Eminem - The Marshall Mathers LP 2 (2013)

Label: Aftermath (II)

1. Bad Guy (7:14)

met Sarah Jaffe

2. Parking Lot (Skit) (0:56)
  3. Rhyme or Reason (5:02)
  4. So Much Better (4:22)

met Skylar Grey

8. Berzerk (3:59)
  9. Rap God (6:04)
  10. Brainless (4:47)
  11. Stronger Than I Was (5:37)
  12. The Monster (4:11)

met Buckshot

18. Baby * (4:23)
  19. Desperation * (3:56)

met Jamie N Commons

20. Groundhog Day * (4:53)
  21. Beautiful Pain * (4:25)

met Sia

22. Wicked Ways * (6:32)

met X Ambassadors

23. Survival [Instrumental] * (4:32)
  24. Berzerk [Instrumental] * (3:57)
  25. The Monster [Instrumental] * (4:09)
  26. Rap God [Instrumental] * (6:06)
  27. Headlights [Instrumental] * (5:50)
totale tijdsduur: 1:18:05 (2:11:32)
avatar van Gloeilamp
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Eminem! Berzerk is alvast een erg vet nummer, Survival weet me helaas nog niet zo te boeien. En een featuring van Kendrick

avatar van Boy
Boy
Na Berzerk had ik goede hoop, maar Survival vind ik meer Recovery 2. Ook vind ik dat Rihanna ver weg moet blijven van een sequel waarvan het eerste deel zo anti-pop is. Maar goed, we gaan het zien.

avatar van Holla
Kendrick , op een love track kan je hem best goed neerzetten denk ik (Poetic Justice). Berzerk is alvast enorm dik, ik hoop op een vet album, heb geen verwachtingen ofso!

Titels als Bad Guy, Asshole, Brainless, Rap God, Evil Twin, Legacy spreken wel even tot de verbeelding!

avatar van He$$el_01
Heb je een goede rapper op je album staan (Kendrick), zet je hem op een nummer dat Love Game heet. Zal wel weer zo'n zoetsappig janknummer worden. Dan heb je dus geen f*ck aan de rapkwaliteiten van Kendrick.

avatar van Game
Ik denk dat je pas kan gaan inschatten hoe een nummer zal klinken als je de producers weet. Als Dr. Dre bijvoorbeeld Love Game produceert (hoe vet zou dat zijn?) hoef je dus geen zoetsappig janknummer te verwachten.

avatar van party
De singles zijn al vet. Ben benieuwd.

avatar van Metalhead99
Kijk eens aan! Dit jaar nog een nieuwe Eminem. Ik vind Bezerk nog een best tof nummer. De overige singles heb ik nog niet beluisterd.

avatar van Jordyp
De beste man maakt nu al zeker 10 jaar kut muziek, grof gezegd. Ben sowieso nooit een groot fan van hem geweest, z'n verveelde stemgeluid heeft mij altijd al tegengestaan. De soms sublieme teksten maakten echter een hoop goed en met Dre en Rick achter de knoppen zal ik dit album zeker een kans geven.

Jordyp schreef:

Geen fan van Berzerk?

avatar van niels94
Ik vind het grappig hoe deze rapper volledig tot het establishment is gaan horen waar hij zich ooit zo tegen afzette. Gevolg is saaie, voorspelbare muziek. Dat hij het met Berzerk een beetje over een andere boeg gooit, valt te prijzen, best een aardig nummer ook, maar gezien enkele gastartiesten heb ik weinig hoop voor dit album. Maar wie weet verrast hij, in elk geval met een deel van de tracks

avatar van Jordyp
Holla schreef:

Geen fan van Berzerk?

Eerste indruk was dat het nogal schreeuwerig is en dat het refrein mateloos irriteert, maar is idd al beter dan vele andere tracks van de afgelopen jaren. Einde van zn laatste verse rapt die even heerlijk rustig, zo hoor ik hem graag!

Jordyp schreef:

Begrijp wat je bedoelt, al irriteert dat schreeuwerige mij persoonlijk niet, begrijp ik best dat het anderen misschien wel kan irriteren. Maar inderdaad, die laatste verse is ook mijn persoonlijke favoriet

Eminem
I'M PREMIERING A NEW SONG TODAY. Start following along here on my page at 5pm ET.

Rechtstreeks van zijn officiele Facebook-pagina geplukt! Uurtje wachten dus, ik gok op Rap God.

avatar van Holla
Oh damn, dit klinkt enorm dik!

Holla schreef:
Eminem

Haha bericht aangepast? Daarnet gokte je nog op Legacy

Anyway: YouTube - Eminem - Rap God (Audio)

nedbed
Derde nummer dat ik helemaal niks vind. Jammer.

Ik heb deze zomer in augustus de kans gekregen om hem live aan het werk te zien op pukkelpop, ik blijf een fan van Em en ik kijk erg uit naar deze! Rap God klinkt wel vet, hij toont zijn skills. Die Nate Ruess hadden ze van mij achterwege mogen late, wat een ambetant stemgeluid heeft die kerel. Ook snap ik niet wat Rihanna hier weer op doet als dit het vervolg op MMLP is?

Gloeilamp schreef:

Haha bericht aangepast? Daarnet gokte je nog op Legacy

Anyway: YouTube - Eminem - Rap God (Audio)

Exact, maar daarna zag ik Elliot Wilson Rap God tweeten een uur voor de track

avatar van He$$el_01
Die derde verse is wel heel vet.

Ik verheug me steeds meer op het album. Alleen jammer dat Survival op het album staat, zou toch een bonus track worden?

avatar van No Surrender
Wat een kut nummers tot nu toe. Eminem probeert nog wel het beste eruit te halen, maar vooral de producties vind ik gewoon waardeloos. Heb het gevoel dat dit nog slechter gaat worden dan Recovery en Relapse. En een feature met Rihanna? Kom op, en dan ook nog het album MMLP2 noemen...

avatar van Gloeilamp
Slechter dan Relapse is vrij onmogelijk, alleen Berzerk is al beter dan dat hele album. Ik vind Rap God best een lekker nummer. Vanaf 04:25

avatar van René.
Relapse was een prima album.

Recovery daarentegen was pure bagger.

Benieuwd naar het nieuwe nummer. Zit nu op m'n werk.

avatar van Dirruk
1,5
Eminem zelf is wel oke op Rap God. Jammer van die beat.

avatar van catdog
Wauw die beat van Rap God is toch wel dramatisch slecht.

avatar van René.
Knap gerapt. Zonde van de beat.

avatar van Holla
Zo, hoop mensen die de beat slecht vinden! Ik vind hem wel okee, best vermakelijk

Het nummer dateert overigens van 2011 blijkbaar, volgens de officiele twitter van de Producer.

avatar van Mindscapes
Tot een tiental jaar geleden was Eminem dagelijkse kost voor mij. Stijlen veranderen (sterk), maar ik geniet toch nog steeds van zijn albums tot en met The Eminem Show. Nu heb ik even die drie nieuwe songs beluisterd en ik geniet er stiekem wel van! Tot zover volledig anders dan de eerste MM LP (meer dubstep en rock invloeden en hij klinkt nog meer pissed-off dan in pakweg The Way I Am). Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een D12 en Eminem pre-2004, maar goed, ik had 'm wel erg graag aan het werk gezien op Pukkelpop dit jaar

Dat rap-stukje in Rap God vanaf 4:26 is wel zeer indrukwekkend! Doet me denken aan Forgot About Dre als ik me niet vergis

avatar van 'State Of Mind'
YT:

"4:20 Lyrics coming at you at supersonic speed
sdfsadgdfgvsdfgsfoiuhweufhsaiu­faswufegiauswfgblasgfhwaieufrg­slavblsfglsahbflisubfhsaclasiy­ufblsahfelsyiefbbhalsfbelsahef­rlasiebfhsfelabshfslifbhsflsbf­lseflshkbfliasbflhkaslgefbalsf­blasfliasbflsalfasbfluyasbflha­sbflebasfjlaswbyfaselyb lsawejfybcaslefblasefbralsbefe­hsablasbfeahsfbalsbflasrlasbjb­hfelasefblaseyfblasfhebafraljs­hefblyasefbljbegflasybfeasfela­sblvyfegbvilaswclabsiyfvgbslai­efbvslaiubvylasiuefbvalisuebls­ayibvlsayefvblsayefbaslye"

xD

Rap God heerlijke stijl gerapt door Em!