Eminem - The Marshall Mathers LP 2 (2013)

Label: Aftermath (II)

1. Bad Guy (7:14)

met Sarah Jaffe

2. Parking Lot (Skit) (0:56)
  3. Rhyme or Reason (5:02)
  4. So Much Better (4:22)

met Skylar Grey

8. Berzerk (3:59)
  9. Rap God (6:04)
  10. Brainless (4:47)
  11. Stronger Than I Was (5:37)
  12. The Monster (4:11)

met Buckshot

18. Baby * (4:23)
  19. Desperation * (3:56)

met Jamie N Commons

20. Groundhog Day * (4:53)
  21. Beautiful Pain * (4:25)

met Sia

22. Wicked Ways * (6:32)

met X Ambassadors

totale tijdsduur: 1:18:05 (1:46:58)
avatar van Ponty Mython
Heeft dat kraakpand op de hoes nog een speciale betekenis?

avatar van Jar0on
Ponty Mython schreef:
Heeft dat kraakpand op de hoes nog een speciale betekenis?

The original cover features Eminem sitting on the porch of the house he lived in during his teenage years. He reflected on the photo shoot by saying, "I had mixed feelings because I had a lot of good and bad memories in that house. But to go back to where I grew up and finally say, 'I've made it', is the greatest feeling in the world to me."

Hetzelfde huis al op de cover van de originele Marshall Mathers LP

avatar van hond racisme
Dus dit is basically dezelfde cover zonder Eminem die voor de deur zit? Vet, moet vast veel symboliek achter zitten.

avatar van Ponty Mython
Dat afdakje die op deel 1 staat is er ondertussen afgerot.

Staan een paar goede nummers op.
Jammer genoeg komen de beats veelal totaal niet door.
Slecht opgenomen en afgemixt.
Het laag dat er op staat gaat soms echt nergens over.
Ik luister dan veel liever naar zijn oudere werk.
Goed opgenomen met goed strak laag.

Raul schreef:
wauw, de video's voor dit album zijn wel erg tof gedaan
zowel Rap God als The Monster zijn vele malen beter dan de gemiddelde hiphop video (think Kanye's Bound 2 )

Sorry, maar Eminem's videos zijn vreselijk. Rap God (lol, dat pak) is stereotiep en idioot. The Monster is de zoveelste (gefaalde) teruggreep van Eminem naar zijn oude persona en waarom de vergelijking naar Bound 2, wat overigens een geniale clip is die niemand begrijpt.

avatar van Holla
hond racisme schreef:

Helaas moet ik het hier toch gigantisch oneens met je zijn. Berzerk gold voor mij al als 1 van de beste video's dit jaar, totdat Rap God eraan kwam. Briljante video voor een briljant nummer. Slim Shady is een idioot... lijkt me logisch dat er een idiote video bij komt? Maar goed, bij The Monster vind ik het aan de ene kant inderdaad wel slap dat hij zo'n video maakt waarin hij in principe zijn oude video's reclycled, maar aan de andere kant past het wel bij het nummer én bij het hele idee van MMLP2 waarin hij teruggrijpt naar oudere tijden.

Ik vind beide video's wél vet, en vind Bound 2's video afschuwelijk. Begrijp het hele minimalistische ''ik probeer een video te maken die niemand leuk vind'' gebeuren van Kanye wel, maar tegelijk luister ik dat nummer toch gewoon liever zonder de video erbij. Bij vrijwel alle video's van dit album (op Survival na) luister ik ze graag met video.

hond racisme schreef:

Hoezo die niemand begrijpt? Dat jij het een vette clip vind betekend toch niet dat iedereen die het niets vind er geen reet van begrijpt? Ik vind Bound 2 een verschrikkelijke kutvideo, en de videos van dit album zijn zeker beter. Maar goed, ik zal er dan wel niets van begrijpen

avatar van Raul
hond racisme schreef:

Je hoeft je niet te verexcuseren hoor, ieder zijn eigen mening natuurlijk!
Alleen jammer dat jij jouw mening altijd als feit brengt, en de mensen die hiervan afwijken afdoet met "ze begrijpen er niets van"

Kijk, ik vind Eminem's videos beter (hoewel ik overall trouwens liever meneer West hoor!) en jij die van Kanye, prima, niets aan de hand, even goede vrienden. Maar ga dan niet zo semi-arrogant reageren alsof jij de wijsheid in pacht hebt en wij allemaal in het duister tasten...
It's called an opinion!

Gloeilamp schreef:

Ja, klopt. Bound 2 is geregisseerd door Nick Knight, google eens, die man heeft toch een behoorlijke naam. Vind ik de clip mooi? Nee. Vind ik de clip aangenaam om naar te kijken? Nee. Ontkent ik dat de clip geniaal is? Nee.

avatar van hond racisme
Ik snap trouwens dat ik met deze opmerking wat mensen op hun voeten heb getrapt, maar dat van Bound 2 heeft niet echt iets te maken met de Eminem video's, dus ga er niet verder in discussie over. Hier een blogbericht dat ik schreef over Bound 2. Verder, ik vind Eminem's video's gewoon ontzettend slecht. Sorry iedereen.

hond racisme schreef:

Wat boeit mij het nou of er een regisseur met 'een behoorlijke naam' achter zit, als ik de video kut vind dan vind ik dat. Omdat er een 'behoorlijke regisseur' achter zit ga ik de video echt niet meer waarderen. Ik vind dat je jezelf erg arrogant opstelt, en dat je de mening van anderen niet serieus neemt en alleen naar jezelf kijkt. Zeg je dat ergens? Nee, maar dat vind ik.

avatar van René.
Oh ja, als je een video of nummer van Kanye kut vindt dan begrijp je het gewoon niet.

Gloeilamp schreef:

Nee, ik heb alleen gezegd door wie de video is geregisseerd ter side-info. Via het internet kom je automatisch arrogant over, want een gezichts expressie of intonatie kan niet afgeleid worden, daarom oppassen met iemand arrogant te noemen, want zo wou ik niet overkomen. Ik wou overkomen als iemand die zijn mening verkondigd en ik vind niet dat ik bij elk bericht 'ik vind' of 'naar mijn mening' moet bijschrijven. Maar goed, Gloeilamp, als jij dat zo begeert zal ik het vanaf nu doen. Ik vind dat jij het een kutclip mag vinden, ik vind het ook een shmet om naar te kijken, maar lees ook even het blogbericht dat ik gepost heb. En nog eens sorry.

René. schreef:

Ik vind 'm ook kut.

avatar van Der Untergang
Kanye is ook gewoon kut

Jij begrijpt er gewoon niets van

Jij begrijpt er gewoon niets van

Beetje kinderachtig eerlijk gezegd.

avatar van hond racisme
Het is toch ook een feit dat niemand het begrijpt? Als je niemand hoort praten over de ware betekenis van de clip is het toch ook gewoon logisch? Ik begreep 'm ook eerst niet, boeit toch niet. Je zegt toch ook 'ik begreep de film niet' als je hem niet begreep? Wat een drama weer.

hond racisme schreef:

Ik heb je blog gelezen, en de clip nog eens bekeken. En ik vind er nog steeds niets aan. Jij roept steeds heel stellig dat je het moet begrijpen, en dat niemand dat doet. Maar wat als ik het gewoon een kutclip vind? Dat mag toch? Ook al zit er een geweldig en diepgaand verhaal achter de clip hoeft dat het niet direct beter te maken. Dat jij het geniaal vind oké, maar daarmee hoef je niet iedereen die dat niet vind neer te zetten als mensen die het niet begrijpen. Dat vind ik heel erg arrogant. Maar nu houd ik hierover op, dit is meer een discussie voor in het Kanye West topic.

Gloeilamp schreef:

Maar ik zeg toch niet dat je het opeens een goede clip moet vinden? Ik vind 'm zelf ook niet zo bijzonder. Ik wou gewoon even zeggen waar hij op slaat. Ik vind het idee erachter geniaal, maar de uitvoering zwak. Punt. Geen nood om mij arrogant etc. moet noemen gewoon omdat ik iets wou delen.

avatar van Demon.

Demon. schreef:

>noemt kanye kut
>geeft 3,5 aan dit kutalbum
>lel

wat een bullshit ben je aan het verkondigen

avatar van Shelter
ik vind beide kut (Eminem en Kanye), dus ik ben echt lost zeg maar en begrijp niks meer van de wereld

avatar van SeungRi
Lastig album.

Niet zo zeer omdat het lastig te verteren is, maar omdat het wat mij betreft bij momenten geniaal (- Bad Guy, -Love Game, het gitaartje op So Far... (niet het refrein!), het lollige Rhyme or Reason) is om het volgende weer weg te zakken naar de middelmaat (The Monster, Rap God (leuk als freestyle, niet albumwaardig), Headlines (had erg veel potentie, jammer dat Nate Ruess het meezingt en dat Eminem toch wat sentimenteel, en eigenlijk niet zo veel zegt)). Ook heb ik een probleem met de speelduur van dit album, omdat het niveau zo grillig zakt en daalt.

Jammer, na de eerste luisterbeurt had ik even het gevoel dat Eminem weer enigszins op z'n oude niveau was, dat was enkel bij vlagen zo. Dit album staat dichter helaas bij Recovery dan bij The Marshall Matters LP qua niveau. Toch stemt het aantal sterke momenten hoopvol en durf ik dit album toch nog een krappe voldoende te geven.

avatar van Carolaah
Oei, zo te zien wordt dit album niet zo goed ontvangen.
Ik moet zeggen dat ik er nu ook nog niet echt weg van ben.
Ik heb liever het 'rauwere' materiaal van deel I.

En sommige nummers zijn heel irritant met de refreinen, zoals Headlights en Desperation. Veel te pop-achtig voor mij, wat niet per se slecht hoef te zijn, maar ik vind het af doen in dit geval. Op zich zijn het verder geen super slechte nummers, maar ook niet echt nummers waar ik echt warm van word. Matig, ik denk ook niet dat ik deze plaat vaak zal opzetten, ik weet het eigenlijk wel zeker. 2,5-3,0 sterren.

avatar van Demon.
0,5
Net weer wat gehoord en ik trek er nog een halve punt van af. Eminem is alles maar dan ook echt alles kwijt.

avatar van discipline
Vandaag nog is geluisterd maar hij begint me nu toch een beetje te vervelen, ik begin me ook een beetje te irriteren aan hoe geforceerd Eminem rapt.

avatar van MDRAIJER
Net even m'n stem verlaagd, toen hij net uit was had ik wel even genoten van korte duur.
Daarom nu 3,5.

avatar van Oortrommel
discipline schreef:

Op sommige momenten komt het inderdaad heel geforceerd over...jammer. Maar op sommige tracks komt hij echt keihard uit de hoek. Dan denk ik met name aan Love Game, Legacy en So Much Better. Overigens vind ik Rap God enorm overschat, ik begrijp de hype rond dat nummer niet echt.