Motörhead - Ace of Spades (1980)

Metal / Rock
Label: Bronze

1. Ace of Spades (2:48)
  2. Love Me Like a Reptile (3:22)
  3. Shoot You in the Back (2:39)
  4. Live to Win (3:36)
  5. Fast and Loose (3:21)
  6. (We Are) the Roadcrew (3:11)
  7. Fire Fire (2:43)
  8. Jailbait (3:32)
  9. Dance (2:37)
  10. Bite the Bullet (1:38)
  11. The Chase Is Better Than the Catch (4:17)
  12. The Hammer (2:46)
  13. Dirty Love * (2:56)
  14. Ace of Spades [Alternative Version] * (3:04)
  15. Love Me Like a Reptile [Alternative Version 1] * (4:16)
  16. Love Me Like a Reptile [Alternative Version 2] * (3:32)
  17. Shoot You in the Back [Alternative Version] * (3:11)
  18. Fast and Loose [Alternative Version] * (3:07)
  19. (We Are) The Roadcrew [Alternative Version] * (3:24)
  20. Fire Fire [Alternative Version] * (2:41)
  21. Jailbait [Alternative Version] * (3:33)
  22. The Hammer [Alternative Version] * (3:12)
  23. Dirty Love [Alternative Version 1] * (1:02)
  24. Dirty Love [Alternative Version 2] * (3:52)
  25. Fast and Loose [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (4:18)
  26. Live to Win [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (3:34)
  27. Bite the Bullet / The Chase Is Better Than the Catch [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (6:05)
  28. Headgirl - Please Don't Touch * (2:47)
  29. Emergency * (3:00)

met Denise Dufort

avatar van jedimaster
ja ja op arrow rock festival kan ik horen of ze de hardste band ter wereld zijn

avatar van Kos
Kos
Het titelnummer keihard in de auto draaien. Dan worden stoplichten een ware hel.

avatar van Pelk
Of het nummer (we are) the road crew, over het leven "on the road". Beste plaat van Moterhoofd, methinks....

avatar van Dielie
rockklassieker!!

materiaal om op de snelwegen te scheuren, vollnbak!!

avatar van dudehere
Inderdaad hun beste.
Super plaat.

En Lemmy blijft een held die man IS rocknroll

Zei ooit: 'als de rook op trekt zie je wel wie echt zijn' als reactie op al die nu-metal bandjes.

Is bij deze bewezen.

4.5*

avatar van Eddie
Hell Yeah, geen andere band ademd, en stinkt zo heerlijk naar Rock 'n Roll als Motorhead en Lemmy in het bijzonder, die mand die kan volgens mij langer zonder water als zonder wiskey.

avatar van Mart
Dit is één van de weinige Thrash/Speed Metal platen die ik erg kan waarderen. Het is echt geweldige muziek om in de auto te draaien. Het beste nummer op dit album vind ik toch echt het titelnummer, wat waarschijnlijk het bekendste Speed Metal-nummer is.

avatar van HammerHead
Ik zou Motörhead toch geen thrash en eigenlijk ook geen speed willen noemen, gewoon heavy metal volstaat hier wel. Alhoewel ze zeker van invloed zijn geweest op het ontstaan van de thrash en speed.

Misschien is moddervette rock 'n roll nog wel een betere benaming.

avatar van Mart
HammerHead schreef:

Misschien is moddervette rock 'n roll nog wel een betere benaming.

Op www.allmusic.com wordt het Thrash/Speed genoemd, maargoed. Het lijkt inderdaad meer op Heavy Metal ja.

avatar van Saldek
Waarom moeten alle beestjes een naampje hebben? Gewoon, zoals hammerhead zei: moddervette rock 'n' roll!
Dat is wel de meest toepasselijke benaming die 't is te geven.

nanneb
fantastische snoeiharde klassieker!, het eerste halfjaar dat ik de cd had heb ik hem weinig gedraaid omdat ik hem té hard vond! maar alles went haha. echt een ware top-plaat!
quote van Lemmy: "als mensen doof worden bij een concert van ons, is het laatste dat ze gehoord hebben tenminste Motörhead geweest!"
>5 sterren

avatar van Dielie
Eddie schreef:
die man die kan volgens mij langer zonder water als zonder wiskey.

haha, mooi mooi

hij drinkt alle dagen twee flessen ofzo?

De beste Motörhead tot nu toe. Later hebben ze nog meer goede albums gemaakt maar deze maakte het meest indruk op mij. Een ondergewaardeerde groep in mij ogen!
4,5/5

NVDD schreef:
4,5/5

Ik kende motörhead vooral van de Garage inc.-covers van Metallica (=> de grootste fans van Motörhead).

En na dit album beluisterd te hebben ...
Dit hoort thuis in de top 250.

leroy*

avatar van HammerHead
Het ís vaak gecoverd, maar origineel toch echt van Motörhead.

avatar van AGE-411
Zijn er geen extra tracks op sommige versies?

avatar van psychonaatje
AGE-411 schreef:
Zijn er geen extra tracks op sommige versies?

Er is een versie met bonustracks en ook nog een deluxe edition.

avatar van Rinus
Een van de Motorhead klassiekers uit de back catalogue. Ik heb het album op vinyl en op de eerste CD uitgave, dus zonder de extra bonusnummers. Het tweede Motorhead album wat ik ooit kocht.

Even een videoclip van het zalige PLEASE DON'T TOUCH toegevoegt

alleen al om de titelsong is hij al een 5 waard!!

Joy
leroy* schreef:
van wie is Ace of Spades een cover? ik hoorde dat het een cover is dus?

laat lemmy dat nie horen!

avatar van king_arthur
Dit is een klassieker!

avatar van sjoerd5
Lemmy vond het niet leuk dat mensen hem (+band) in het
heavy metal hokje plaatsten.
Hij voond dat hij meer punk speelde

sjoerd5 schreef:
Lemmy vond het niet leuk dat mensen hem (+band) in het
heavy metal hokje plaatsten.
Hij voond dat hij meer punk speelde

punk?

bennerd
voederbietel schreef:

punk?

Motorhead is een grote invloed geweest voor vele punkbands

avatar van Fresch
beste album die ik ken van hun

avatar van MichelDumoulin
leroy* schreef:
van wie is Ace of Spades een cover? ik hoorde dat het een cover is dus?

Link Wray (vernieuwer van het gitaargeluid) heeft ook ooit een nummer geschreven met de titel Aces Of Spades in de jaren '50, maar dit is toch echt een heel ander nummer.
Misschien dat diegene dacht dat Lemmy die versie gecovered had.

Maar zoals waarschijnlijk wel duidelijk is.....

avatar van ricardo
het op 1 na beste motorhead album voor mij alleen overnight sensation vindt ik beter maar dit is natuurlijk de klasieker bij uit stek daarom 5 sterren

1,5
En hierop staat het laatste echt goede nummer van Motörhead: Ace of Spades. De rest is herhaling van een trucje, met steeds mindere resultaten.
Met niet meer dan vier briljante nummers heeft Motörhead zich een mooi plaatsje in de hardrockgalerij weten te spelen.