieuze luisterbeurt meer gegeven. Vanmorgen toch maar weer eens gedaan, en man: wat een ijzersterk en betoverend album is dit zeg. Het is waarschijnlijk nog te vroeg om te zeggen, maar 10 jaar na dato lijkt dit album toch ook redelijk tijdloos.