O.C. - Word... Life (1994)

Label: Wild Pitch

1. Creative Control (1:44)
  2. Word... Life (4:53)

met Prince Po

10. Let It Slide (4:23)
  11. Ma Dukes (3:58)
  12. Story (3:03)
  13. Outtro (Sabotage) (2:51)
  14. Born 2 Live [Remix] (3:45)
  15. Time's Up [Remix] * (3:33)
  16. Ozone [Demo Version] * (4:05)
  17. Snakes * (3:27)
  18. Word...Life [Remix] * (4:56)
Time's Up is denk ik toch wel een van mijn all-time favorieten... de rest van het album is ook erg goed, jammer dat het latere werk van O.C. steeds minder werd.

Kos
Echt zo'n album met fijne mid-nineties east coast stijl.

Monsta Kody schreef:

'Jewelz' schijnt ook behoorlijk goed te zijn.

avatar van T.O.
Een vriend van mij heeft dit album, moet m maar ns lenen.
'Time's up' is zo'n vet nummer!! Die flow van die kerel

Kos schreef:
'Jewelz' schijnt ook behoorlijk goed te zijn.

Ik vind Jewelz n stuk minder (nog wel bovengemiddeld), en Bon Appetit is echt belabberd.

avatar van Jordy
Dit album is me de afgelopen jaren telkens ontgaan. Wel van gehoord natuurlijk, maar nooit beluisterd.

Erg sterk, fantastisch toch altijd als je zo'n track als Time's Up hoort en de ene na de andere bekende sample tegenkomt. Zal nog even wachten met stemmen.

Jordy schreef:

Zal nog even wachten met stemmen.
Nou, dat duurt even .

Vandaag de hele stad afgelopen voor dit album, wilde 'm toch eens kopen, maar nergens te vinden .

avatar van Jordy
Bij deze dan

Volgens mij out of print inderdaad helaas

Relax
Kos schreef:
Echt zo'n album met fijne mid-nineties east coast stijl.

avatar van tritri
Fatbeats heeft een re-issue uitgebracht.

die intro van Point O Viewz is later door justblaze overgedaan voor the black album (PSA ).
Stay Real
Produced by Da Beatminerz
Contains sample of "Seed Of Love" by Little Boy

2 keer gezien.. the crowd wil alleen time's up horen!
OC's verses op t DITC album zijn sharp.

Harco
The more emotion I put into it, the harder I rock.

Kos
Their time's limited, hard rocks too .

Dr.Greenthump
tritri schreef:
Fatbeats heeft een re-issue uitgebracht.

Stay Real
Produced by Da Beatminerz
Contains sample of "Seed Of Love" by Little Boy

2 keer gezien.. the crowd wil alleen time's up horen!
OC's verses op t DITC album zijn sharp.

Klopt ik vroeg me al heel de tijd af of ik niet de enige was met die intro's. Dacht dat het een andere versie was, maar goed ik herkende dat het door Jigga was gebruikt. Een meesterlijk stukje productie

Harco
Heb er toch een halfje afgehaald, omdat hij nog niet de impact heeft die Black Moon en GZA hadden op mij (die ik ook 4,5 heb gestemd).

Iets te vlug een 4,5 gestemd...

avatar van Dielie
hhmmm ja, 'Time's Up' wat een heeerlijke beat is dat toch, en dan die beginnende flow, fjoe heerlijk, heb het album ook al volledig geluisterd maar vind hem over het geheel niet zo smakelijk

avatar van T.O.
What's in the future for the fusion in the changer?
Rappers are in danger who will use wits to be a remainder
When the missile is aimed, to blow you out of the frame
Some will keep their limbs and, some will be maimed
The same suckers with the gab about, killer instincts
but turned bitch and knowin damn well they lack

Dielie schreef:

Het tweede couplet begint net zo heerlijk.

Harco schreef:

Iets te vlug een 4,5 gestemd...

Dan toch nog.

Zonder enige twijfel 5*
Love the sound of this album.. Zeker weten een in het algemeen overkeken album...

Pauper
Toch wel een terechte classic 4,5*

avatar van Niek
Inderdaad erg strakke plaat. O.C. is gezegend met een uiterst aangenaam stemgeluid. De productie ondersteund deze stem perfect. Nergens is de plaat uitzonderlijk ofso, maar het is allemaal gewoon superstrak. Geen zwak stukje te ontdekken. Elke track is een volwaardig nummer. Heb vooralsnog ook geen favo's kunnen kiezen. Dikverdiende 4,5. Nog 3 stemmen en hij stormt de toplijst binnen .

avatar van herbertwest
Nog 1 stem en als dat een 4.5 is komt hij binnen met stip op 1

Harco
Dan ben ik degene die die 4,5 uitdeelt.

avatar van thomzi50
Klinkt inderdaad erg leuk, vier sterren zit er zeker wel in

Ma Dukes is zo vreselijk chill

avatar van FunkyMonk
Die vrouw dieje hoort is O.C. zn momma

FunkyMonk schreef:
Die vrouw dieje hoort is O.C. zn momma
Vet

Niek schreef:
Ma Dukes is zo vreselijk chill

Welk nummer niet? Time's Up, Constables, Ga Head, Story, etc, etc.

avatar van P Jay
Staat al tijdje in mijn Top 10

5 sterren! Nuff said!

avatar van Chrisseh
tritri schreef:

Herkende er ook nog een andere in; Emperor's Soundtrack van Lupe Fiasco.

Ik heb 'm nog niet helemaal gehoord, dus zal nog niet stemmen. Vind 't album tot nu toe wel lekker, maar ben er nog nie zó weg van.