O.C. - Word... Life (1994)

Label: Wild Pitch

1. Creative Control (1:44)
  2. Word... Life (4:53)

met Prince Po

10. Let It Slide (4:23)
  11. Ma Dukes (3:58)
  12. Story (3:03)
  13. Outtro (Sabotage) (2:51)
  14. Born 2 Live [Remix] (3:45)
  15. Time's Up [Remix] * (3:33)
  16. Ozone [Demo Version] * (4:05)
  17. Snakes * (3:27)
  18. Word...Life [Remix] * (4:56)
Social_Mask
Volgens mij is Verbston gewoon een gangster.

avatar van maxinator
Dat zal het zijn.

Harco schreef:

Maar er wordt gedaan alsof het het achtste wereldwonder is.

Ja en jullie doen net alsof het de dagelijkse gang van zaken is. t is t allebei niet.

Social_Mask schreef:

het is geen unicum (Zwart Licht - Onderschat Niks/Overschat Niks)

Ok hij noemt t in drie zinnen ja, maar wees nou eerlijk het nummer van O.C. zit veel beter in elkaar. zowiezo vind ik dat NL hiphop niet te vergelijken is met engelstalige.

maxinator schreef:

Blijkbaar is het voor jou en O.C. duidelijk zo dat je als man beter bent dan vrouw. Natuurlijk is het altijd verschrikkelijk als je vrouw vreemdgaat, maar ik vind niet dat het erger wordt omdat het een vrouw is waar ze mee zit te flikkeflooien.

De ene sekse is per definitie niet beter dan de andere. Maar als je wordt ingewisseld voor een gozer dan denk je toch ook, issie beter dan ik? en nou niet gaan zeggen met zn allen dat dat niet zo is. Nu is de gozer in t verhaal een vrouw, dus vraag je je ook af of die beter is. Mannen en vrouwen verschillen, dus maakt t vreemdgaan met de een of de ander ook anders. En jij vind t niet erger wanneer het een vrouw betreft waarvoor je vriendin jou aan de kant zet, maar dat kan je pas vinden wanneer dat gebeurd is. Denk maar eens aan de eerste reacties van je vrienden als die horen dat je voor een chick aan de kant bent gezet (of nee jij hebt natuurlijk weer hele empathische vrienden)

Genoeg geplaagd. ik ga er natuurlijk weer veel te diep op in. Ik hoop dat mensen snappen waar ik op doel.
De strekking van mijn 1e bericht is dat ik het een fuckin vet nummer vind en vroeg me af of de tekst bij iedereen was doorgedrongen omdat het origineel is. Maar jullie reageren heel koeltjes net alsof jullie wel vaker voor een chick aan de kant worden gezet nou ik niet

Pz!

PS: ik ben geen gangster, ik ben een wigger

Back on topic:

Weet iemand het verhaal achter de verschillende beats van Ga Head op de LP en CD?

Social_Mask
Haha, ik mag Verbston wel.

En ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

avatar van maxinator
Verbston is oké (hij is wigger!!!! )

FightForMore
Kijk, ik heb het al vele malen gezegd, maar '94 is de beste tijd voor de jaren '90 hip-hop. Dankzij dit, Buckwild, Organized Konfussion z'n plaat, Lord Finesse z'n album en Big L z'n album (en Return of Crooklyn van Crooklyn Dodgers '95) is m'n intresse begonnen in D.I.T.C.H. Echt alles aan dit album is geweldig, de beats, de teksten en z'n flow. Terechte plaatshebber in m'n top10.

FightForMore schreef:

Skip the H.

Een typische mid-nineties east coast classic, hele lekkere beats, een top flow van O.C.(in mijn opinie een van de betere van D.I.T.C).
Natuurlijk kwam ik via Time's Up in contact met deze plaat, nadat ik de eerste 2 nummers hoorde was ik meteen verkocht.
Het beste nummer van deze plaat vind ik niet time's up zoals vele beweren maar No Main Topic met een geweldige Prince Po.
Een zeer verdiende 4.5

Harco
Wanner O.C. "nigga" toevoegt aan de volgende benenbrekende zin op het titelnummer lig ik altijd in een deuk:

Masquerading your personification as a lyrical law, when you're just not fascinating... nigga.

Maakt niet uit wat je zegt, "nigga" versterkt gewoon alles.

Persoonlijk vind ik dit een van de sterkste albums ooit. fijne producties van onder andere buckwild en dj premier en bijzonder goede teksten. lekker smooth en toch hardcore en vooral realistisch vanuit mijn point of view.
5 waart

redhead1000 schreef:
5 waart

Dan moet je mij eens vertellen welke van DJ Premier zijn op dit album??

Geen dus. Mostly Buck Wild en Organized Konfusion.

Verbston schreef:

Dan moet je mij eens vertellen welke van DJ Premier zijn op dit album??

Ja je hebt helemaal gelijk. Jewels zijn tweede album was met een track van premier. Sry mijn fout. Mijn beoordeling ging trouwens wel over world live was ff in de war met de producties.
Vind jewelz ook een stuk minder dan dit album

avatar van Nr.4
Dope plaat uit de gouden periode voor hiphop. Titeltrack en Time's up zijn mijn favorieten. Leuk om die sample die op de Black Moon en Jay-Z albums vlak na elkaar verschenen, hier weer op terug te horen.

avatar van jordkaka
Wow, dit is echt keihard!

avatar van MAS
MAS
Wat is Ma Dukes toch een heerlijk nummer...

avatar van niels94
Wow, wat een geweldenaar is deze man. Foutloze rijmschema's, harde lines, erg sterke conceptuele teksten... En dat over beats van dit niveau. Zo'n beetje de ideale typische nineties hiphopplaat. Verdient dit niet stiekem nog meer een klassiekerstatus dan het doet?

bennerd
Ik dacht dat Harco deze tijdenlang gerept heeft, maar vrees dat het niet mocht baten. Ik ga hem klaarzetten.

Net zoals Smoothe da Hustler. Sorry, Harco.

avatar van niels94
"Ik heb het gehad met die stier" - O.C.

Buckwild, held!

avatar van Nr.4
De Buckwild producties zijn gruwelijk op deze ja. Dit album heeft alles wel wat 90s hiphop zo tof maakte.

avatar van Willemsb
Geen woorden voor. Ik dig nog even verder in the crates.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Kan hier heel kort over zijn, of heel uitgebreid als het moet. In ieder geval: het bevat (een van) mijn favoriete track(s) aller tijden en er is geen wacke track te vinden wat mij betreft. Gewoon 5 mics van deze jongen en het is ook nog eens mad sentiment want toen ik naar O.C. in Doornroosje ging kwam daar gewoon Big L als soort van surprise later ook nog om de hoek kijken... 2 grootheden in 1 optreden. Perfectie kwam dichtbij in een halfvol Roosje... Btw: dit album is in de loop der jaren wel zwaar gestegen in mijn achting en waardering!

avatar van Kos
Kos
Wtf, hoe ben ik daar niet bij geweest?

avatar van zaaf
zal ik m maken, die grap over Doornroosje...?

avatar van Kos
Kos
Haha

avatar van ForWhomThePeteTolls
zaaf schreef:
zal ik m maken, die grap over Doornroosje...?

Dat durf je niet!

avatar van zaaf
tuurluk wel

avatar van JRLA
geplaatst:
Dit is die ultieme klassieker die in het rijtje Illmatic en Ready to Die mag staan!