Talib Kweli & Hi-Tek - Train of Thought (2000)

Alternatieve titel: Talib Kweli & Hi-Tek Are Reflection Eternal

Label: Rawkus

1. Experience Dedication (2:23)
  2. Move Somethin' (3:08)
  3. Some Kind of Wonderful (3:15)
  4. The Blast (3:07)

met Vinia Mojica

5. This Means You (4:12)

met Mos Def

6. Too Late (3:26)

met Res

7. Memories Live (3:58)
  8. Africa Dream (4:10)
  9. Down for the Count (3:52)

met Rah Digga en Xzibit

10. Name of the Game (1:51)
  11. Ghetto Afterlife (2:59)

met Kool G Rap

12. On My Way (1:09)
  13. Love Language (5:03)

met Les Nubians

14. Love Speakeasy (2:35)
  15. Soul Rebels (4:03)

met De La Soul

16. Eternalists (3:58)
  17. Big Nel from da Natti (1:15)
  18. Touch You (4:41)

met Piakhan en Supa Dav West

19. Good Mourning (3:34)
  20. Expansion Outro, for Women (7:59)
Social_Mask
Nou J.M. hoe interpreteer jij dat zinnetje?

Social_Mask schreef:
Nou J.M. hoe interpreteer jij dat zinnetje?

Jaa, goede vraag.
Vind deze moeilijk.
You don't know your enemy, so you fightin with yourself
Relate to rap niggaz cause they writin what you felt

dat heeft er wel mee te maken denk ik.
Ik weet het eigenlijk niet.
Moet er nog ff wat langer over nadenken

J.M. schreef:

Jaa, goede vraag.
Vind deze moeilijk.
You don't know your enemy, so you fightin with yourself
Relate to rap niggaz cause they writin what you felt

dat heeft er wel mee te maken denk ik.
Ik weet het eigenlijk niet.
Moet er nog ff wat langer over nadenken

Neem je tijd zou ik zeggen

Social_Mask
Nou J.M. hoe lang heb je nog nodig ?

Social_Mask schreef:
Nou J.M. hoe lang heb je nog nodig ?

Ik weet niet wat ie er mee bedoeld.
Jou uitleg vind ik de beste

Ah jammer.
Maar bedankt

avatar van Sjaakspeare
Hij moest wel even groeien, maar wat een goede CD is dit zeg! Eigenlijk klopt alles, behalve dat ik niet zo'n fan ben van zowel Kweli's stemgeluid als zijn flow. Maar erg hinderlijk is het allerminst. 4,5*

avatar van Sjaakspeare
Inmiddels ben ik ook helemaal into Talib's flow. Op 10 in mijn Top 10!

avatar van Timo710
Dit album is dus echt mijn favoriet, Hij staat dan ook op nummer 1 in m'n top 10!

|Joël|
Heel vet album luister 'm nu voor het eerst.
Tot nu toe bevalt vrijwel elk nummer me erg goed, grote kans dat dit ook in mijn top 10 komt want dit vind ik echt een heel mooi album.
Talib Kweli rapt goed, zijn teksten zijn inhoudelijk ook sterk en die beats van Hi-Tek zijn trouwens ook erg mooi.

Ik vind Memories Live echt prachtig

|Joël|
Voor nu een 4,5 die waarschijnlijk niet meer lager wordt, misschien wordt het zelfs hoger als ik deze meer heb beluisterd. Ik ben blij dat het allemaal door één producer is geproduceerd. Ik hou meestal niet zo van albums waarop allemaal verschillende producers hun gang zijn gegaan. Dit album komt ook meteen binnen in mijn top 10.

Social_Mask
3 keer raden wie de stem van Nelson Mendela is....
Niemand minder dan Dave Chappelle!

Improvision
Social_Mask schreef:
3 keer raden wie de stem van Nelson Mendela is....
Niemand minder dan Dave Chappelle!

Inderdaad, hij is ook de man op de intro van Quality.

avatar van waxs
Had ik al gezegd dat dit een tof album was?

Jamaican
Op dit album vind ik Talib echt super kwa flow en teksten. Hi-Tek als producer vind ik dan toch een stuk minder. Zijn producties op andere albums doen me al weining en bij dit album is dat ook zo. Jammer, ik zou dit album graag meer dan 3,5* geven als de beats me beter zouden liggen. Too Late is het beste nummer voor mij.

Social_Mask
Laat het nou net de producties zijn die juist zo geniaal zijn

avatar van XtReM3 SkILLz
Good mourning, good afternoon, good night
What have you done with your life?

Social_Mask
Prachtig album dit. Hij staat in mn top10 en had hem al een tijdje niet meer gedraaid. En dat deed ik dus gisteren en het is nog steeds zo mooi. Prachtige beats en geweldige teksten van Kweli. Ik kijk echt uit naar hun volgende project samen. Kan niet wachten!!

|Joël|
Ja zeker heel mooi album, had deze vandaag lekker hard aan staan en dat is gewoon genieten
Heb deze nu ook stuk hoger in mijn nieuwe top 10 gezet.

Social_Mask
Ook dit album verlaag ik naar 4,5*. Geen 5* waard door een paar redelijke nummers.

avatar van Statiegeld
Prachtig album dit. Ik ben het wel eens met Social_Mask er staan een aantal nummers op die iets minder zijn maar het grootste deel van de nummers zijn echt supersterk. Talib Kweli is een van mijn favoriete MC's. Hij heeft een geweldige flow en goede teksten. De productie is ook echt geweldig. Favoriete nummers: Too Late, Memories Live, Africa Dream, Good Mourning en Love Language. Mindere nummers: Something Kind of Wonderful, Down for the Count, Ghetto Afterlife en Name of the Game.

4.5*

Social_Mask
Heb hem weer eens beluisterd(4x zelfs), want bij mijn vorige luisterbeurt voelde ik het album niet zo erg meer.

Maar het is weer goed gekomen !

Moet wel zeggen adt de nrs die Statie opnoemt ik die ook wat minder vind, met uitzondering van Down for the Count, alle3 rappers komen daar juist zo vet.

Het sterkste gedeelte is het begin. Van nr 4-9 zijn het zulke sterke nrs. Daarna wordt het wat minder, maar Soul Rebels, Touch You, Good Mourning en de Outro zijn dan weer geniaal. Dat laatste nr vind ik toch wel 1 van de mooiste afsluiter nr. Echt prachtig.

Ik houd het op de 4,5*, maar wel 2 plekken hoger in m'n Top10, waar ik trouwens erug tevreden mee ben momenteel

avatar van XtReM3 SkILLz
Good mourning, good afternoon, good night
What have you done with your life?

Prachtigg nummer een van me favo songs

avatar van J.M.
Ja, ik verhoog deze naar de 5*. Dit is gewoon een perfect album. Elke keer als ik dit album weer luister krijg ik er een warm gevoel van. Zo mooi, zo perfect. 4de beste album wat er is.
Hier rijmt Talib echt super en de teksten zijn van super hoog niveau samen met de beats. Dit album vind ik nou lang genoeg perfect om deze als 4de album 5* te geven.

Social_Mask
Ik zag deze vandaag liggen bij Fame en ik wilde het direct gaan kopen. Maar het koste maar liefst 23 € en zoveel had ik net niet bij me. Maar ik zal dit (ooit) kopen !

avatar van Osiris Apis
Bij Boudisque is hij € 10. En bij 3 cd's (van € 10) is hij zelfs € 8,33.
(Blazing Arrow ook voor € 10)

avatar van waxs
Haha ik had hem ook aan de prijzige kant orgineel gehaald, maarliefst 19,99. Belachelijke prijzen, als CD's iets goedkoper zou ik er nog meer kunnen kopen

Edit/: Ow ik zie het al, ik ben afgezet Maargoed, is lang geleden dus doet me niet zoveel.

Social_Mask
Ah gelukkig(voor mij, sorry waxs)! Ik zag ook Blazing Arrow liggen jah, ook voor 22 Euro. Fame is soms wel belachelijk duur zeg, MM LP voor 25 Euro . Enfin, bedankt Osiris!

KSPR
MM LP had ik halfjaartje terug voor 7,50 gehaald. Bij Fame