Placebo - Meds (2006)

met Alison Mosshart

2. Infra-red (3:17)
  3. Drag (3:23)
  4. Space Monkey (3:53)
  5. Follow the Cops Back Home (4:41)
  6. Post Blue (3:14)
  7. Because I Want You (3:11)
  8. Blind (4:03)
  9. Pierrot the Clown (4:24)
  10. Broken Promise (4:14)

met Michael Stipe

11. One of a Kind (3:22)
  12. In the Cold Light of Morning (3:54)
  13. Song to Say Goodbye (3:36)
  14. UNEEDMEMORETHANINEEDU * (4:56)
  15. Running Up That Hill * (4:53)
  16. This Picture [Live in Chile] * (3:37)
  17. Special Needs [Live in Chile] * (4:55)
  18. Protect Me from What I Want [Live in Chile] * (3:50)
  19. I Do [Live in Chile] * (2:28)
  20. Black-Eyed [Live in Chile] * (3:21)
  21. Pure Morning [Live in Chile] * (4:58)
  22. English Summer Rain [Live in Chile] * (6:25)
  23. Twenty Years [Live in Chile] * (6:08)
  24. Nancy Boy [Live in Chile] * (6:16)
  25. Twenty Years [Live at Wembley, 5 November 2004] * (6:07)
Opvallend dat iedereen dat heeft. Ik had het met de vorige cd al, daar zat ik niet echt op te wachten totdat ik die prachtige hoes zag en dat was toch voldoende reden om hem weer te kopen.
Ook nu geloofde ik het wel, maar nu ik dit ken weet ik wel beter.
Dit gaat gelijk gekocht worden door mij.

JonnieBrasco
aERodynamIC schreef:
Opvallend dat iedereen dat heeft.

Niet iedereen hoor. Ik kom na een paar luisterbeurten niet verder dan 3,0*. Moeilijk toe te lichten, maar er is nog weinig wat klikt tussen mij & Meds. Wat ik bijvoorbeeld heel erg mis is het venijnige, ruwe van Black Market Music. Maar misschien groeit 'ie nog.

avatar van titan
titan (crew)
Maar jij bent ook niet echt een grote Placebofan toch?

Ik heb hem gehoord en ik denk dat ik dit wel een fijne plaat ga vinden. Een typisch Placebo-album, met wat leuke nieuwigheid ertussendoor en natuurlijk de samenwerkingsverbanden met het meisje van The Kills en Michael Stipe. Vooralsnog een ruime 3,5, maar dit zal nog wel stijgen, vermoed ik.

avatar van mathias
Placebo staat dit jaar trouwens op de Werchterse wei en is samen met Depeche Mode de eerste bevestigde naam. Depeche Mode komt op 2 juli, van Placebo is er nog geen datum bekend. Werchter wil nog nix bevestigen, maar het staat op hun beider sites... ik weet niet of ik nu gelukkig moet zijn of niet. Let op, geen slechte groepen allebei, maar wereldtoppers zijn het nu ook niet hé... En aangezien placebo twee jaar geleden al headlinede zal dat met een albumpje erbij dit jaar zeker opnieuw zo zijn. Soit, tis een veelbelovend begin. Er zijn slechtere groepen om mee uit te pakken

Placebo is wel een goede liveband hoor! Ik heb ze ook eens op Werchter gezien (in '99) en dat was een prima show.

Electro_
Binnenkort heb ik hem als het goed is. Cadeautje van meneer eMule.

avatar van mathias
herman schreef:

Ik heb ze dus twe jaar geleden gezien. Ik vond er nix bijzonders aan eigenlijk. Niet slecht, niet supergoed. Maar wellicht zal dat gelegen hebben aan het feit dat ze die 'iets mindere' sleeping with ghosts kwamen voorstellen

avatar van twin
Klinkt heel goed na enkele luisterbeurten, echt een placebo geluid, hopelijk blijft dit album bloeien, lijkt beter dan hun vorige

avatar van musicfriek
Wat een steengoed album dit! Aero, ben het helemaal eens wat je mening betreft "Pierrot the Clown'' (hee, hebben wij geen user die P de clown heet???), inmiddels ook mijn favoriet van het album. Snap alleen niet zo goed waarom ze Song to Say Goodbye als single gekozen hebben, wat mij betreft een van de mindere nummers.. Half puntje erbij! 4,5*

avatar van DaarGaJeFaber
"A cock in a dildo's disguise"
De teksten zijn weer als vanouds.

Ruby1966
Geweldig album! Mijn stem nu al verhoogd naar 4,5*
Het is alweer een tijdje geleden sinds ik zo enthousiast was over een "nieuwe cd"!

avatar van starbright boy
Sluit me aan bij de heersende meningen. Een opluchting. Er leek met Sleeping With Ghosts een licht dalende lijn te zijn ingezet, maar die wordt nu al doorbroken door dit album. Na een paar keer luisteren al beter.

Voorlopig 4.0*, erg fijne plaat.

avatar van LittleBox
Hmm, ik heb hem nu een paar keer beluisterd en ben niet zo overtuigd. Post Blue en One of a kind zijn wel fraai maar het gevoel van Black Market Music, laat staan het debuutalbum heb ik bij lange na niet. Wel jammer; had hoge verwachtingen.

avatar van The Scientist
Ik vind het ook niet echt overtuigend. Ben nooit echt fan van placebo geweest, kan de stem van de zanger nog wel waarderen, eens wat anders dan je normaal hoort. Maar de muziek brengt niks vernieuwends en doet me ook maar weinig, hoewel dat laatste nummer wel fijn is, lekkere gitaar (geloof ik, of is het een bas).
Al bij al een niet al te bijzondere 3,5 die dichter bij de 3 dan de 4 zit.

avatar van KampF
Dit lijkt net a perfect circle, hoe vaker ik luister hoe beter.
van 4 naar 4,5

Per ongeluk kwam ik deze CD op internet tegen terwijl de officiele release pas 13 maart is.
Ik ben wel een grote placebo fan en heb ze ook meerdere keren live mogen beleven.
Na de eerste keer luisteren bekroop mij een gevoel van wat een doorsnee plaat .
Maar na een aantal keren in de auto en thuis op de stereo moet ik mijn mening ernstig wijzigen.
Ik vind het nu een wereldplaat die steeds beter wordt. Pas na een aantal keren valt alles op zn plaats.
Doorgaans zijn dat de beste cd's
Dus geef hem een eerlijk kans en luister m minstens drie keer

beste nummer:
nr 6 : post blue

De beste albums zijn die, waarvan je in het begin zegt "ach, leuk" en naarmate je ze vaker draait deze stees beter worden. Placebo doet dit opnieuw met Meds. Wederom is het een album waar je emoties door Brian volledig meegesleept worden. Ongelooflijk dat deze band in Nederland niet groter is; zelfs de Fransen weten de groep op de juiste waarde te schatten, wanneer komt Nederland?

Ehm, Placebo is wel heel groot in Nederland hoor. Misschien niet U2-groot, maar toch wel een van de grootste alternatieve bands. Ze verkopen volgens mij makkelijk de HMH uit.

Ik ben ook een grote Placebo liefhebber (kijk maar naar mijn nickname). Toch was ik na het toch wat teleurstellende "Sleeping With Ghosts" een beetje sceptisch over hun nieuwe album. Zeker, "MEDS" is geen vernieuwende plaat. Toch klinkt deze plaat wat rauwer en harder dan hun voorganger. Iets wat ik graag hoor van Placebo. Het is naar mijn idee een goede zet geweest. Placebo heeft naar mijn idee het probleem dat ze in de jaren 90 een klassieker hebben afgeleverd (''Without you i'm nothing"). Deze laatstgenoemde plaat zal hun nog lang achtervolgen. Maar Nirvana, U2, Rolling Stones, Coldplay hebben dat ook. Zolang ze degelijke albums blijven maken, zal de roem van dit trio blijven stijgen. Maar vooralsnog is dit buiten Nederland.

Meds is als het ware een zgn. "groeiplaat". Ik draai hem nu al grijs, terwijl hij nog moet uitkomen (zal zeker de plaat in de winkel kopen, want kwaliteit van mp3 is niet zo goed).

avatar van Premonition
placebo828 schreef:

Het zou mijn commentaar kunnen zijn. Meds nu twee keer gehoord. Voorlopig ben ik nog niet overtuigd, maar ik wacht nog met mijn beoordeling. Het is ook onmogelijk om een plaat als WYIN te overtreffen.

0,5
slecht, alleen Infra-red is wel aardig.

avatar van Koston
neoncorvet schreef:
slecht, alleen Infra-red is wel aardig.

Ik ben het 100 % met je oneens, ik vind deze plaat goed behalve infra-red kan ik niet uitstaan

Ink
Na twee keer luisteren totaal niet enthousiast....
Ik lijk hier de enige te zijn die Sleeping With Ghosts wel kon waarderen. Vind het duet met VV erg goed, Infra Red, Drag en single Song To Say Goodbye ook wel. Maar voor de rest (nog) niet mijn ding.

Sleeping With Ghosts heeft nog wel een hoog gemiddelde hier... Dus voor de meeste mensen was dat toch geen verkeerde plaat, denk ik. Vind hem zelf ook beter dan deze. Ben bang dat het eerder minder dan meer wordt dan de 3,5 die er nu staat.

avatar van HiLL
Recensie van Plato.nl

Info:

Wat een fucking goede plaat. Sorry voor het taalgebruik maar soms zijn er van die platen waar je dat even van moet zeggen. Als Placebo liefhebber is Meds een onverwachte shot in de arm waarbij alle lichaamsharen recht overeind gaan staan (alles wat lichaam is eigenlijk). Onverwacht, want een singleverzamelaar deed even het ergste vrezen. Maar dit, Meds, is gewoon het beste Placebo album tot dusver. Nieuwe fans gaan ze er niet mee maken, het is gewoon weer Placebo, maar wat een nieuwe rijkdom in melodieën en wat een urgentie.
Het album start verpletterend met het titelnummer, het beste Placebo nummer ooit (echt waar!!!) die ik al meer heb gedraaid dan welk ander nummer dit jaar. Een duet met VV, de zangeres van The Kills, en die hakt er emotioneel gelijk in. Niemand doet teenage angst beter dan Brian et al. (Er staat trouwens ook nog een duet op met Michael Stipe.)
Dankzij een fan-atieke vriendin heb ik al wat weken mogen leve n met Meds (sorry EMI) en nummers als "Because I want you", "Song to say goodbye" en "Infra-red" behoren daardoor nu al zeker tot de soundtrack van m'n leven in 2006. En de andere nummers blìjven maar groeien. En geen med die daar voorlopig tegen helpt.
Als je genoeg van Placebo houdt dat je al een cd van ze hebt, moèt deze erbij. En dat zeg ik niet omdat dit een commerciële nieuwsbrief is, want ik schrijf alleen stukjes als ik echt in een album geloof. En ik geloof heilig in Meds.

avatar van starbright boy
Ik ga naar 4.5*. Geweldig album. Niet veel nieuws, maar Placebo doet hier precies wat ze wat mij betreft nog jaren moeten doen.

Electro_
Na één luisterbeurt vind ik ook vooral Infra-red erg aardig klinken, en de single Song to Say Goodbye ook wel.
Nu eerst nog maar 3,5*

Electro_
Verhoog m'n stem naar 4* vanwege Broken Promise, mooie tekst!

avatar van bert
De titelsong, infra red, song to say goodbye en broken promise vind ik super goed. maar er zitten ook een paar skip songs bij. maar dat mag de pret toch niet drukken.