UFO - Ain't Misbehavin' (1988)

Label: FM

1. Between a Rock & a Hard Place (3:50)
  2. Another Saturday Night (4:39)
  3. At War with the World (3:04)
  4. Hunger in the Night (4:11)
  5. Easy Money (3:37)
  6. Rock Boyz, Rock (3:20)
  7. Lonely Cities (Of the Heart) * (4:12)
avatar van Sir Spamalot
EP van UFO opgenomen in 1986 na een Amerikaanse toer maar pas uitgebracht in 1988 met volgende line-up: Phill Mogg (zang), Tommy McClendon (gitaar), Paul Gray (bass) en Jim Simpson (drums). Het eerste nummer is tevens het beste nummer met knap vuurwerk van de gitarist (hij heeft de artiestennaam Atomik Tommy M), ik dacht warempel aanvankelijk dat het Michael Schenker was, op de hielen gezeten door Hunger in the Night. De rest van deze EP bevalt me minder. Verdomd goeie gitarist, die Tommy.

avatar van iggy
0,5
Het eerste deel van deze ramp bezetting. Slappe poep van de eerste orde. Gelukkig worden we ditmaal maar met 7 nummers gepest. Nergens hoor ik de oude klasse van ufo. Het is dat mogg erop zingt anders had ik nooit geweten dat dit ufo was. Alleen al die naam van die guitarist atomik tommy 'm' riedel riedel trrrrrring pjionk. Zouden zijn ouders uit hiroshima komen gezien zijn naam zou dat zomaar kunnen. Vlug vergeten dit ufo werkje net als die volgende

avatar van Rinus
De originele hoes is anders. Is een dame in Eva kostuum.

avatar van jailhouserocker1
Deze is zeker niet zo slecht als Iggy doet geloven. Om nou de gitarist op zijn naam af te rekenen vind ik beetje kinderachtig (toegegeven: tis geen topnaam om het maar voorzichtig uit te drukken). Maar dit is zeker geen slecht album. Het is idd niet meer de oude UFO sound maar het is een stuk beter dan zijn voorgangers. Het is gewoon een oke jaren 80 hardrockalbum waarop Mogg laat horen nog steeds een topzanger te zijn en Tommy laat horen dat hij geen Schenker is (wie wel?) maar hij kan best een aardig deuntje spelen. Ik vind alleen Rock Boyz Rock een zwak nummer, de rest is oke.

avatar van MetalMike
Hoor deze nu voor het eerst, moet hem volgens mij ook op vinyl hebben, maar zal 'm uitgeleend hebben (onvindbaar).
Deze bevalt me stukken beter, slaggitaar zit er beter in als ook de bas, verder blijft het typische jaren 80 Hard Rock met een vleugje Metal. Qua solo's houdt het niet over, heel flashy maar gevoel veelal 0,0 terwijl ik het idee heb dat er meer inzit. Ik heb ook het idee dat ik deze plaat eerder ga aanzetten om 'm verder te ontdekken dan de voorganger. Maar er klopt iets niet aan het totaalbeeld, ook heb ik soms het idee dat de drums uit de computer komen, zal de productie zijn.
Wat ik wel heel erg lekker vind, wat ze ook doortrekken op de veel betere opvolger High Stakes And Dangerous Men, de vrouwelijke back-up vocalen (Easy Money). Dat doet me denken aan de gloriejaren van Brood met zijn Bombita's, dat is een heerlijk sausje.
Zit ergens tussen de 2.5 en 3.0 in voor mij, ben er nog niet uit. Zit in de lift (kon ook niet lager na de horror van Misdemeanor), maar dan hoor je een bagger nummer als "Rock Boyz, Rock" voorbij komen en ga je met kop tegen de muur aanslaan, de tering wat slecht.

avatar van MetalMike
Wat een geluid ook, lijkt wel rechtstreeks uit de oefenruimte te komen.