Eminem - The Marshall Mathers LP 2 (2013)

Label: Aftermath (II)

1. Bad Guy (7:14)

met Sarah Jaffe

2. Parking Lot (Skit) (0:56)
  3. Rhyme or Reason (5:02)
  4. So Much Better (4:22)

met Skylar Grey

8. Berzerk (3:59)
  9. Rap God (6:04)
  10. Brainless (4:47)
  11. Stronger Than I Was (5:37)
  12. The Monster (4:11)

met Buckshot

18. Baby * (4:23)
  19. Desperation * (3:56)

met Jamie N Commons

20. Groundhog Day * (4:53)
  21. Beautiful Pain * (4:25)

met Sia

22. Wicked Ways * (6:32)

met X Ambassadors

23. Survival [Instrumental] * (4:32)
  24. Berzerk [Instrumental] * (3:57)
  25. The Monster [Instrumental] * (4:09)
  26. Rap God [Instrumental] * (6:06)
  27. Headlights [Instrumental] * (5:50)
totale tijdsduur: 1:18:05 (2:11:32)
avatar van Harderwiek
Vind die verse van 3:20 tot 3:50 juist het gruwelijkst. Zo hoor ik Eminem het liefst!

avatar van laserdief
0,5
Dit wordt waarschijnlijk nog erger dan Recovery. Ik vind ook Berzerk, Survival en Rap God echt complete bagger. Eminem had beter na relapse kunnen stoppen.

avatar van Gloeilamp
Bijzonder dat iedereen Relapse zo goed vind, ik vind dat album juist complete bagger. Recovery is ook niet denderend, maar in mijn ogen stukken beter dan Relapse. Dat vind ik toch wel het slechtste Eminem album.

avatar van He$$el_01
Ik kan me eigenlijk helemaal niet storen aan die beat van Rap God. Eminem rapt zo ongelofelijk goed. Heerlijke flow(s) en af en toe weer die tekstuele stijl waarmee hij zo groot is geworden. Dit geeft me om eerlijk te zijn best wel een beetje hoop voor de rest van het album.

I know there was a time where once I
Was king of the underground, but I still rap like I'm on my Pharoahe Monch grind
So I crunch rhymes, but sometimes when you combine
Appeal with the skin color of mine
You get too big and here they come trying to censor you
Like that one line I said on "I'm Back" from the Mathers LP1
Where I tried to say I take seven kids from Columbine
Put 'em all in a line, add an AK-47, a revolver and a nine
See if I get away with it now that I ain't as big as I was

avatar van 'State Of Mind'
laserdief schreef:

He speaks to you;

Lyrics coming at you at supersonic speed, (JJ Fad)
Never fading, and I know that the haters are forever waiting
For the day that they can say I fell off, they'd be celebrating
Cause I know the way to get 'em motivated
I make elevating music, you make elevator music
Oh, he's too mainstream
Well, that's what they do when they get jealous, they confuse it
It's not hip hop, it's pop, cause I found a hella way to fuse it
With rock, shock rap with Doc
Throw on Lose Yourself and make 'em lose it
I don't know how to make songs like that
I don't know what words to use
Let me know when it occurs to you
While I’m ripping any one of these verses, that versus you
It’s curtains, I’m inadvertently hurtin' you
How many verses I gotta murder to prove
That if you're half as nice at songs you can sacrifice virgins to (ughhh)
School flunkie, pill junky
But look at the accolades the skills brung me
Full of myself, but still hungry
I bully myself cause I make me do what I put my mind to
And I'm a million leagues above you, ill when I speak in tongues
But it's still tongue in cheek, fuck you.

avatar van Anne Maaike
1,5
Wat mij betreft moet hij lekker zijn eigen ding doen. En niet teveel naar andere mensen luisteren. Ik blijf het jammer vinden dat hij nu spijt heeft van Relapse omdat de meerderheid dat zo'n slecht album vind.

Nu over de tracks die uit zijn: ik ben niet denderend enthousiast. Rap God is de enige die er voor mij uit springt en dat komt vooral door de techniek van flow en de lyrics zijn ook beter te pruimen dan op Berzerk en Survival.

avatar van niels94
Ik vind persoonlijk een track als Old Times Sake veel leuker dan alles wat op Recovery staat of wat hiervan al is uitgekomen. Alleen de Recovery bonustrack Ridaz is nog echt leuk.

avatar van kobe bryant fan
Hier kijk ik enorm naar uit! Survival is maar redelijk maar Berzerk (moet ik nu toch al ruim 50 keer gehoord hebben) en Rap God zijn echt geniaal!
Rap God moest wat groeien maar nu vind ik die echt geweldig! Vette beat, geniale flow en een fantastische tekst.

avatar van René.
Ik vind de tekst (Rap God) maar matig, net als de beat eigenlijk. Hele nummer draait om z'n flow, die wel zeer goed is.

avatar van Harderwiek
Pre-order: http://www.eminem.com/preorder. 250 euro voor handtekening van de men himself

Shirt is best nog vet!

avatar van Holla
Blijkbaar 5 extra tracks op de Deluxe variant!
EMINEM - "MARSHALL MATHERS LP2" ALBUM PRE-ORDER

Krimsonite
René. schreef:
Luister dan naar Lil' Wayne, Drake, Nikki Minaj, Rick Ross, A$AP Rocky, Lil' B en nog zo van die wack rappers want als je deze lyrics (Rap God) matig vind zijn die van die ik juist heb opgenoemd 10 keer slechter. En ik wil jou nog eens zien op je 41 jaar met zoveel energie op een track het zal gene vette zijn denk ik. Voor zijn leeftijd vind ik dat Eminem dit heel goed heeft gedaan, vooral dat stukje van zijn supersonic speed tekst met dit nummer bewijst hij dat hij de Rap God is thumbs up Eminem

Krimsonite schreef:
Ik luister dan ook niet naar die bagger.
En dat teksten van die prutartiesten nog slechter zijn maakt de tekst op dit nummer niet beter.

Krimsonite schreef:
Oh dat kan, dat het voor z'n leeftijd wel goed is. Maar daardoor ga ik niet meer genieten van dit nummer. Muziek is goed of slecht, de leeftijd van de artiest vind ik niet zo interessant.

Krimsonite schreef:
Z'n flow is goed ja, zoals ik al zei.

avatar van MJ_DA_MAN
Krimsonite schreef:
Hm, dus als je een bepaald nummer matig vindt qua tekst moet je maar naar nummers met nog matigere teksten gaan luisteren? Opmerkelijk.

avatar van René.
Zo zal Einstein z'n relativiteitstheorie toch niet bedoeld hebben.

René. schreef:
Zo zal Einstein z'n relativiteitstheorie toch niet bedoeld hebben.

Krimsonite
Ik heb The Marshall Mathers LP 2 Deluxe Edition al gereserveerd can't wait

avatar van Xinray
Toen ik Bezerk hoorde werd ik toch wel enthousiast. Iets later hoorde ik Survival en moest ik een beetje huilen. Daarna kwam weer Rap God en ben nu toch echt wel weer een stuk enthousiaster. Het kan beide kanten op vallen, maar gezien de namen van de nummers en Rubin en Dre op de beats moet het wel goed komen. Toch..?

avatar van laserdief
0,5
'State Of Mind' schreef:

He speaks to you;

Haha ja ik snap eminems punt, maar vind dit alsnog een zwak nummer

avatar van 'State Of Mind'
laserdief schreef:

Haha ja ik snap eminems punt, maar vind dit alsnog een zwak nummer

haha vond het ook wel geinig dat hij daar op inspeelt, omdat hij gewoonweg niet van plan is om dingen te doen zoals hij ze vroeger deed. Persoonlijk vind ik het technische aspect ook de enige uitschieter binnen het nummer, dus ik snap wel dat het als geheel niet goed valt bij veel mensen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Off-topic discussie verwijderd.

avatar van hond racisme
De 3 nummers die ik gehoord heb zijn alle 3 even slecht.

avatar van MB23
Waar blijft die iTunes pre-order??!

avatar van René.
Vanavond komt het nummer 'The Monster' uit.

Twitter / Channel955: 17 Hours til New @Eminem and ...

avatar van René.
Aardige verses, chorus is gay.

avatar van Holla
Best een lekker nummer! Zoals verwacht een echte poprap song, niks mis mee naar mijn mening. Catchy

Deze is een beter kwaliteit:

avatar van Gloeilamp
The Monster valt me heel erg mee. Stukken beter dan de eerdere samenwerking met Rihanna, nog een paar daagjes wachten op dit album!

avatar van kobe bryant fan
Het moet al erg vreemd lopen dat MMLP2 niet Eminem's beste soloplaat wordt (over Bad Meets Evil geraken wordt enorm moeilijk). Want een naam als Rihanna zien staan deed me toch weer wat schrik krijgen maar man dit pakt lekker uit. Ik verwachte een emotioneel nummer maar het is een lekker zomersnummer, had het deze zomer erg goed gedaan volgens mij.

Een groot deel waarom Eminem nu beter is dan vroeger ligt volgens mij eraan dat hij eindelijk eens erg leuke beats krijg, ook hier weer. Er zitten heel wat meer lagen in en het klinkt allemaal ook nog eens erg goed. Yep, ik heb er zin in!